Problém 1: Chaps někdo dostal do zákona a nedomyslel důsledky. Databázi jízdních řádů si měl držet stát a platit si infrastrukturu sám. Měla to udělat EU pro celé své území, ale to už bychom chtěli moc.
Problém 2: Chaps se spojil s Mafrou, udělali portál IDOS a všechny ostatní pokusy se snaží všemi silami znehodnotit, navzdory zákonu. Vznikl tak monopol IDOSu na jízdní řády. Už to je v tržním hospodářství hodně velký problém.
Problém 3: Protože mají Chaps/Mafra monopol, nic je nenutí IDOS jakkoliv vylepšovat. Zatímco Pubtran (I původní český i ten londýnský) se vyvíjeli, tak IDOS už nekolik let stagnuje a nefunguje zrovna dobře. Hledání zastávek autobusu / vlaku / městské čtvrti je příšerné a některé nalezené spoje nejsou ani k smíchu.
Takže v jiných zemích je na výběr z vícero srovnávačů. Například Google hledá velice dobře rovnou z mapy a ukáže přehledně seznam dopravních spojení v čase. A v našem banánistánu máme jednu nefunkční zastaralou aplikaci se státem garantovanými řády a jednu sice dobrou aplikaci, ale s neaktuálními daty která musí Seznam horko těžko shánět po dopravcích. Za to by zasloužili zodpovědní hodit pod vlak.