Děkuji za super seriál, ideální načasování, právě se s FVE sžívám tak mohu jet od začátku na HA. Bohužel jsem si nepohlídal wallbox, takže i když mluví se střídačem, zatím jsem nenašel cestu jak ho dostat do HA, ale naštěstí se tam dá připojit alespoň auto a mohu řešit nabíjení tudy.
Odstavovat baterku při nabíjení EV pomocí DoD mě nenapadlo, tak jsem použil eco discharge
s 1% z jednoho z předchozích dílů. Funguje to také, ale přes víkend to předělám ideálně i s pomocníkem, který uloží předchozí hodnotu DoD aby to vracel zpět, děkuji za tip.
Měl bych ale jednu otázku, mám stejný střídač i baterie a všiml jsem si, že ráno, chvíli poté, co panely začnou vyrábět (cca do hodiny) se "něco" rozhodne, že baterky které mají 60-80% se musí dobít do 100% a začne to dobíjet ze sítě. Procházel jsem všechny hodnoty v HA, střídač je v general mode a žádný zřejmý důvod tam není a aby toho nebylo málo, nedělá to každý den. Napadlo mě, zda to není nějaké "formátování baterie" protože se jedná o novou instalaci, ale už je to týden a stále to ráno spíná....
Nesetkal se náhodou někdo s takovýmto chováním a co ho případně způsobovalo?
Dobrý den,
ohledně Vašeho posledního odstavce.
Že se baterie cíleně dobíjejí ze sítě určitě není standardní chování. Mrkněte do SolarGo/PvMaster do menu baterie na hodnoty "DOD holding" a "rychlé nabíjení". To by mělo řešit to, že pokud baterie klesne pod zvolené DOD, tak se to automaticky dobije ze sítě.
Jinak pak mě už napadá, jestli nemáte v DC rozvadeči nějaké vlastní zařízení od dodavatele FVE, které by bylo přímo připojené ke střídači a toto realizovalo.
A pak ještě verze firwmare střídače. Mě se např. stávalo na verzi 923, že pokud byla malá výroba (ráno a večer), udržovala se baterie ze sítě 120-150W, aby neklesla hodnota SOC. S firmware 1127 (to je ten "super firmware" s přetěžováním fáze a rychlejší regulací) toto chování zmizelo. Ale jen hádám...
VS
Týdenní cyklus bych chápal, bohužel mám pocit, že to snaží dělat skoro denně.
V pondělí to bylo "pochopitelné" protože o víkendu proběhl upgrade střídače, tak jsem si řekl že si chce vše osahat
V úterý se střídač choval způsobně, nabyl baterky ze slunce a pohoda
A od středy dále se každý den snaží nabíjet ze sítě (tady jsem mu to zatrhl přepnutím do off-grid módu)
Mám podezření, že do toho mohou zasahovat i zakázané přetoky, tak uvidíme jak to bude po PPP a případně to budu řešit s dodavatelem...
Pokud za to mohou zakazane pretoky tak je spatny software. Dejte tomu tak 2 tydny a pokud se to bude opakovat reste s dodavatelem. Nedivil bych se. Software jsem u stridace reklamoval 2x a 1x u BMS. Vzdy to musim resit sahodlouze pres dodavatele reseni -> dodavatele do CR -> nekdy i cinani. Jakkykoliv posun je pomalejsi jak u nas v korporatu.
1. Chybejici podpora pro monitoring pres ethernet
2. Prilis citlive ochrany v rezimu CZ(vyrobni modul A1) - neodpovidalo podminkam v PPP a zlobilo to pri signalech HDO
3. BMS - vadna komunikace se stridacem - chybely nektere udaje
Cely ten system s updaty mi pripada jak kdyby cinani delali QA drogovym dealerum a delali prescasy. To neni izolovany pripad. P
Vse spatne.
1. Chybi moznost volby updatu zakaznikem/schvaleni/planovani/changelog
2. SW deravy napadnutelny, hackl jsem si vlastni monitoring
3. Smart meter ma prehistoricky sw a nejde to updatnout ani pres modbus.
4. Oni snad nemaji zadnou compatibility table na jednoduche firmwary - je jich tam dost - akumulator sw, bms sw, stridac ma 3 sw a k tomu smart meter.
5. Netestuji poradne updaty. V rodine mam "deploy" novejsiho modelu. Stalo se ze po neuhlasene aktualizaci sw ze se ztratilo nastaveni pretoku a zustal tam default - tj. pretoky a pokuta 50kkc. A zkuste nekoho dostat k zodpovednosti.
Skoro mam pocit ze to delaji stejne blbe jako v prumyslu kdy sw je part number a vyvoj a test je jako v nejakem startupu o peti lidech.