Hadopi vede marný boj s větrnými mlýny. Dokud bude existovat filmový průmysl, bude existovat pirátství a těch pár ubožáků, které Hadopi za 10+ let pokutovalo, jsou jen zlomkem masy, která si filmy opatřuje různými neoficiálními cestami, bez ohledu na to, jaká motivace je k tomu vede.
Stejně tak bojuje s větrnými mlýny finanční správa či Policie. Stejně jako o cenové politice Hollywoodu, můžeme diskutovat o nastavení daní.
Jediná legitimní úvaha je možná nad tím, jestli (případně do jaké míry) má autor (držitel práv) právo rozhodovat jo tom, jak se jeho dílo šíří. Pokud/dokud uznáme, že autor svá práva má, pak je potřeba je chránit.
Porovnávat náklady a vybrané pokuty nic nevypovídá. Zejména chybí informace o tom, jestli tento postup předešel hlubším škodám i do jaké míry je jeho činnost důležitá pro celkové povědomí práva.
Zrušit úřad, ale zachovat v zákonech ochranu autora by nikam nevedlo. Případy by se jen musela zabývat Policie - pravděpodobně s vyššími náklady. Pokud je potřeba vést diskusi, tak jedině o tom, jak mají být dílo a právo autora chráněny.