Vlákno názorů k článku Fraktály v počítačové grafice III od Frn - gcc -L/usr/X11R6/lib fractals03_1.c -lglut -lGL -lGLU -lm -lX11...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2005 9:07

    Frn (neregistrovaný)
    gcc -L/usr/X11R6/lib fractals03_1.c -lglut -lGL -lGLU -lm -lX11 -lXmu

    fractals03_1.c:16:91: GL/glut.h: není souborem ani adresářem
    fractals03_1.c: In function `drawPixmap':
    fractals03_1.c:76: error: `GL_RGB' undeclared (first use in this function)
    fractals03_1.c:76: error: (Each undeclared identifier is reported only once
    fractals03_1.c:76: error: for each function it appears in.)
    fractals03_1.c:77: error: `GL_UNSIGNED_BYTE' undeclared (first use in this function)
    fractals03_1.c: In function `onInit':
    fractals03_1.c:153: error: `GL_UNPACK_ALIGNMENT' undeclared (first use in this function)
    fractals03_1.c: In function `onResize':
    fractals03_1.c:175: error: `GL_PROJECTION' undeclared (first use in this function)
    fractals03_1.c: In function `onDisplay':
    fractals03_1.c:188: error: `GL_COLOR_BUFFER_BIT' undeclared (first use in this function)
    fractals03_1.c:189: error: `GL_FRONT' undeclared (first use in this function)


    Jak se dají zkompilovat příklady, když nemám kartu s podporouopenGL (asi) :

    Section "Device"
    Identifier "Videocard0"
    Driver "r128"
    VendorName "Videocard vendor"
    BoardName "ATI Rage 128"
    EndSection

    a ještě :

    Section "Module"
    Load "dbe"
    Load "extmod"
    Load "fbdevhw"
    Load "glx"
    Load "record"
    Load "freetype"
    Load "type1"
    Load "dri"
    EndSection


    Předem díky za tipy
  • 9. 11. 2005 9:52

    razor (neregistrovaný)
    IMHO pokud nemas podporu opengl na karte, tak se pouzije softwarova emulace openGL X serveru. Pro tebe by to melo byt transparentni, ale samozrejme pomalejsi.
  • 9. 11. 2005 11:07

    al (neregistrovaný)
    Prelozit program lze i na pocitaci bez graficke karty vubec, jina vec je pak ho spustit :-). V tomto pripade chybi hlavickove soubory knihovny opengl, takze je potreba nainstalovat devel-balicky. Presny nazev zavisi na pouzivane distribuci. Zkuste hledat neco jako mesaglut-devel, XFree86-Mesa-devel.
  • 9. 11. 2005 13:00

    Frn (neregistrovaný)
    Díky za nakopnutí, ale pořád ještě tápu :
    Jde o FC3, takže mám xorg.

    Knihovny Mesa mám nainstalovány tyto :

    $ rpm -qa | grep Mesa
    xorg-x11-Mesa-libGL-6.8.2-1.FC3.45.2
    xorg-x11-Mesa-libGLU-6.8.2-1.FC3.45.2

    (nejsou z instalačního CD, ale z updatu)


    Na serveru ftp.linux.cz jsou v odpovídajících adresářích knohovny, které se zabývají xorg a Mesa, ale nějak tu správnou -devel knihovnu mezi nimi nemůžu najít :



    ncftp ...ux/core/updates/3/i386 > ls *Mesa*
    xorg-x11-Mesa-libGLU-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm xorg-x11-Mesa-libGL-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm

    (to jsou ty které už mám, žádná devel)

    ncftp ...ux/core/updates/3/i386 > ls xorg*
    xorg-x11-deprecated-libs-devel-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-deprecated-libs-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-devel-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-doc-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-font-utils-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-libs-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-Mesa-libGLU-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-Mesa-libGL-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-sdk-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-tools-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-twm-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-xauth-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-Xdmx-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-xdm-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-xfs-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-Xnest-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-Xvfb-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm
    xorg-x11-6.8.2-1.FC3.45.2.i386.rpm

    (tadu tu správnou -devel knihovnu nevidím)

    ncftp ...ux/core/updates/3/i386 > ls *mesa*
    (ani žádnou s názvem "mesa")

    Tak nevím :-\
  • 9. 11. 2005 11:48

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    To nevadi, ze OpenGL neni HW podporovano. Staci si nainstalovat knihovnu (resp. soubor knihoven) Mesa, ale musi jit o devel balik, ktery obsahuje i hlavickove soubory gl/gl.h a gl/glut.h. V tech demonstracnich prikladech se stejne bude vetsinou cekat na CPU, takze pomalost vykreslovani nebude hrat takovou roli.