Hlavní navigace

Názor k článku Fraktály v počítačové grafice V od Pavel Tišnovský - Popisovany system kamera+monitor se chova trosku sloziteji, nez...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2005 8:40

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Popisovany system kamera+monitor se chova trosku sloziteji, nez muze byt na prvni pohled zrejme. Ano, pri vetsi vzdalenosti kamery (nebo pri vhodnem nastaveni zoomu) dostanete "pouze" velmi mnoho do sebe zasunutych kopii puvodniho obrazku - to je sice zajimave, ale vcelku nepouzitelne (stejneho efektu je mozne dosahnout pomoci dvojice zrcadel). Ale pri vetsim priblizeni kamery (a pri odstraneni okolniho osvetleni, ktere pridava zbytecnou stejnosmernou slozku) jsou opravdu videt fraktalni utvary, ktere se vubec puvodnimu obrazku nepodobaji.

    Neco je videt napriklad na teto strance: http://www.zhurnal.ru/gallery/shohdy/vloop.html

    Ten princip je vlastne podobny zpetne vazbe u zvukovych zesilovacu - urcite se vam nekdy stalo, ze se v mistnosti s mikrofonem a zesilovacem zpetna vazba "prehnala" a bylo slyset neprijemne pisteni. U obrazu je to podobne, ale zde mame o jeden rozmer, ktery lze sledovat, vic.