Díky za další díl pro mne velmi objevného seriálu. Jak jsem tehdy nechtěl s PC HW na nízké úrovni nic mít a rád jsem se od něj nechal odstínit Linuxem, tak mě teď zpětně spousta věcí překvapuje. Tady např. to chybějící VBI. Rozhlédl jsem se po internetu a opravdu jsem našel, že ačkoliv teoreticky měly VGA karty podporovat VBI stejně jako EGA, tak ve skutečnosti na to u většiny klonů od různých výrobců nebyl spoleh. Jinými slovy, dovedu si představit, že hry na to rozhodně spoléhat nemohly. Jak se to tedy v praxi řešilo? I ten obyčejný double buffering? Prostě se fakt čekalo ve smyčce na CPU?
Možná to vidím všechno moc složitě, protože jsem v zajetí zkušeností s 8bit ATARI, kde se masivně využívalo supermocných možností ANTIC, takže nevím, jak se to dělalo na jiných HW platformách.