Proxy jsem rozjížděl doma z jiného důvodu než filtrování a to cachování.
Mám aktuálně více dětí v herním věku a stahování her a jejich updatů je vcelku náročná disciplína. Mojí motivací bylo hlavně ušetřit čas a linku, pokud se všem stahuje aktualizace na tu stejnou hru.
Naštěstí steam a ubisoft mají cdnky na http (na https jen ověření/přihlášení) a tak se vcelku dá hezky cachovat. Bohužel např microsoft a jeho store (hlavně kvůli xboxu a gamepass) to má jen šifrovaně a tam pak 20GB hra = stahovat několikrát stejná data..
Využívám na to nginx, konfigurace ohnutá z lancache (github), kdyby někdo věděl o něčem hezčím budu vděčen. Obecně, pokud máte více jak jednoho konzumenta (stejného) obsahu v síti, tak by mě zajímalo jak to řešit v domácích podmínkách, aby člověk nemusel mít domů gigabit.