Na existenci zmiňované verze hry Podraz III na Atari si nevzpomínám, u nás se hrálo něco pojmenovaného Podraz IV. Obsahově totožné, ale asi o mnoho lépe provedené. Font, barevné podání a hlavně úžasná hudba na začátku (Amorado). A teď koukám, že u Fandala je to ke stažení všechno. :-)
Ataristův protiútok jsem hrál, ale nejsem si jist jestli i dohrál. Mám pocit, že jsem zakysnul někde před koncem. A těch smrtí tam bylo opravdu přehršel. Ještě si pamatuju na dva vtipné předměty. Tuším se jmenovaly "tester" a "obraceč". Aktivace testeru znamenala spuštění Atari Self Testu (a tedy nutnost začít hrát znovu), obraceč přepnul Antic do módu, kdy vykresluje znaky vzhůru nohama (dalo se tuším deaktivovat dalším spuštěním).
Co znamená ten rozmazaný řádek si nejsem úplně jist. Vždy jsem měl za to, že je to něco, co má usnadňovat dělání screenshotů "moderních" obrázků (které vznikají prokládáním více obrázků). Každopádně mě to na dělání screenshotů (třeba titulních dem z FLOPu) pěkně štve a když potřebuju pěkný screenshot, tak spouštím verzi emulátoru pro Xlib a ne SDL. Ta dělá screenshoty jako víno. :-)
Matně si vzpomínám, že jsme se spolužákem u Protiútoku zamrzli na tom, že bylo třeba do jednoho stromu sáhnout víckrát. Tím jsme hru nedohráli. To spolužákovi nebránilo poslat autorovi kód potrzující dohrání hry (proč se to vůbec posílalo? už si nepamatuju...) který se našel ve zdrojáku po odstranění slabé ochrany.
Samozřejmě to byla návnada na chycení podvodníků.
No to bylo asi takhle...
hodně dávno, někdy na přelomu let 90-91 po vydání Pomsty, ataristé chtěli pokračování a tak jistý pan Král z Břeclavi vlastnící firmu K-soft uspořádal soutěž o ceny - kdo dohraje Ataristův Protiútok.
Na dohrání byla docela dlouhá doba, asi tři měsíce od vydání. Myslím, že hlavní cenou pro úspěšného řešitele byla tiskárna Robotron K6304.
Ceny se losovali na akci v Břeclavi, kam jsem coby dítko směřoval se svým tatíkem, bohužel, nedojeli jsme, neb za Mirošovicemi jsme skončili v příkopu - auto vyndaval jeřáb a já s kamarádem na zadní sedadle policejní Volhy sepisoval parodickou variaci na téma Indiana Jones 2.0 aneb Chrám Zkázy.
Samozřejmě jsem byl jeden z úspěšných řešitelů, celkem nás bylo asi kolem 50.
Finální heslo znělo MTRANFEACDJA.
Po pár letech jsem se s Viktorem setkal osobně, ale to už je tak trochu jiná historka.
V Breclavi som vtedy bol aj ja. O udalostiach pise http://andrejk.blogspot.com/2008/01/cholerick-akce.html?showComment=1208247240000#c7168717633507944666 aj Viktor.
Bych asi lehcce upravil popis hry, ona není jednoduchá jako Pomsta a rozhodně nemá tak málo lokací, co má pomsta kolem 20 lokací tak Protiútok jich má bezmála kolem 70, ne nepočítal jsem je. Pravdou je, že v Protiútoku jich je minimálně polovina stejná.
Ale co je důležité, hra není jednoduchá, hra je složitá a není vyloženě vhodná pro začátečníky.
Podle mého skromného názoru, je to asi jedna z nejlepších textovek pro Atari, taky ji všichni napodovali, mnou nevyjímaje. Vemte si třeba Emgeton Story od Dušana Hokůva, nebo A je to.
Kdo by se chtěl dozvědět o Viktorovi více, pak je možno v komentářích pod článkem zde. On i ten článek je zajímavý, protože text je přepsaný z demoprogramu co byl na originální kazetě s Pomstou a Protiútokem.
Pomsta šíleného Ataristy a Protiútok jsou hry mého mládí. Úvodní text Protiútoku jsme četli u kamaráda, když jsme si hru přinesli z Atarti klubu a hýkali jsme u toho tak mocně, že nás musela jeho máma přijít několikrát napomenout :-)
Kdysi jsem měl potřebu pro některé hry malovat mapky a teď jsem je při úklidu našel:
Pomsta: http://postimg.org/image/puq7gzv1f/
Stranded: http://postimg.org/image/r8hucauar/
... a trochu mimo textovky Joe Blade: http://postimg.org/image/3k6xurn4z/
Ještě bych měl někde mít A3 plachtu pro Misju a ještě větší plachtu pro Moleculemana (u té jsem mimochodem zjistil, když jsem ji lepil z jednotlivých kusů, že čtverečkovaný papír je ve skutečnosti obdélníčkovaný papír :-))
Stranded som nikdy nehral. Vyzera to zaujimavo. Az na ten pomaly fill viditelny napr. tu https://www.youtube.com/watch?v=1mp9xVwbIw4
Mimichodem, existuje na ZX,CPC,C64 jedna zahraniční textoadventura, která měla jedno z nejbizarnějších ovládání vůbec - Slaine the Barbarian (původně tuším komiks):
http://www.drakmo.ovh.org/slaine/slaine.php?lang=en
Člověk de facto "lovil" příkazy rukou... Rozhodně doporučuji alespoň k vyzkoušení...