Vývoj ADOMU díky veřejné sbírce před koncem roku nabral na obrátkách a možná se dočkáme i portu pro Android.
Čeho se dočkáme určitě, to bude možnost hrát ADOM v grafice:
http://www.ancientdomainsofmystery.com/2013/01/new-tile-samples.html
Sice si myslím, že k ADOMU ascii patří, ale pro spoustu hráčů to bude určitě příjemná změna.
Lepší "grafiku" než vhodně zvolená a konzistentní ASCII doplněná o poutavě napsané popisky lokací, předmětů, monster a událostí neznám. Je to jako čtení knihy vs. film podle ní natočenej. Pokud má člověk dostatek představivosti, tak ta vždycky přebije tu explicitní verzi. Např. finální drak ve Skyrimu nevzbuzuje takovou hrůzu a respekt jako fialové W nebo šedivé & a L. To by jeden nevěřil ;-)
Vzdáleným potomkem těhle dungeonů je i Eschalon:
http://basiliskgames.com/eschalon-book-i
I když to podle grafiky nevypadá, tak v principu funguje dost podobně - je tahový, ale když člověk plynule jde, svět se také hýbe plynule. Pouze herní svět je fixní, není generovaný.
Dovoluju si upozornit na mene znamou, ale hodne dobrou roguelike, jmenem UnReal World.
Je to roguelike z finska, odehrava se tamtez v dobe zelezne, a cilem hrace je prezit v prirode.
Moznosti jsou ohromne, lovite ryby, lovite zvirata - pastmi i zbranemi, stavite si pristresky i sruby, obchodujete, stahujete ulovena zvirata z kuze a ty vydelate a pak prodate - anebo si z nich usijete neco na sebe. Spoustu veci si muzete vyrobit z toho co najdete, a musite samozrejme jist (a to stravu vyvazenou, pokud jite jen maso, budou vam chybet jine latky a tak), pit, koupit si zvire, dojit ho, porazit, varit si (spousta receptu), vyrezavat, vyrabet...
Hra ma samozrejme port pod linux a vyviji se uz 20 let a porad to autora bavi.
Link na hru -
http://www.jmp.fi/~smaarane/urw.html
To neni natahovani (spis jsem tlacen k jejich rozdelovani, coz zatim nedelam :), ale proto, ze si myslim, ze v danem kontextu ma obrazek svuj dobry smysl.
V tomto clanku je jen jeden "problematicky" screenshot z celkem 53, na nemz je ukazana velmi jednoducha a minimalisticka struktura nainstalovane aplikace, vcetne velikosti spustitelneho souboru, cwsdpmi.exe (to lidem napovi, ze je to skutecne z DJGPP) atd. Proste clovek z toho obrazku dokaze vycist dost udaju (navic je to Volkov Commander, protoze NC jsem si nikdy nekoupil, na rozdil on DN napriklad... :-)
Jakto ze je to necitelne? Pri rozliseni 640x400 to presne (na pixel) odpovida velikosti pisma 8x16...
perfektni jsou Desktop Dungeons - http://www.desktopdungeons.net/ - mam na mysli free verzi, jinou jsem nezkusil. Bohuzel jen pro Mac a Win, ale presto vrele doporucuju.