Zaujalo ma napríklad tých 224 cyklov na riadok pre ZX Spectrum… taká
náhla spomienka že som s tým číslom asi kedysi pracoval, v „monitore“
perfektného českého vývojárskeho nástroja Prometheus, ktorý pri
krokovaní aj rátal takty a snažil som sa aby som to mal v každej vetve ako
násobok štyroch… sranda, spomienka vyvolaná číslom. :-)
Pripomenulo mi to aj program tiež myslím od Proximy, ktorý mal skrolujúci
text v borderi POD obrazom, vyvaľoval som na to oči ako blázon, že ako to
mohli vyčasovať (vraj sa dalo zisťovať či lúč práve kreslí v obraze
alebo v borderi? potom by sa dalo čakať či už je dostatočne dlho mimo).
Takže ja som bol ako mládenec v šoku pod stolom a okoloidúci rodič
nechápal čo na tom vidím. ;-)
he, he :-) na sklonku své spektrácké kariéry jsem po nějakých pokusech upravil loader z kazety tak, že v borderu nad obrazem zobrazoval čas nahrávání nebo jiný údaj. znamenalo to povolit přerušení (volané tuším po vykreslení obrazu na tv, asi to tu bylo zmíněno) a trochu víc pracovat s kalkulačkou ;-)
Da a neda, tak ako to napisal cez prerusenie to podla mna velmi nejde, kedze jednotlive bity pocas nahravania trvali pod 1000 taktov (presne cisla zial neviem, mozno 250/500). Ale viem si predstavit nahravaciu rutinu ktora by mala tak presne casovanie ze by vedela aspon nieco trochu zmysluplne do „border“-u urobit. Ci by z toho mohlo byt pocitadlo, to uz vazne dost pochybujem.
Bezne sa robili pocitadla v pixelovej grafike (prave cez specialnu load rutinu ktora pocas cakania na koncovu hranu signalu stihla updatnut aj grafiku pocitadla a cele to bolo presne rozpocitane na takty aby to nahravalo spravne). Tam nebolo casovanie voci vykreslovaniu take dolezite, stacilo len nacasovat kreslenie voci sledovaniu signalu z magnetofonu.
A isty CYBEXLAB z CR mal myslim v jednom svojom loaderi dokonca nejaku jednoduchu hru. :] Zial uz si nespomeniem na ziadne podrobnosti.
O hre počas loadovania viem, neviem či to nebolo niečo ako Arkanoid…
Ja som vo svojom vrcholnom diele Something Happened 2 mal vlastnú loadovaciu rutinu (s iným časovaním 0/1, keby to človek skúsil kopírovať bežným programom tak bude mať samé nuly), tá robila pásy okrem borderu aj v dvoch riadkoch (16 bodov) cez obraz (práve pomocou rýchlej push inštrukcie), ale to bolo jednoduché, stále to bolo oveľa kratšie ako nula na kazete.
Dá, ale nemá to nic společného s přerušením a nebude to fungovat spolehlivě. Na mém Didaktiku Gama jsem to rozchodil, ale u kamaráda se ZX Spectrum to nefungovalo. U jiného se ZX Spectrum 128K pro změnu ano.
Trik je v tom, že se smyčka pro nahrávací rutinu částečně „rozmotá“. Tam kde jsou podmíněné skoky vzad se napíšou podmíněné skoky dopředu a obě větve se „vyváží“. Je to sice paměťově docela náročné, ale vypadá to jako těžká machrovina :) Nejtěžší bylo správně si spočítat kdy zavolat HALT. Ten byl nutný, protože jinak text náhodně poskakoval o „pixel“ doprava. Ale nesměl se provést moc brzo, protože časová prodleva by rozhodila loader. No a tady jsme u toho, proč to na některém počítači fungovalo a na jiném ne.