Názor k článku H.266 je tím, čím měl být H.265 v roce 2012 (ale nijak to nevadí) od Marek Knápek - Může mi někdo (autor článku / blogového zápisku)...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 7. 2020 1:07

    Marek Knápek

    Může mi někdo (autor článku / blogového zápisku) vysvětlit, nač míti audio ve vyšší vzorkovací frekvenci, než těch zmíněných 44 (a kousek) kHz?

    Měl jsem za to, že Nyquist-Shannon dokázali, že zvuková (nebo jakákoli jiná) informace lze vždy ve 100 % případech bezeztrátově reprodukovat, a to až do frekvence zhruba 20 kHz a to bez žádné zubatice. O bitové hloubce se tu nebavím.

    Takže moje otázka zní: K čemu je dobrá vyšší vzorkovací frekvence, když člověk více než 20 kHz stejně nedá? Je to jenom k dalšímu zpracování signálu? To bych pochopil u "intermediate" formátu pro nahrávací studia, ale nechápu to pro "end-user" spotřebitele.