Byly casy, kdy se velka cast odborniku na hudbu shodovala na tom, ze skutecnou hudbu nelze hrat na hudebni nastroje, pouze zpivat.
Pri vsi ucte k hudbe, prvne jsem zacinal prozivat nektere hodne pop-synthove prizpusobene kousky J.S.Bacha na 8-bitove synteze Covoxem (16 vodporu, 1 kondik) v podani "nastroju" z trackeru st-01, st-02... Svoje kouzlo to melo, mozna dost diky tomu samopajeni Covoxu.
Coz o to. Serial je to vytecny. Akorat jako milovnik C64 jsem si vsiml takoveho zajimaveho jednostranneho pristupu k pocitaci Atari i presto, ze si myslim, ze screeshoty z Bruce Lee jsou tiple z Commodore 64. Zarputile nepopsany jediny screen ackoliv u dalsich je napsano napr ze je to verze pro ZX ci NEs ... atari a jine.
Je mi jasne,ze autor ma koreny u Atari , ovsem neustale opomineni pocitace Commodore 64, ktery at je to jak chce je na urovni ... mno flameware na tohle tema nema smysl zacinat .. tak opomijeni .. nezminovani a kolikrat dle me neinformovani je pro celistvost serialu skodlive.
serial o pocitacich a hrach jsem precetl cely ( vsechna cest ) , ovsem autorovi bud chybi 30% informaci ( platforma C64 ) a nebo nadhled a trucuje :-)
Pozor. znalost hardware mate uzasnou. o tom nechci diskutovat a musim rict, ze jsem se dovzdelal jen a pouze timto serialem. Zvlaste prvni dily z ranne historie jsou uzasne !!
Timto koncim a ackoli mi sprava www.c64.cz bere zbytky volneho casu, jeste se ozvu :-)
Jako sorry, ale toto je dost nespravedlive narceni, protoze o C64 jsem toho napsal - dovolim si tvrdit - vic, nez vetsina jeho majitelu:
http://www.root.cz/clanky/osmibitove-pocitace-commodore-a-cip-vic-ii/
http://www.root.cz/clanky/pocitace-commodore-a-legendarni-cip-sid/
http://www.root.cz/clanky/sid-minulost-soucasnost-a-budoucnost/
http://www.root.cz/clanky/osmibitove-pocitace-commodore-a-cip-vic-ii-dokonceni/
+ je zminovan mnohokrat i na dalsich mistech. Co nemam k dispozici - screenshoty her, ty se me lip delaji na Spectru a Atarku, to nepopiram. Rad, velmi rad bych klidne pouzil screenshoty udelane skalnim commodoristou.
PS: 30% ;)
zrovna predminule (nebo minule) se zminoval SID, hudba od Hubbarda atd., takze to s tou ignoraci 64 neni tak zle ne?
A s 30% to neprehanej - zaprve spousta her je proste na vydana na vic platforem (tady z tech zminenych vetsina???) a i pres uspesnou komouse jako osmibitoveho mikropocitace to je v porovnani s konzolami horsi
"... in 1989 that Nintendo had sold seven million NES systems in 1988, almost as many as the number of Commodore 64s sold in its first five years"
nic proti komousovi, je to technologicky dobra masina, akorat nejste vy tak trosku nafrfnani? :-)
Nintendo sold 61.9 million NES units worldwide: 19.35 million in Japan, 34 million in the Americas and 8.5 million in other regions
C64 celkove priblizne 15 milionu (nekdo uvadi 12+, nekdo 17), Apple II 5-6 milionu, Atarka se uvadi celkove okolo 4 milionu (byly dve prodejni vlny, napred v US+Zapad, po par letech stredni evropa), original Speccy 5 milionu, jeho klony, jo to tezko nekdo spocita, ale dalsich 5 milionu to klidne bude. Mno a tys dosel k tem 30% jakym myslenkovym postupem?
k tem 30 procentum jsem dosel po precteni komplet serialu, zvlaste pak dlouhe casti o hrach ... resp. nenarazil jsem takrka na zadny screenshot z c64.
Je mi jasne, ze ma autor ( klobouk dolu ) prehled z Atari .. platformy mu blizsi ... kadpopadne pro objektivnost by neuskodilo se sem tam poohlednout po svate trojici. ZX - Atari - C64 . v nejakem lepsim pomeru :-)
Neberte to jako flamewar 20 let pote , jen jsem si postezoval.
Ale stejne si prectu další dil, tak je to fuk :-)
K počtu vyrobených C64:
Podle průzkumu metodou problému německého tanku jich 15 milionů nebylo.
"about 12.5 million Commodore 64 computers were produced. (By the way, about 6 million of these had the new smaller board “250469/X” with the HMOS chipset, and almost all machines since 1989, which is about 4.5 million, were sold in Europe."
http://www.pagetable.com/?p=547
Aaale nejsem. treba jako navrh bych dal mene screenshotu z jedne hry, ale radeji z vice platforem. preci jen videt, jak hra vypada nejen na atari.. popr na NESu .. ale treba i na ZX ci C64 .. Sega .. v dobe emulatoru ? neni problem. jen navrh.
Preci jen jde o pestrost . a videt snahu programatoru o konverze her na jednotlive stroje je nekdy opravdu zajmave. zvlaste tam, kde ten ci onen stroj ma hardwarove omezeni. a to ne kvuli tomu ze se clovek chce posmivat, ale spis kolikrat zira, ze to lidem stalo za to, obchazet a prekonavat jednotlive HW omezeni.
ta posledni hra me pride dost inspirovana Dan Dare jo tu sem mastil spolu se Saboterama docela dost :) - http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001235