Názor k článku Jak jsem se pokoušel vrátit MS Windows: boj začíná od Honza - Odkazovaný zdroj je ze 17. března 2006. Za...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 6. 2012 13:03

    Honza (neregistrovaný)

    Odkazovaný zdroj je ze 17. března 2006. Za 6 let se situace na trhu změnila a mohlo se by se tedy i změnit posuzování obchodních praktik.
    Doporučení: "Pakliže prodávající nebude ochoten prodat Vám požadovaný model bez operačního systému, bylo by pravděpodobně nejvhodnější obrátit se na jiného prodávajícího." tehdy mohlo vést k cíli. Dnes, obávám se, je tomu jinak.

    A k tomu, co je to vázaný prodej:
    http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod1/Co-je-to-vazany-prodej.html
    "Je to nákup, který je podmíněn nákupem jiných výrobků nebo služeb, třeba i stejných. Může spočívat v obdržení dvou produktů místo jednoho nebo v získání kupónu, který vám umožní další výrobek nabýt, nebo může přímo vázat obdržení jednoho produktu na koupi jiného bez možnosti odděleného nákupu."

    dále:
    http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod1/Jake-jsou-podminky-pro-vazane.html
    Zákon sice dnes takové jednání nezakazuje výslovně, stále ale platí, že prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.

    Stalo se mi (před cca 10 lety), že po 4 reklamacích mi byly vráceny peníze za notebook, ale OEM Windows XP Prof. mi zůstaly, protože systém byl přeci v pořádku. Dostal jsem nové CD i s "etiketou na notebook". Měl jsem štěstí, tenkrát jsem si mohl zakoupit vyhovující notebook bez systému a neplatit za OEM Windows 2x. Dnes bych měl asi problém. Ještě vám taková situace svázání dvou produktů bez ohledu na zákazníka přijde zcela v pořádku?