Ja jsem si loni koupil stare dobre Atari 800XL na Aukru za 300. :) K tomu zmastil sdrive http://raster.infos.cz/atari/hw/sdrive/sdrive.htm a je to parada! Emulator disketovky ma sice o pul radu vyssi vypocetni vykon nez atarko samotne... B) A kdyz mam fakt spoustu casu, ujizdim na tom, ze na PC v cc65 mastim programy pro atarko v assembleru, pak to pustim v emulatoru a nejlepsi je to pustit na atarku! Ovsem atarko pripojene k 106 cm plazme vypada fakt zvlastne. :D
To jo, mam stejne vzpominky. Pak sme ale prisli na to, ze hrat oba s trpaslikem je mozne - kazda postavicka byla totiz ulozena v separatnim souboru a tak stacilo skopirovat soubor trpaslika a preplacnout tim zenskou nebo chlapa (uz si nepamatuju jmena tech souboru) a bylo to.
Todleto me nedelejte, takova dulezita informace a ja se ji dozvim az dneska :-)
Pamatuju si, jak jsme s brachou bojovali o to, kdo si na nabidkove obrazovce (s tou peknou lebkou) stihne vybrat trpaslika, vetsinou to nekdo z nas v rychlosti "protocil" na chlapa, ten byl absolutne nejhorsi postava v te hre.
No nic, asi o vanocich pozvu brachu na svou starickou 486, zensky posleme na kafco a jeste jednou to projedem :-)
Trochu vypadla celá poměrně bohatá oblast her (min. několik desítek), které běžely na minipočítačích PDP-15 a jejich odvozeninách (včetně v tuzemsku běžných SM4 a SM52) s využitím sítě textových terminálů.
Terminály ve své dokonalejší verzi zobrazovaly 80 x 25 znaků s přímým adresováním, s tím už se dalo vyblbnout. Různá bludiště, hadi, honičky s roboty, dokonce hry pro více hráčů v rámci jednoho počítače nám v 70. letech zpestřovaly život s touto technikou.
Zdravím,
Když se řekne "počítačová hra", většina lidí si představí rozpohybované omalovánky, ale co textové programy? Jistý si nejsem, ale přijde mi logické, že mohly vznikat minimálně paraleně, ne-li dříve, jak klasické grafické hry.
ps. http://www.textovky.cz/ :-)
Díky, velice se těším.
Jinak, když už jsme u těch našich "prvních" her, tak v době kdy jsem programoval v Basicu, tak jsem nic takového nevytvořil, ale na 486-tce pod Borlad C++ jsem měl dvě, no... nemohu říci, že klasické textovky, ale hry s textovým rozhraním.
Ta první byla jednoduchost typu "uhádni číslo". Počítač prachsprostě vygeneroval určité číslo a hráč (..tedy, já :-D) se jej snažil uhodnout. pomocí znaků < > a = mu program oznamoval jak se mu to daří :) Stupidita, ale já se na tom tehdy strašně vyřádil :-D
No a ta druhá - Šibenice - sice měla textové rozhraní, ale využívala borlandovský VGA grafický režim. Jednak znaky vypadaly líp a jednak jsem mohl využívat pozicování v souřadnicích :) jinak to bylo taky nesmírně jednoduchá věc vyhrávající si řetězci, ani nezobrazoval tu šibenici. Ale já byl tehdy na ty hříčky strašně pyšný :)
S tím hádáním čísla jsem se také vyřádil, akorát na základě knížky "Dialog s počítačem" používám trochu výmluvnější textové zprávy. Jinak šest pokusů na číslo 1..100, aby to nebylo tak úplně jednoduché ;-)
Pak je ještě podobná hra, dva hráči proti sobě hádají číslo a počítač říká kdo byl blíž. Vyhrává samozřejmě ten kdo ho trefí první nebo kdo se v určitém počtu pokusů dostane nejblíž, ale chce to ošetřit aby nemohli oba zadat stejné číslo.
Tyhle dvě věci používám, když někomu předvádím osmibity v akci, a jak jednoduché bylo s nimi zacházet...
Dovolím si oponovat. Já moc FPS hry nemusím. Z drtivé části přestaly pro mě být přitažlivé po Wolfenstein: Return to Castle Wolfenstein. Ale jsou i velké vyjímky např. Alien versus predator patří také mezi FPS a zaujala mě natolik, že si ji kolikrát zahraju s chutí i dnes (za kteroukoliv rasu, ale nejraději hraji za vetřelce). Dalbych nevím co, kdybych si mohl AVP II zahrát i po síti :)
Jen tak z placu :
Dungeon Keeper, Age of Empires, Dragons Age, Gothic serie, The Elder Scrolls serie, Two Worlds, AVP serie, Dungeon Master, Dungeon Seige, The Witcher I - II, Alone In The Dark, Need for Speed Serie, Call of Cthulhu: Temná zákoutí země, Deathtrap Dungeon, Legacy of Kain serie (mimochodem série s nejpropracovanějším příběhem, jaký jsem kdy u podobných her zažil a to nepočítám neopakovatelnou atmosféru Nosgothu), Vampire: The masquerade bloodlines nebo třeba Indie hry jako Aquaria či Trine.
A to je jen slzbý výčet her co jsem hrál, nemluvím ani o těch, které bych si ještě zahrát chtěl. Já se tedy rozhodně s PC hrama nenudím :)
Mafia, jak jsem hrdý na tento klenot české herní scény :-) Oba dva díly jsou to nejlepší, co jsem kdy na počítači měl. Jedničku jsem od doby vzniku dohrál aspoň 6x, druhý díl i s datadisky 2x. Poutavý příběh, vynikající český dabing a krásná grafika, která chodí dobře i na průměrném HW. Je to jako dívat se na dobrý film. A druhé mé silně oblíbené Hidden & Dangerous (spíš dvojka, jednička byla i ve verzi Gold pořád trochu ztížená bugy, původní vydání vůbec bylo o nervy). Operation Flashpoint jsem moc nehrál, spíš jsem se v editoru vyblbnul s hromadou vozidel, taky paráda. Novější pokračovaní nazvané Arma jsem nezkoušel, zřejmě je to stále dobré, ale četl jsem stížnosti na chyby. Každopádně toto ukazuje, že česká herní scéna má hodně co ukázat. Nezapomenu ani na Spellcross - těžké, ale návykové. Člověk si procvičí taktiku jako nikde. Taky legenda. A pak Fish Fillets 1-2, opět nároky na mozkovnu až hanba, ale opět skvělá zábava. Berušky...klon Sokobanu, taky dobré (a Fish Fillets i Berušky oboje v depozitářích pro Linux).