Tak to mě fakt zajímá co na to Acer :-D Vsázím na to, že jediné o čem se chtěli bavit, že máš vrátit NTB zpět prodejci. Ten však bude odmítat vrátit peníze nebo nabídnout alternativu + doplatek, protože pro něj nebude dostatečný důvod nesouhlas s licencí. :-D I přesto, že by jsi to chtěl reklamovat do 14-dnů od koupi.
normálně bych řekl další prudič, co má spoustu času....
ale popravdě přiznám, že se těším na další díl...
jenom mě trochu znevrozňuje volba HW - Aušusy/nAcery/ždimaxy a podobný firmy mají "vyhlášené" servisy, které to v nejlepším případě nechají 30 dnů vyhnít.
Škoda, že průměrný linuxář je chudá veš. Komunikace např. s dellem by byla o poznání zajímavější, už jenom proto, že jejich právní oddělení zabírá víc než jednu garáž jako nAseru.
Tak s tim services ACER-u mam nahodou hodne dobre zkusenosti. Na me 1810 dva krat odesel display (zobrazoval jenom nejake cary, pripadne svitil bile, podle nalady, externi monitor fungoval bez problemu), v ramci zaruky jsem poslal kuryrem do Brna (platil Acer), asi za tyden jsem ho mel zpet opraveny, bez nejake snahy se z toho vykroutit, ted uz asi rok funguje bez problemu. Kvalita HW sice odpovida cenove relaci, ale servis me mile prekvapil.
S Dellom sa kedysi dalo dohodnut na pocitaci s linuxom, aj ked neviem ako je to teraz.
Napriklad HP stale ponuka svoje notebooky s OpenSuse. Ja rozmyslam nad Hp Probook 6465b. Serie ma ale pomer 16:9. To nechapem co je za retardaciu na notebook, ktory je na pracu dat take rozlisenie. Treba 16:10 alebo 4:3 ako za starych casov.
A este dolezita vec. Ma to Broadcom wifi. To je grc. S broadcom mam len najhorsie skusenosti, ale niekde este ponukali stary dobry Atheros.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF04a/321957-321957-64295-3929941-3955552.html?dnr=1 To je len ako priklad.
Pre mna je to strasne nepohodlne - kratky stlpec a siroky riadok. Aj ked odstranim siroky riadok pouzitim 2 okien vedla seba, stlpec je stale kratky.
V praci som pouzival 2 monitory 4:3. Potom nam zacali drbat sracky 16:9 ale pri kvantach textu, tore sme museli citat/pisat si to drviva vacsina ludi otocila na vysku co je asi najvacsia vyhra. S notebookom toto bohuzial nedosiahnem :-(
Koupil jsem si HP 4720s se SuSE a s broadcomem nemam nejmensi problem. Pouzivam jejich ovladace a s Arch Linuxem mi to funguje naprosto v pohode. Celkove me potesila kompatibilita tohodle NB s linuxem - vlastne mi v Archu vsechno krome clickpadu fungovalo samo hned od zacatku.
Zdravim,
jen k tomu servisu, bohuzel musim nesouhlasit tedy aspon co mam zkusenosti se servisem ASUS. Asus si vytvroril specialni stranku, ke ktere najit cestu neni uplne trivialni a na ni popisuje jak postupovat pri reklamaci, v podstate jde jen o to jak cely vyrobek zabalit a co vsechno k nemu pribalit.
Nicmene sem byl s postupem reklamace velmi spokojen a to opravdu nejen jednou.
Zase "odporník" co všechno ví a zná, že? Já nedám dopustit na Asusy, předchozí můj Asus měl trochu problém s modulem sluchátek, a při obou reklamacích mi po týdnu poslali SMS s tím, že ho ho mohu vyzvednout v prodejně opravený. Podobně netbook Acer, nechal jsem reklamovat baterku, ani jsem nevěřil, že to uznají. Ale jo, po týdnu jsem měl NTB zpátky i s novou baterií. Takže držte klapačku, když vůbec nevíte, jaká bije.
Tady je nějaké info o tom jaká je situace u různých výrobců... http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_refund
Jen bych chtel pridat svoji troskou do mlyna. Zajimava je skutecnost existence dvou vztahu. Prvni mezi zakaznikem a prodejcem notebooku (CZC), coz je na zaklade kupni smlouvy k HW, a druhy tvori EULA, ktera je mezi zakaznikem a vyrobcem PC (poskytnuti licence). V tomto pripade Acerem.
Podle me neni vynutitelne aby se zakaznik obracel na prodejce. V pripade nesouhlasu s licenci ma komunikovat pouze s instalatorem, se kterym uzavrel smlouvu EULA.
Tady je jeden úspěšný pokus o vrácení peněz - tedy nesouhlasu s používáním windows vista...
http://www.cez-okno.net/clanok/vraceni-licence-windows-u-lenovo-cr