Ze série Lotusů bylo IMHO nejlepší druhé pokračování. Pamatuju se, že jsem se těšil, až ke mně trojka doputuje, ale když přišla, tak mě docela znechutila. Největší šok byla ta kostkovaná silnice v prvním kole. Hloupé bylo, že jsem v té době měl už Amigu 1200, kde Lotus II neběžel. Až později se objevila Lotus Trilogy, která fungovala a měla navíc výhodu, že šla nainstalovat i na harddisk.
Další výhodou Lotusů (minimálně tedy druhého pokračování) byla hra přes sériový kabel a to i multiplatformě (v Atariklubu se zkoušelo Atari ST - Amiga, na Atari ta hra vypadala podstatně hůř). Jen už nevím, jestli to bylo omezeno na dva hráče a nebo mohli hrát čtyři.
Dále si dodnes pamatuju zvolání "Yeehaa!" v levelu Motorway, pokud hráč podjel trailer, který silnici občas křižoval. :-)
"Checkpoint!" :-)
Ja mel 8bit atarko a pak az PC, takze jsem se tak nejak dostal az k tretimu dilu, ktery sme hravali docela dost. Nektera prostredi mela docela peknou atmosferu. Treba "baziny" - noc, dest, mokro nebo na me udelala dojem jizda v mlze :-)
Jestli se nepletu, tak dost slavna hra podobneho typu byl OutRun a pak snad bylo neco jako CrazyCars.
Dodnes obcas uhanim zigulem dalnici za poslechu hudby z Lotusu :-)
Jak jako na Atari "podstatně hůř"? Tož to je skoro - i po těch letech - tak na pecku ;-) :-D
Tipuji, že algoritmus „překreslování“ v Traiblazeru vůbec není potřeba. Celá herní plocha je ve skutečnosti statická. Vezme se plocha ve dvoubitovém režimu indexované barvy, vyplní se statickými perspektivními pruhy, a pak stačí pomocí přerušení ve vybraných řádcích změnit obsah barevných registrů. V jednotlivých snímcích se pouze mění čísla řádek, ve kterých k tomu dochází, a barvy, kterými se registry naplní.
No, a míč je samostatný sprite, jehož vodorovný pohyb se zajistí jen zapsáním hodnoty do příslušného Player registru. Jediné, co se musí řešit, je svislý pohyb míče na Atari (to Atari, na rozdíl od Commodore, neumí).