Popravdě nevím, jak se to vyvíjí. Samozřejmě to může být lepší, třeba tím, že aplikacím dáte 200 % na vykreslení, ale neceločíselné škálování nebude nikdy úplně dobře fungovat a nefunguje ideálně na žádném systému.
Škálování na 150 % se i u aplikací na Waylandu dosahuje tak, že se je nechá škálovat na 200 % a pak se ta bitmapa zmenší na 150 %. Není to apriori rozmazané, ale zase to vytváří drobné artefakty a deformace, takže se na to aplikuje vyhlazování, čímž člověk o tu ostrost zase přichází. Některé frameworky škálují vektorově a pak můžou škálovat přímo na libovolnou hodnotu, ale to nefunguje plošně, takže kompozitor bude asi napořád dávat aplikacím celočíselné škálování a pak to doškálovávat. To má samozřejmě efekt i na výkon.
Já už jsem nad tím zlomil hůl. Držím se celočíselného škálování a kde to potřebuju trochu zvětšit/zmenšit, dělám to přes škálování písma. Na domácím notebooku mám DPI 160, 100 % je moc malé a 200 % moc velké, tak jsem nechal 100 % a zvětšil písmo na 115 %. Není to ideální, ale výsledek je IMO mnohem lepší než neceločíselné škálování. Jediné pořádné řešení je na straně hardwaru. Pořizovat si monitory, které neceločíselné škálování nepotřebují. U externích monitorů to znamená přeskočit 4K s pseudoHiDPI a používat 5K, což uznávám zatím za rozumné peníze není.