Omlouvam se za castecny ot. Vcera jsem nahodou narazil na bookmark http://remix.kwed.org/, nektere velmi zdarile mp3 remixy jako Last V8, Chimera, Amaurote, Speedball 2, Boulderdash, Sanxion..
Jestli to nekdo oceni, tak jedine zde v diskuzi. Enjoy! ;)
-pz
Tak jsem se hned podival na jak dopadla varianta Shadow of the Beast na ZX a docela dobry, pry nadprumer i kdyz nudna akce. Po case trochu leze na nervy hudba. Animace behu hlavniho hrdiny vypada jak ze dvou snimku i kdyz jsou to asi tri. Tvurci uplne rezignovali na barevnost, v castech kde slo pridat barvy, treba trava nebo ten mesic, jsou jen dve i kdyz je vsechno pekne vystinovane. Proc maji protivnici maslicky na hlave? Aha to je dvoubrita sekera" .)
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2u8iytKw4
Kupodivu to Amiga s animaci moc nevylepsila, porad je pohyb postavy trhany. Original ma vic priser a dalsi koukatelne a nezavisle se pohybujici pozadi za hrdinou a dalsi srandicky jako ruzne zkamenele priserky v podlaze. Beh v trave je opravdu perfektni. Diky "rozsekani" travy do vice rovin to navozuje pocit prostoru. Vse je barevne takze je konecne poradne videt co to je za protivniky.
http://www.youtube.com/watch?v=gVxoAjaL028&feature=relmfu
Varianta na Lynx je opravdu prekvapeni. Podle me lepsi nez na Amize vzhledem k moznostem. Barvy, hudba dokonale a k tomu pridava nove triky. Jako priblizovani ruznych casti, protivnici se kaci jak list papiru a hlavni hrdina ma nejlepsi animaci. Podzemi neni shodne s originalem. Ma navic pohyblive plosiny. Je videt ze si s tim vyhrali.
Skoda, ze v clanku nepadla zminka o moznosti "zasitovat" po seriove lince az 18 Lynxu a hrat tak ve vice hracich. V praxi ale hry mely moznost hrani nejcasteji ve 2 nebo ve 4 hracich, nejvic jsem zazil 6 hracu ve hre Checkered Flag. Z tech co jsou zminene ve clanku Comlynx urcite podporuje Joust, Todd's Adventures in Slime World a Battle Wheels. Myslim, ze v dobe, kdy byl Lynx aktualni nebylo mnoho konzoli, co neco podobneho umoznovaly.
Seznam her co podporuji comlynx je tu:
http://www.atariage.com/controller_page.html?ControllerID=29&SystemID=LYNX
No je to tak. Zase na obranu Atari je nutne rict, ze vlastne skoro zadna IT (HW) firma angazujici se v oblasti spotrebni IT neprezila prechod z proprietarniho hardware na "komoditni" HW.
IBM to v teto oblasti temer uplne zabalila (no a popravde stejne v teto oblasti nadelala vic skody nez uzitku), Atari, CBM, Amstrad-Schneider, Sinclair atd. jsou z trhu uplne venku (jen se nekdy nakoupily znacky), Amiga (puvodne CBM) byla jako znacka prekoupena hned nekolikrat a i Apple byl vlastne na pokraji krachu.
To, ze mate silnou firmu nic neznamena. V byznisu muzete o vsechno velmi rychle prijit a zejmena u technologickych firem. Podivejte se na Google, i on ma hodne propadaku.
Ja v zacatcich krachnul dvakrat - UPLNE NA NULU. Neodhadnul jsem trh, misto abych na rozjezd zkopiroval neco co funguje jsem zkousel "inovace". Ale kazdej krach mne posunul dal. Kdyby mi nekrachnul ten podnik na vyrobu databazoveho softu pod MS-DOS tak bych nikdy nezacal vrtat do mainframu. Ja tech krachu nelituju - naopak jsem za ne vdecnej.
Jak skoncily treba: Sega, Capcom, Atari, Borland, Novell, 3d FX, Namco, Amiga.
Neco k poslechu:
http://www.youtube.com/watch?v=0kHPBp-_Unk&feature=player_embedded
Napriklad jeden dosti vyznamny polostatni dopravce nedavno nakoupil drahe pracovni stanice s (ted presne uz nevim) 1 GB RAM a 250 GB HDD, aby na tom provozoval z 99 procent DOS a Fox-kovou aplikaci, ktera ma naroky maximalne 2MB RAM (EMS) a zhruba 5 MB na disku (i s tim DOSem). V tom zbylem procentu casu se kazdy mesic z Woken XP odesle .dbf soubor s vystupni sestavou a zahraje se 10x Solitaire a 20x miny :-)
Ono trochu záleží na tom, jak jsou ta PC instalována. U zákazníka jsem viděl PC s MS Windows XP a DOSové aplikace spouštěné přes VMWARE nebo něco podobného a uživatelé často ani nevěděli, že jejich účetní aplikace jede v DOSu. Pro ně to bylo jen jedno z "okének" a nejčastějším dotazem bylo, zda to jde nějak zvětšit. Takže z PC normálně brouzdali po webu, psali poštu, měli tam i MS Office. V takové situaci zcela rozumím tomu správci IT, že má nulovou potřebu upgradovat z DOSu na cokoliv jiného.
Ja ale misto toho abych delal jen aplikace tak si delal taky vlastni engine, ktery jsem navic licencoval vyvojarum a podporoval ho (prakticky nikdo ho nekoupil) a ti co si ho koupili chteli jako napotvoru tam dodelat to co jsme pro vlastni aplikace nepotrebovali ale bylo to narocne naprogramovat.
Po krachu jsem prodaval PC a delal jejich servis u zakaznika (na to stacila manzelka, obvykle vystacila s editaci autoexecu ci SYS C:) a ja mezitim se ucil AS/400 a rozjizdel to.
To jak jsem rozjizdel i5/os bylo taky zajimavy. Neznal jsem nikoho kdo by do toho chtel jit se mnou, pry neperspektivni. literaturu a ani HW jsem nemel. Nejvic jsem se ucil z clanku v casopisech, abych o tom neco vedel. Ty jsem si nejdriv vystrihoval a lepil do sesitu, ale kdyz knihovnice prskala tak jsem kradl cele casopisy pod trikem, protoze mi kontrolovali tasku. Jelikoz jsem to mel teoreticky zmaknuty a mel jsem listingy nejakych studijnich programu z tech to zase nevypadalo nejak drsne, tak jsem nabehnul na vystavu a tam presvedcil zakaznika, ze mu to udelam.
Mlady kluci vubec nechapou jak velka pomoc je internet a google. Z toho se naucite cokoliv, kdyz tomu venujete par hodin kazdej den. Jejich nestesti je, ze si mysli ze vsemu rozumi nejlepe.