Nejsem ani žádný expert na děti a ani nechci nijak podceňovat dnešní generace, ale přesto se mi nezdá, že by dvouleté dítě docenilo vyukový program (i když se jedná o hříčku) na PC. Navíc, bych dělal vše pro to, aby v tomto věku (a snad i později) mělo trochu jiné starosti.... určitě je spousta jiných možností, proč je už od útlého dětství posadit před klávesnici a monitor?
U nás sa chytil z gcompris iba tuxpaint, ktorý je našťastie samostatný program :-) (ostatné programy/moduly sa deťom zadali zložité na ovládanie)
Deti majú 7, 5 a 3 rokov, ale kresliť "musia" na tablete (t.j. s perom a nie s myšou). Nie je to náhrada za klasické kreslenie - skôr je to alternatíva k pozeraniu rozprávok :-)
Když on ten svět opravdu není jen černobílý. V GCompris jsou aktivity, které jsou přímo cíleny na tuto věkovou kategorii. Bohužel spousta lidí si myslí, že když se řekne "nechám dvouleté dítě hrát hry na počítači", tak že to znamená, že tam odložím dítě na celý den. Zejména u malých dětí je třeba čas regulovat a samozřejmě pracovat s ním. Obecně totiž není problém v tom, že jsou tyto, ale i jiné, aktivity dětem dovoleny, ale že je možno se jim věnovat nekontrolovaně.
Gcompris povazujem za velmi nestastny projekt, jedinou jeho vyhodou je jeho licencia. Aktivity ktore obsahuje maju nizky prinos pre rozvoj vyssich kompetencii dietata, velakrat ziaden. Uz niekolko desiatok rokov snivaju velikani ako Pappert, Resnick a ini o konstruktivistickom pristupe, o mikrosvetoch, v ktorych dieta objavuje, spoznava suvislosti, riesi zaujimave ulohy - vsetko samozrejme v kontexte primeranom veku dietata. Teda nielen snivaju ale aj konaju, ich vysledky maju podobu roznych teorii ucenia sa, ale aj konkretnych softverovych prostredi. V kratkosti a hrubo zhrniem, ze GCompris so svojou slabou grafikou, nizkou urovnou spatnej vazby, didaktickym spracovanim aktivit a poslanim pripomina (ba je) softverom spred 20 rokov.