I po vašem vysvětlení stále nechápu, proto se znovu ptám
PROČ?
a pokud jste nepochopil, tak zároveň odpovídám:
scilab, octave.....
a můžu přidat derive již zmiňovaný Scidavis a další
prostě si myslím, že by bylo lepší, kdyby týpek raději tu energii věnoval třeba k napsání nějakého fajn toolboxu do scilabu…
jinak samozřejmě pokud ho to baví…
PS: jak už jsem tu někde psal, matlab sám o sobě si dnes už nikdo nekupuje – to je jenom nadstavba lapacku a k tomu vám bez problémů poslouží cokoliv (i vlastní program v céčku). To co dělá matlab tak cenným je ukrutný množství nápověd a toolboxů a ty za tu cenu rozhodně stojej a nevěřím, že je někdy komunita dokáže nahradit (na scilabu nebo octave, které se dostali asi nejdál, je to dobře vidět.
k vašemu bodu b)
1.) u licence za sw kde dostáváte slevu 90% mi požadavky přijdou celkem normální
2.) uvědomte si, že ještě v polovině 90. let se matlab ani nesměl z USA vyvážet kuli (samozřejmě nesmyslné národní bezpečnosti)
3.) už nestojí mega http://www.humusoft.cz/produkty/matlab/cenik/ a ceny podle mě odpovídají tomu co dostáváte (a nejsem dealer mathworks ;)
4.) pokud vám řešení s pythonem vyhovuje – proč ne, ale připadá mi to jako drbání levou rukou za pravým uchem. Nevím co učíte (u nás image/signal processing, fuzzy, neuron., regulace/automatizace, hodí se filter design toolbox, image acquisition toolbox…)
Studentům u nás na výuku doporučuji raději Octave má s matlabem kompatibilní velkou část příkazů a výhodou je, že nápověda je k matlabu přístupná zdarma (http://www.mathworks.com/access/helpdesk/help/helpdesk.html) a s QToctave je celkem v poho.
výsledek: studenti u nás mají „matlab“ a nekradou a mají nápovědu a všude spokojenost. Na výuku mají multilicence (podle mě trochu zbytečnost) ale budiž
5.) jako alternativu doporučuji také vyzkoušet nabídku Metacentra – pokud jste EDU, můžete matlab zdarma používat a pokud jedete na linuxu, tak i pouštět GUI na vzdálených Xkách
ser.u na to du domů