Podle mě, je to zajímavá inspirace pro dnešní začínající programátory. Co všechno se dalo (a dá) udělat s minimem dostupných prostředků. V době nástupu HTML5 a "casual" her, tenhle seriál podle mě pěkně ukazuje, že na to aby hra byla úspěšná někdy stačí málo. Těmhle klasikám by často stačil jen nový kabát.
A preco by to malo suvisiet? Je to zaradene v sekcii hry, clovek hladajuci osvetu o tvorbe web stranok tuto sekciu logicky preskoci, nie?
Mna napriklad clanky zaujimaju dost vyrazne, kedze som mensi zberatel tychto starych haraburd a na SK/CZ o tom nikdo na urovni nepise. Ze to je roote a nie na bonuswebe who cares.
a imho na tomto serveri vychadza vela inych clankov ktore nesuvisia s tvorbou web stranok.
Jedna z nejzajímavějších her na Atari mi přišel "Mercenary - Escape from Targ". Velké město, hráč měl svobodu volného pohybu, mohl dělat do chtěl. Mohl se pohybovat pěšky, ve vznášedlech, letadlech. Létat nad městem nebo prozkoumávat podzemní komplexy. Mohl se rozhodnout přidat se na stranu Mechanoidů nebo Palyarů, ničit jejich budovy nebo se nechat zabít.
V té hře byla svoboda asi jako v TES: Arena apod.
Mercenary byla klasika. Ještě bych možná někde vyhrabal mapu, kterou jsem si udělal na velký arch poslepovaný ze čtverečkovaného papíru.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercenary_(computer_game)
Things are going to be touch from now on!
hodne veci o Mercenary je tu http://mercenarysite.free.fr/
Zpočátku, než se tady ta hra rozšířila, tak měla zabudovánu detekci NTSC stroje. Skládala se (než ji někdo převedl na TURBO) ze dvou částí mezi kterými byl trochu delší pískot než mezi jinými datovými bloky. Běžný kopírovací program to neuměl zkopírovat a ani ten, co ty dlouhé bloky uměl si s tímto neporadil. Nějak se mi to povedlo ale nakopírovat.
Ale. V té první části, v tom krátkém bloku bylo mimo jiné i test na přítomnost NTSC stroje. V případě, že byl zjištěn NTSC počítač, provedl se skok na reset a byl šmytec. Podařilo se mi ten skok odstranit. Hra se pak normálně nahrála a chovala naprosto korektně. Připadal jsem si tehdy jako Hacker neboť o asm jsem se teprve začínal zajímat. Později se to ale markantně zlepšilo :-)
Měl jsem tehdy 130XL z Kanady, takže jsem si s tím trochu problémů užil a toto byl jeden z nich.
Jak to je s podporou joysticku v emulátoru ATARI počítačů, dají se použít i ty dnešní pro USB?
btw kdyz te tak vidim na rootu :-), toto by te mohlo zajimat: http://www.retrobabble.com/sites/all/themes/retrobabble/images/8bit-50.gif (lepsi nez original)
Komu se líbil H.E.R.O., tak doporučuji Hero a Hero Core, což jsou dva díly indie gamesky, inspirované právě původní hrou.
http://www.remar.se/daniel/hero.php
http://www.remar.se/daniel/herocore.php
tu sa uz crtaju tie klasiky, co hral asi kazdy, kto ma atari.. nove hry, softver a rozne HW vylepsenie opisujem v mojom magazine ATA:
http://atari8.podstromami.com/
Nejlepší joystick byl domácí výroby, měděná tyčka na péru ...
Vydržel všechno a na Decathlon & spol. se vzal za spodek a kvrdlalo se s tim krásně.
Lepší byla už jen stavebnice LOGOTRONIC, obvod připojený do portu, potenciometrem se vyladila rychlost a 1500m bylo jen sledování jako v TV :-)
U PC analogového joysticku jsem umačkal fire, u nového kusu z reklamace úplně stejně.
U svýho mělo zvonkové tlačítko neomezenou životnost.
Kamosi pouzivali misto joysticku blinkrovou packu ze Skodovek, pry to dokonce i neco vydrzelo a melo to navic "paty smer" - zasunuti packy dolu :-)
Me se nejvic osvedcil ten uplne nejjednodussi QuickShot bez mikrospinacu - uvnitr byl jen plechovy kriz a ctyri kontakty. Kdyz se ten kriz trosku podlozil izolackou, tak se hodne zvysila citlivost, coz bylo idealni napriklad na Archona, protoze proti brachovi bych jinak nemel sanci :-)
Takový jsem měl jeden, starší než ostatní :-) Dokonce i náhradní kříž, ale ten původní vydržel. Více jsem používal novější, zaoblenější QuickShoty. Ty měly šedé kolečko s vystouplými uhlíkovými kontakty. Ty jsem musel ale párkrát měnit. Právě pružná část s uhlíkem se "vyžvejkala" a kontakt přestal chodit, nebo zabíral nepravidelně. :-)
Když jsem si před pár lety pořídil 600XL, dostal jsem k němu kromě Didaktika M taky krásnou rukodělnou práci ze Zbrojovky - joysticky z nějakých zbytků z výroby se sprchovou páčkou. Konektory to má z jakési okrové hmoty, vypadá to, jako by je Kopčem vytesal pazourkem z mamutí kostičky. Kamarádi mi to na Atariádě zakázali připojovat k jejich milovaným strojům. :-D