@Miroslav Šilhavý
No jo, ale to, že máme stále "zákeřnější" marketingová oddělení neznamená, že to lidi baští. Mluvíme přece o přemýšlení lidí a o vlivu na ně, ne o tom, jestli máme sofistikovanější reklamní žraloky. Máme, ale taky jsou lidi více zvyklí. Vidíte snad, že by si po každé nové reklamě všichni, nebo aspoň polovina letěla koupit nový produkt, i když ho nepotřebují? Když vidíte nějaký politický slogan, tak jste přesvědčen? Ne. Problém spíš je, že věci už jsou dnes příliš složité a rychlé. Spousta lidí si prostě jenom neumí počkat na více informací, nebo se držet metodiky. Jsou pak hloupí? Možná, ale s lepšími marketingovými odděleními nebo pirátěním to nemá co dělat. Nemám moc rád příklady, ale jeden trefný a vtipný mě napadl:
To, že máme sofistikovanější mágy, kouzelníky a různé mistifikátory přece taky neznamená, že lidé víc věří na kouzla, přestože jsou pokaždé "okouzleni"
Myslím, že děláte chybu v tom, že se soustředíte jenom na jeden trend (ta sofistikace) a na jeden projeve v systému (společnosti) kde existují další stovky a tisíce jak příčin, tak důsledků. Ne, najít pouze jeden případ, který nějakým způsobem zapadá do trendu, který chcete vidět, to nestačí - musíte vyšetřit celý systém.
18. 8. 2020, 09:40 editováno autorem komentáře