Dobrý den,
já jsem toho názoru, že baterii jsem si už jednou koupil (teď neřešme, jestli s dotací nebo ne) a je škoda, je nevyužít. Navíc tímto způsobem ji budete naopak v zimě minimálně cyklovat, což jí také neprospívá. Obecně se doporučuje ji v zimních měsících alespoň 1x týdně dobít do 100%, už kvůli kalibraci BMS. Nové auto také nebudu šetřit a budu s ním jezdit, zvlášť v prvních letech, kdy jeho zůstatková cena nejvíce klesá.
Nicméně mě se to např. noční nabíjení vyplatí vždy. S distribuční sazbou D25d (bojler) nebo D27d (elektromobil) je rozdíl mezi částkou za distribuci ve VT a NT je poměrně značný (viz článek). Proto se může stát a děje se to v zimních měsících poměrně často, že rozdíl mezi celkovou cenou v noci a přes den je třeba rozdíl 5-6 Kč/kWh. A pokud ten den bude zataženo, pak se mi opravdu vyplatí, třeba 5kWh dobít do baterie v noci a pak tím vyžít během dne. Naopak u distribučních sazeb pro tepelné čerpadlo to už takový přínos nemá, vzhledem k rozdílu v ceně mezi NT a VT.
VS.