Cavelord jsem na Atari zbožňoval. Přiznám se, že jsem ho však jako dítě asi nikdy neprošel celý. Každopádně hrozně zábavná hra s pěknou grafikou a zvuky. Skoro k neuvěření, že tenkrát stačilo 64kB RAM a necelé 2 MHz. Tak si říkám, jak by vypadala hra na dnešním HW, kdyby se optimalizovalo a využívalo všech vlastností (i chyb) železa jako tehdy.
Stačí se podívat na hry pro PS4. Ačkoliv je to dost mladá platforma (z pohledu zkušeností vývojářů) a spíše starý HW, tak už teď je vidět, o kolik víc se z toho dá vymáčknout ve srovnání s PC. A přitom to vlastně není nic jiného než PC v menší krabičce a to ještě ne nijak zvlášt výkonné. Za další dva roky uvidíme.
A i tak to bude jen náznak toho, co by mohlo být, kdyby k tomu byla snáze dostupná dokumentace všech komponent a autoři by nebyly svázáni "operačním systémem a pravidly chování" (to byl problém už na Amize, přechod z bootujících disket a programů plně kontrolujících HW na programy, které běžely pod Amiga OS, třebas kvůli podpoře HDD).
Ad PS4 vs PC: To je věc efektivity. Na PC prostě není efektivní optimalizovat, protože za měsíc bude nový procesor nebo nová grafická karta, která investici do optimalizace zlikviduje. PS4 má hardware zafixovaný, pokud chce hra technicky vyniknout nad ostatními, musí optimalizovat.