Názor k článku HiDPI v Linuxu: podpora se zlepšuje, kazí ji staré aplikace a frameworky od vektor - Pracuji na 24" obrazovce s WQHD (2560x1440) ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2017 8:45

    vektor (neregistrovaný)

    Pracuji na 24" obrazovce s WQHD (2560x1440) ze vzdalenosti asi 1 metr (natazena paze + 20 cm?) a nemam problem s velikosti prvku nativniho dpi na linuxe (xfce) i windows.

    Bohuzel dle clanku zjistuju ze v roce 2017 vyvojarum DE stale nedoslo, ze maji prostredi delat ve vektorech (grafiku i fonty).

    U windows me to neprekvapuje, tam proste zoomuji bitmapu kam az to jde a pro kazde "dpi" (zoom) maji jinou bitmapu - proto cast prostredi vypada ostre a zbytek jedouci na MS-like pristupu je rozostren/rozmazan a deformovan protoze vyvojar pouziva jen jednu zakladni bitmapu pro vsechny rezimy.

    U linuxu me to prekvapuje, zejmena u velkych projektu. Fonty si myslim se pouzivaji vektorove v DE i aplikacich dlouho (alespon v tech co pouzivam), ale co se tyka grafickych prvku - to opravdu stale vyuzivaji bitmapu namisto vektoru? Vzdyt grafika prostredi i aplikaci neobsahuje zadne tvary a prvky se kterymi by mela vektorova grafika nejakej problem...
    Tak kde je sakra teda problem? Zvlast kdyz se pracuje na waylandu o nuly (zelene louky)!

    Muzou se inspirovat u chovani html, kdy se da cela webova stranka/aplikace udelat vektorova a prizpusobi se jakemukoliv displeji.
    Pak si clovek rika ze je opravdu skoda ze neprorazil pristup FirefoxOS.

    Nemam problem prispet projektum financne na vyvoj (v ramci mych moznosti, nejsem zbohatlik), ale musi to byt vyvoj smysluplny.