Hry nejsou jediným důvodem. Ještě je tu poměr cena/výkon a možnost vybrat a měnit hardware. Výrobci přenosných zařízení mají tendenci šidit HW a pak to zatavit do úhledného blobu. Standardizace je v případě HW docela fajn. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že reálná životnost/použitelnost PC je mnohem vyšší než u přenosných věciček. Navíc můžu koupit nový disk nebo paměť a prostě to tam bez problémů za pár sekund strčit. Nebo grafickou kartu, kterou notebook jen těžko utáhne. A když utáhne, tak za trojnásobnou cenu a pouze v elektrické zásuvce.
Streamování her nikdy nebude vhodné pro hraní některých her, kde se počítá každá milisekunda odezvy mezi vstupem klávesnice a obrazovkou. Všichni kdo hrají online ví, že jde každé škutnutí v připojení poznat, a při streamování to bude vždy problém.
Ale jinak souhlasím. Uživatel skutečně nevidí pokrok a nakupuje, až mu to přestane chodit. Jen bych namítnul, jestli není častější obnova mobilných zařízení způsobena spíš plánovaným zastaráváním než pokrokem (a čístečně kvůli velmi omezené HW kompatibilitě). Pro běžného uživatele i nenáročného hráče mají procesory nadbytek výkonu a žitečnost PC dnes dosahuje mnoha let. Já jsem si vystačil s dnes stařičkou sandy bridge i3 (jen jsem rozšířil paměť na 16Gb kvůli dvou neoptimalizovaným a částečně leakujícím hrám), kterou jsem vyměnil až nedávno za Ryzen 1800X, a i to je docela overkill.