Takové kodexy existují, vytváří je třeba oborová organizace SPIR. Problém je ale složitější a psal jsem o něm už před osmi lety na Lupě v článku Vydavatelé reklamu nezkrotí, dávno totiž nedrží otěže. Problém je v tom, že za obrázek na stránce vám dneska nikdo už nedá peníze. Většina peněz jde přes velké reklamní systémy, kam zadavatelé přes agresivní agentury vkládají reklamu. Tam mají data, tam mají cílení a mohou cílit na obrovské publikum napříč internetem.
Tam také leží peníze a pokud je chcete, musíte si pro ně jít tímhle směrem. Internet Info se snaží samozřejmě prodávat reklamní plochy přímo, mít vztah přímo se zadavatelem reklamy a mít reklamní plochy pod kontrolou, ale tohle zajímá čím dál méně firem. Typická odpověď je: „My jedeme přes agenturu, s vámi jednat nebudeme.“
Čili je to mnohem složitější než jen: můžou si za to nenažraní vydavatelé. My bychom v redakci byli moc rádi, kdyby se to dalo jednoduše dělat jinak, kdyby celý tenhle problém neexistoval, ale nemáme to ve své moci. Tím spíš, že redakce je celkově od byznysu oddělená a je to tak správně.