Otázkou je: proč dostat lidi na web či blog? Chci jim prodat nějakou službu? Chci se podělit o nějaký názor? Chci jim prodat informace? Chci prodat jejich čas, strávený na mém webu? Z toho pak vyplývá vhodná strategie.
Pamatuji dobu, kdy součástí webových stránek bývala stránka s odkazy na další weby. Objevily se webové katalogy, funkce vyhledávání v katalozích a pak indexování webových stránek a fulltextové vyhledávání. Weby si lidé psali v HTML, nebo pomocí různých editorů a redakčních systémů. Pak se všemožné organizace začaly tlačit do role prostředníka v komunikaci. Máme mít své stránky na Facebooku nebo podobných platformách, máme komunikovat přes jejich aplikace, svá data si ukládat do jejich úložišť, k práci používat jejích online aplikace. Zkrátka co nejvíce využívat jejich služby. Je to jednoduché, "moderní" a "dělají to tak všichni".
Jsem rád, že všichni to tak nedělají a že stále existují jiné, méně centralizované způsoby sdílení informací v Internetu.