Vlákno názorů k článku Jak jsem se pokoušel vrátit MS Windows: boj začíná od I. B. - Podobný problém u stejné společnosti jsem řešil v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 6. 2012 8:25

    I. B. (neregistrovaný)

    Podobný problém u stejné společnosti jsem řešil v roce 2010. Má zkušenost není tak hrozná, třebas byla otravná a docela vyčerpávající. Předně po mně chtěli mnohé údaje několikrát a pořád se to zasekávalo na různých drobnostech. Jindy zase zapomněli na to, na čem jsme se domluvili (návratu licence až po mém návratu ze zahraničního pobytu), a musel jsem se s nimi pracně domlouvat znovu. Nakonec bylo třeba jim nesmyslně doručit fyzicky notebook do jejich servisního střediska v Brně, třebas by jistě stačilo deaktivovat příslušné licenční číslo Windows.

    Jinak ale musím říci, že lidé ve středisku se zdáli být tehdy spíše nezkušení, než zlomyslní a že většina problémů se zdála vycházet spíše z celofiremní politiky než z lidí.

    Malé peníze jsem nakonec za svou licenci obdržel (okolo 900 Kč), peníze však nebyly důvodem pro toto mé jednání, protože bylo již od začátku jasné, že vynaložená námaha rozhodně této finanční kompenzaci odpovídat nebude. Zdali to však může vyvážit dobrý pocit z toho, co člověk vykonal, to si musí každý rozhodnout sám podle svých hodnot.

  • 18. 6. 2012 11:12

    crysman

    Díky za příspěvek. Mně samozřejmě také nešlo o peníze. Nejsem neznalý matematiky, abych obětoval desítky hodin a týdny času pro to, abych dostal pár stovek - to opravdu ne.

    Jde o to, že nějaké peníze se vrátit musí - aby to bylo účetně zaznamenáno. Neb to je dnes často jediný způsob, jak si věci někdo všimne (když to něco stojí - nezávisle na hodnotě, hlavně, když to má cenu - aby mohly neviditelné i viditelné ruce trhu pracovat).

  • 18. 6. 2012 15:55

    I. B. (neregistrovaný)

    Souhlasím s Vámi a myslím, že je velmi dobře, že to děláte, třebas Vás potkalo menší štěstí než mě. Každý, kdo se jich bude ptát, kdo bude na problém upozorňovat, pomáhá. A třeba se tak časem dočkáme zavedení tlačítka "nesouhlasím" u EULA licence a možná někdy i jiného tlačítka pro navrácení licenčního kódu a automatického zaslání peněz na účet. Technicky by to problém nebyl, jen chtít.

    Pro mě bylo též větší hodnotou snažit se o to, co jsem považoval za správné, než jednat pragmaticky, třebas jsem tím přišel o hodně času a ani instalace linuxu kvůli nekompatibilitě hardwaru nebyla nejsnadnější (čímž děkuji výrobci mé grafické karty). Myslím však, že člověk by měl bojovat za to, abychom měli co nejsvobodnější možnost volby, abychom nebyli svazováni tam, kde je to ze své podstaty zbytečné. Nejsem fanatikem nenávidějícím Windows, je pro mě ale zkrátka důležitá co největší (rozumná) svoboda výběru.

    Chápu však, že pro mnohé toto není hodnota. Třebas proto, že se snaží o jiné dobré věci na jiných frontách, které zase opomíjím já, nebo zkrátka jsou spokojeni s tím, jak věci jsou. Neodsuzuji je, ale byl bych rád, aby se zase nedívali zbytečně skrz prsty na ty, kterým na svobodě v této oblasti záleží.

  • 19. 6. 2012 16:09

    crysman

    "...myslím, že je velmi dobře, že to děláte, třebas Vás potkalo menší štěstí než mě. Každý, kdo se jich bude ptát, kdo bude na problém upozorňovat, pomáhá. A třeba se tak časem dočkáme zavedení tlačítka "nesouhlasím" u EULA licence a možná někdy i jiného tlačítka pro navrácení licenčního kódu..."

    Inu, to by bylo hezké... Nebo klidně i jinak - hlavně ale konec diktátu. Díky za cenný přípěvek.