Libi se mi, ze na stare technologie jsou v clanku pouzity moderni pojmy, napr. framebuffer… Na druhou stranu je tady opakovana stara nepresnost „Textově-grafický režim 512×192 pixelů (znakově cca 85 znaků na 24 řádků)…“
Je to obyčejná grafika 5121922, podobne jako 2561924 Znaku udelam v teto grafice nejcitelneji 6424, ale take treba 8519 nebo prtavych 128*32.
Omlouvam se za zmatky. Je jasne, ze se jedna o klasicky bitmapovy rezim (jak je u speccy-like pocitacu obvykle, ma to sve vyhody i zapory). Mel jsem tim na mysli to, ze je urcen hlavne pro zobrazeni textu a to jeste pri pouziti na monitoru, protoze 512 pixelu na radek bezne televize nezobrazi.
To cislo 85 je vysledek 512/6 (pet pixelu na sirku znaku+1 pixel mezera), to je jeste na hranici citelnosti a predevsim dostaneme „profi textovy rezim“ 80 znaku na radek.
To „profi“ dneska vypada smesne, ale pred cca 20–25 lety se terminaly nebo pocitace, ktere mely 80×24 nebo 80×25 povazovaly za profi zarizeni, zatimco osmibitaky s 32/40/64 ne (mimochodem jeste nedavno jsem videl Atari ST v monochromatickem rezimu, ktere bylo pouzito prave jako terminal k nejakemu Unixovemu stroji).
jiste taky je to „Color Personal Computer“ a ne nejaky „Color Home Computer“ :-) Ale to spis 664.
Jinak presne toto rozliseni (a velikost framebufferu, 16kB) mela i „profi“ karta CGA, coz tedy v porovnani s STckem a hlavne Amigou byt docela vysmech. Jestli se nemylim, tak CPC pouzival stejny typ Motoroly jako CGA a MDA.