Po cele (vyborne)serii je tahle cast celkem korunní klenot.
Dwarf Fortress jsem vůbec neznal a musím rict ze se ted kuli tomu citim jako by nikdy zadnou hru nehral. Mohla by se ucit na informatických fakultach protoze co se tyce propracovanosti - a nakone ci zdokumentovanosti - tak zahrnuje vetsinu vyucovanych predmetu:)
Ani nejsem schopny rict jestli me ohromuje ze vznikla UZ nebo AZ v roce 2002....
Obrazek trpasliciho kovare (ne nepoznal sem;o) a individualni spotreba alkoholu na trpaslika mi rozhodne vylepsili rnao :)
Rozhodne vrely dik za clanek!
Mě se vždycky líbily budovatelské hry, a hra DF, resp. její Fortress mód mě v tomto směru dost zajímala. Hrál jsem to tak dva roky zpátky, ale vadila mi jedna věc. Chtěl jsem to hrát jako SimCity, jenže vždycky, ikdyž jsem si vygeneroval co nejméně nebezpečný svět, tak jsem to prostě nedokázal hrát příliš dlouho.
V hluboké podzemí byla nebezpečná monstra, což by ještě nebylo tak zlé (prostě tam nemusím lézt). Horší ale je, že se mi často stávalo, že nějaký trpaslík chytí čas od času nějaký tvůrčí amok, ale já mu nedokážu opatřit suroviny a on tím pádem zcvokne a flákne sekyrou jiného trpaslíka. Nebo ikdyž jsem ho někde zavřel, aby si tam v klidu umřel sám, tak byli ostatní trpaslíci deprimovaní smrtí kamaráda a začli cvokatět taky. Takže se mi dříve nebo později všichni trpaslíci pozabíjeli navzájem.
Je v tomto směru, od doby kdy jsem to hrál, nějaký pokrok?
Nějaké podrobnější nastavení obtížnosti? Nebo něco jako Creative mode v Minecraftu?
ahoj
strange moods by nemely byt problem, staci se podivat co si tvuj trpaslik ve strange modu mumla a pak mu podle tabulky na tehle strance: http://dwarffortresswiki.org/index.php/DF2012:Strange_mood
opatrit potrebne veci, nemelo by se stavat ze by chtel neco specialniho.
co se tyka obtiznosti, tak kdyz zacnes hrat na bezpecnem miste (nekde na planich treba) tak je obtiznost v pohode, 99% nepratel co na tebe pride se da chytit do kovovych kleci, staci ohradit vchod do tve pevnosti valem a jedinou pristupovou cestu udelej skrz jednoduche bludiste, do ktereho nasazej 20 klecovych pasti a proloz to zbranovyma pastma (weapon traps). muzes si vytvorit vice pristupovych cest (siroke pro karavany a uzke pro nepratele) a prepinat mezi nimi pomoci systemu padacich mostu.
jestli chces muzu ti poslat svuj save kde to mam poresene;)
Trochu skoda, ze ty zajimavejsi vlastnosti DF jsou v clanku opomenuty. Napriklad pomerne propracovany 3D model kapalin, pocasi (teplota vzduchu apod.).
Take zdaleka nejde jen o surovinovy model, interakci je mnohem vice - trenovani trpasliku pro obranu, vystavba opevneni a obrannych prostredku, moznost stavby jednoduchych stroju a automatizace, realisticky model zraneni (jednotlive organy a koncetiny),
Naproti tomu Adventure mode a Legends jsou spis vedlejsi doplnky, ktere silne zaostavaji za "hlavni" casti, kterou je Fortress mode.
Clanek je v tomhle pro mne docela zklamani, muj celkovy dojem z nej je: "Fortress mode je nejzajimavejsi a nejslozitejsi, ale tato stranka je prilis kratka na to, abych jej zde popsal"
Poznámka o realistickém modelu zranění mě připomělo http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=115354.0 . Ve zkratce se může stát, že trpaslíkovi začne hnít srdce (různé důvody), ale žije dál, jeden z možných způsobů jak tuhle 'nemoc' (ve skutečnosti srdce trpaslíci moc nepotřebují) vyléčit je ho rozpůlit, vyčistit ránu a zase sešít :)
Je s tím modelem docela dost srandy
Anatomicko-medicínských lahůdek hra obsahuje víc.
Například při útoku ohněm je poškozována primárně tuková tkáň (fat layer), takže je možné trpaslíkovi kontrolovaným způsobem nad plamenem všechen tuk opálit a pokud to přežije, získáme téměř ohnivzdorného trpaslíka.
Negativním náladám způsobeným různými stimuly (smrt přítele, špatná kvalita jídla a lokací, atd.) je možno mimi jiné předcházet mentálním tréninkem v podobě psychického zocelování - trpaslíci jsou pak otrlí a nerozhází je nic.
Extrémem pak byl jeden návrh "trpasličí školky", kde byl novorozený trpaslík zazděn v jámě obsahující tréninkové zbraně, jídlo, a alkohol na 20 let spolu s několika krysami. Když byla po 20 letech jáma otevřena, vyšel trpaslík s tělem posetým jizvami, zocelený v rozmanitých bojových disciplinách a psychicky odolný vůči naprosto všemu. Jak kdosi poznamenal v diskusi: "Úplně jako moderní vzdělávací systém - jen o něco méně hraček a více jizev."
Nojo je pravda, ze pro popis DF by bylo zapotrebi tak dalsich 3-4 clanku a to jsem si jisty, ze jsem na spoustu veci vubec nenarazil (alespon na wiki jsou nekdy dost zajimave pribehy).
Legends podle me neni spatny rezim, par lidi na nem docela ujizdi, asi to berou jako cteni knizky (napada me Silmarillion :-) to je tak ve stejnem duchu).
necital som vobec clanok, takze asi to bolo aj v clanku spomenute, asci art ma moc nebere, no na temu dwarven fortress som pocul pribeh kde sa hracovi do pevnosti nastahovalo par maciek zo zaciatku to uvital, chytali mysy a inu haved no neskor sa mu premnozili po celej pevnosti az mu z toho vytuhol/padol comp
pravdepodobne uz taky neduh fixli, ale bolo by zaujmave to pouzit ako benchmarkovaci test na cpu :D
(kazda macka mala vraj vlastne ai chovanie ktore sa prepocitavalo)
pro ty kdo o tom uvazuji doporucuji:
podpurny porgram, ktery se napojuje na bezici hru dwarfen fortress (fortress mode) a velmi ulechcuje zpravu trpasliku (kdyz mate 300 trposu, tak se to bez toho temer neda hrat).. program se jmenuje dwarf therapist a stahl jsem ho a nainstaloval pomoci balicku v me distribuci (archlinux)
grafickou nadstavbu phoebus graphics set:
(nakopcil jsem nekam do adresare z hrou a nastavil konfiguraky, uz presne nevim jak;)
stahujte zde:
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=57557.0
nastavte si init.txt v data/init/ podle tohohle postu:
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=63667.msg1478550#msg1478550
hlavne parametr print mode !!!
kouknete na nake video od cptducka, ma dobre videa a supr hlas;)
treba tady pevnost snarlingurn:
http://www.youtube.com/watch?v=MSyEdKAiUZQ
ma to asi 20 casti po 45 minutach a je to dost navykove;)
vse co nebudete vedet hledejte na wiki nebo na foru.
Ještě doplním tohle doplnění :-)
Dwarf Therapist je fajn, ale dlouho nebyl updatovaný, takže v něm chybí pověření na tlačení důlních vozíků (což není taková tragédie, důlní vozíky mají zatím stejně ještě dost chyb).
Jeho rozhraním inspirovanou správu trpaslíků ale umožňuje i nadstavba DFHack ( http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=91166.0 ), akorát daleko lépe integrovanou do hry a plně ovladatenou klávesnicí. Kromě pár vylepšení, jako je toto, umožňuje zapnout i řadu bugfixů a vylepšení GUI, klávesové zkratky a i spoustu dalších věcí, které už spadají spíše pod cheaty/godlike mode (osobně nepoužívám).
Třešničkou na dortu je izometrický vizualizér StoneSense ( http://img818.imageshack.us/img818/6711/screenshot23dw.jpg - také obsažený v DFHacku), který zvláště nováčkům může usnadnit orientaci v prostoru.
Pokud někdo bude mít zájem o příklad nastavení, tady je můj dfhack.init: http://pastebin.com/i7AxLANQ a tohle vložím při startu každé hry (když se načte pevnost) ručně do DFHack konzole: http://pastebin.com/sgiLYeUy . Pro používání klávesových zkratek kolem jednotlivých nových příkazů stejně doporučuji pročíst DFHack manuál :-)
Tak nejakou dobu tuhle hru hraji.Nikdy jsem nenasel nic tak propracovaneho a komplexniho jak DF. Proto je potreba obcas hledat rady ci navody. Nastesti i u nas se najde mnoho mist kde hledat pomoc.Nejlepsi cesky portal je bezkonkurencne http://dwarffortress.cz. Ale existuje i dalsi ceska komunita http://df.majncraft.cz/ Na techto strankach najdete i odkaz na web IRC kde se bavime a radime si ohledne DF :)