Jsem členem spolku více než 10 let a neměnil bych. Tady na jihu Prahy dříve také žádná možnost nebyla, ale není to jen primárně o tom. Ve spolku si zavoláš a zeptáš se, druhá strana ti pomůže. Nejsem zákazník. Bohužel v naší zemi mám pocit, že se snaží jen každý ojebat druhého. Ve spolku kde jsem tohleto neplatí. Tady ještě lidskost funguje. Podívejte se, jak si firmy za poslední roky zvedly ceny všeho. A spolky? Ne. Tam bych hledal zdroj problému. Když něco funguje a lidi jsou s tím spokojení, tak nastoupí stát, aby to rozbil. Jen by mě zajímalo vlastně za koho ten stát kope. Jestli za lidi - občany, nebo za korporáty. V jiných oborech si myslím, že se odpověď na tuhle otázku dá velmi rychle najít..
Netvrdil bych, ze u komercnich ISP tohle nefunguje. Jasne, u korporatnich molochu typu Vodafone ci O2 to muze byt boj, ale spousta mensich (regionalnich) komercnich ISP funguje podobne... rozhodne bych netvrdil, ze jejich technici jsou nelidsti ;-)
A ze zvedly ceny? Tak se podivejte, kolik toho musi komercni poskytovatel splnovat - vcetne takovych veci, jako treba vyplnovani formularu pro CTU. Povinnost, ktere se spolky take vyhybaji ;-) A to je jen spicka ledovce, s NIS2 bude mnohem vetsi zabava. A ano, nemuze se nikdo divit tomu, ze pak i komercni poskytovatele internetu koukaji na spolky pres prsty, kdyz oni musi splnovat kdeco (nejen platit ty dane) - a spolek z toho vybrusli, protoze si hraje na neverejnou sit, i kdyz ma reklamu vylepenou na kazdem kandelabru a pripoji kohokoliv, kdo si o to rekne, pokud je v dosahu pristupoveho bodu.