Dobrý den,
DOD na 0% se nastaví automatizace v okamžiku, kdy se začne nabíjet auto. Tedy jednou za cyklus nabíjení. Resp. jen tehdy, když je noc a nabíjí se z gridu. Pokud nabíjím přes den z FVE, tak nabíjím v okamžiku, kdy je větší výkon z panelů, než je nastaven na nabíječce. Tudíž na domácí baterii se nesáhne a nemusím to řešit.
Ta automatizace 1x za hodinu tu hodnotu DOD pouze vrací do normálu, pokud již bylo nabíjení dokončeno. Je to spíše taková moje lenost, protože by to šlo samozřejmě "vracet" přesně v okamžik, kdy nabíjení skončilo a nečekat na celou další hodinu.
Co se týká hraní si s tímto parametrem a negativní dopad na baterku. Upřímně, těžko říct. Nemám to jak změřit a i po roce běhu FVE mi BMS baterie ukazuje, že SOH baterií je na 100%. Podle mého názoru bude baterii více škodit špatné chování k nabíjení/vybíjení, než když čas od času snížím SOC na 0% a zpět.
Každopádně v mém případě takto baterii nastavuji 1-2x za týden, typicky z pátku na sobotu a ze soboty na neděli v noci, kdy je spotová elektřina typicky nejlevnější z celého týdne - vztaženo k distribuční sazbě D27d. A nebo v případě, že chci spotřebiče typu pračka, sušička, myčka zapnout v noci v nízkém tarifu a zrovna se to cenově vyplatí více, než energii odebrat z domácí baterie.
VS