Vlákno názorů k článku Jak jsem se pokoušel vrátit MS Windows: boj začíná od benzin - Myslim si ze forma clanku neni moc stastna....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 6. 2012 0:13

    benzin (neregistrovaný)

    Myslim si ze forma clanku neni moc stastna. Vhodnejsi by bylo kombinovat, kratky abstrakt obsahu dopisu s odkazem na jeho plne zneni. Takto se stava clanek neumerne dlouhym a obtizne citelnym, protoze ty dulezite informace zapadaji v balastu.

  • 18. 6. 2012 10:03

    Xjmeno363 (neregistrovaný)

    Číslování kapitol je zmatečné, stejně jako všechno ostatní. Kde je 2. díl článku? Co vlastně chcete, ten váš požadavek naprosto utápíte ve spoustě nedůležitých keců.

    Píše se to:
    Věc: odstoupení od smlouvy
    Nesouhlasím s podmínkami licence XY dle článku AB, chci vrátit prašulky za předinstalovaný OS TEČKA

    těch 30 dnů jsi si pos. sám

    další mail - zase se úplně zbytečně s někým hádáš a uměle vytváříš problém, místo toho, aby jsi to vyřešil a zaběhl do servisu. Žádost jsi podal včas. Místo řešení problémů se snažíš diskutovat, na to ti se.re pes

    je vidět, že jsi asi hodně hádavý člověk a máš očividně problém s komunikací s lidmi. Tím si zbytečně způsobuješ mnoho problémových situací.
    Navíc postupně sklouzáváš k osobním invektivám a drzosti, radím zachovat tvář pokerového hráče.

    neodpustím si malou poznámku, škoda, že tu situaci neřešil někdo schopnější, skutečně by mě relevantní přístup zajímal. Takhle se splnilo to co jsem čekal: scénář "prudič X standardní firemní kolečko" na 100%

  • 18. 6. 2012 13:47

    Boss (neregistrovaný)

    Jestli toto mela byt kritika na clanek, tak to me teda potes. Cely tento prizpevek v diskuzi je trapny a vyrazy jako

    1. "pos. sam, se.re pes"
    2. "je vidět, že jsi asi hodně hádavý člověk a máš očividně problém s komunikací s lidmi. Tím si zbytečně způsobuješ mnoho problémových situací."
    3. "škoda, že tu situaci neřešil někdo schopnější"

    mi pripadaji dost primitivni a plne predsudku. Xjmeno363 uplne sesel z cesty jakehokoliv logickeho argumentovani a pousti se do jakychsi fikci o osobnosti a chovani autora clanku Martina crysmana Zahradnika.

    Nebo to mam snad zkusit take? Z tvych zvas.tu plnych predsudku vyplyva, ze jsi asi hodne sam, nemas kamarady ani pritelkyni. Ve skole jsi mel vzdycky problemy. Dale tam vidim, ze jsi permanentne nas.rany a ze ti zbyva pri tomto stresovem vypeti jake mas asi tak 10 let zivota.

    Arogantni clovece probud se!

    Zdravi Boss (nejsem Martin crysman Zahradnik)

  • 18. 6. 2012 16:14

    chozetm (neregistrovaný)

    Názor Xjmeno363 je naopak jeden z nejstřízlivějších tady, sic podaný poněkud hrubší formou.
    Už po přečtení autorova prvního mailu mě bylo celkem jasné, jak to dopadne a další vývoj mi to jen potvrdil.
    Autor se evidentně rád oddává akademickým úvahám o právu a bezpráví v "hlubokém vesmíru" a také se rád poslouchá. To není nic špatného. Bohužel to cpe do formální komunikace která má být věcná. Místo poker face vyložil všechny své karty hned na začátku. Výsledek tomu odpovídá...

  • 19. 6. 2012 16:12

    crysman

    "...Už po přečtení autorova prvního mailu mě bylo celkem jasné, jak to dopadne a další vývoj mi to jen potvrdil.
    Autor se evidentně rád oddává akademickým úvahám o právu a bezpráví v "hlubokém vesmíru" a také se rád poslouchá. To není nic špatného. Bohužel to cpe do formální komunikace která má být věcná. Místo poker face vyložil všechny své karty hned na začátku..."

    Vám to bylo jasné - zřejmě máte lepší schopnosti předvídat budoucnost, než já, OK, může být. Možná dokonce, jako lidé typu Lael Ophir, máte schopnosti vidět do hlavy každého člověka ("všichni") a vědět přesně, co chce... Ale to není podstatné. Podstatné je toto:

    Jaké karty hned na začátku? Co po mě chcete? Abych si "šetřil esa" na konec "partičky"? My nehrajeme poker. Já jsem se snažil uplatnit své legitimní právo. Jako zákazník si přece nepotřebuju nic "schovávat napotom" ani vymýšlet válečné strategie.

    Co je špatného popsat problém i s podrobnostmi? Chápejte, že mně nešlo primárně o peníze, ale o princip. Chtěl jsem, aby obchodníci měli příležitost se do problému ponořit, pochopit ho, a abychom se něčeho dobrali. Místo toho jsem se setkal s ignorancí a arogancí. Pokud byl na zaměstnance ACERu můj požadavek "příliš dlouhý", mohli to napsat, odpověděl bych výcucem.

    Víte, stačilo komunikovat - a ne hrát hru "zkusíme ho nechat vycukat, možná se unaví - takových už bylo..."

  • 20. 6. 2012 15:30

    chozetm (neregistrovaný)

    Pane buďte realista. Obchodník není placený od toho, aby se zamýšlel nad principy. Dle mého názoru jste měl napsat krátký mail ve smyslu jako "..již vlastním přenositelnou licenci, další je pro mě zbytečná. Jak lze za tuto provést refundaci?" a můj pohled do budoucna by viděl Vaši šanci výrazně vyšší:)

    A strategii je potřeba mít, ne že ne. Už to že jste si dal tu práci s vyhledáním podobných případů značí, že jste problémy předpokládal a nějak se na ně připravoval. Btw. i forma Vašeho článku (boj začíná, poznej svého nepřítele) říká, že vedete válku a ta se bez válečné strategie neobejde.

    A aby to bylo jasné - nekritizuji Vaše snažení, kritizuji způsob Vašeho snažení. Stále nechápu, jaktože spousta i inteligentních lidí nevidí, že méně (slov) často dokáže mnohem více.
    A jestli Vám nešlo o peníze, tak to celé bylo zbytečné. Abych použil zde tak oblíbené přirovnávání - chtít aby obchodníci v práci se mohli do problému ponořit a pochopit ty principy je stejné, jako zkoušet sbalit servírku, když je zrovna knajpa plná lidí. Také Vám bude odpovědí nejspíš jen ignorace..

  • 23. 6. 2012 13:33

    crysman

    "...Obchodník není placený od toho, aby se zamýšlel nad principy..."

    Tak na tom se neshodneme, podle mě by se obchodník měl zamýšlet. A nejen obchodník, podle mě by se měl zamýšlet každý. Chápu, že někomu to dá víc práce a umí to méně, ale každý to umí, protože má toho schopný mozek.

    Dle Vás jsem měl být stručnější, jasně, může být, uznávám. Nejsem žádný právník ani politik, abych uměl hrát hry tohoto typu. Jak jsem psal např. zde (http://www.root.cz/clanky/jak-jsem-se-pokousel-vratit-ms-windows-boj-zacina/nazory/423569/), já v detailech smysl vidím, protože ořezat jdou vždycky, naopak to nejde...

    Válku si vybrali oni, já chtěl jen uplatnit své právo dle EULA. Mohli mi v rozumné době odpovědět, že blabla, dle našich směrnic o refundaci.. blabla, vraťte nám v souladu s EULA celý systém na adrese blabla, děkujeme a je nám líto že jsme nemohli zcela uspokojit Vaši poptávku. A bylo by po problému. Že zvolili raději strategii "mrtvý brouk" alias "necháme ho vycujat, třeba ho to přejde, stejně jako ty ostatní prudiče", za to já nemůžu. A je mi to líto. Mohli ušetřit mně, sobě, a i Vám teď čas... Lebo já bych mohl dát zrovna podněty k příslušným orgánům...

    Dobrý obchodník nemůže ignorovat zákzníka jen proto, že napsal příliš mnoho slov. Mohl mi odepsat něco jako "Víte, to je moc dlouhé, ztrácím se v tom, nemohl byste to prosím zkrátit? mám teď bohužel mnoho práce na jiných projektech. Díky moc, pan xxx"...

  • 21. 6. 2012 13:15

    minutus (neregistrovaný)

    Me ten clanek, taky prijde tak, ze zakladni veci jsou utopene v balastu. Nejsem spisovatel, ale mozna, kdyby jsi shrnul základní věci hned na začátku. Tak by se možná čtenář neutopil. Kazdopadne diky za clanek, i kdyz pusobi zmatene. Temi esy asi kluci mysleli, ze si hned vypsal pristup firmy k zakaznikum a dalsi veci. Jinak ten obchodak, nenapsal nic dechberouciho, zrejme zamerne delal blbeho. No a jak si munici vystrilel hned v prvnim mailu, tak pak uz ses jen opakoval a opakoval. Takze to vysumelo.

  • 21. 6. 2012 17:01

    chozetm (neregistrovaný)

    Tak tak, nejdříve je třeba jen stručně a jasně a větší a důraznější kalibry tahat až když to po dobrém nejde.

  • 18. 6. 2012 13:53

    MoB (neregistrovaný)

    A zkusil ses podívat do prvního článku seriálu? Ne, že? Proč taky...