Názor k článku Jak jsem se stal vývojářem Debianu od David Ježek - Podle mě je to hlavně síla zvyku. Kdyby...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 4. 2023 8:25

    David Ježek

    Podle mě je to hlavně síla zvyku. Kdyby viděli, že ty hry běží bez potíží přes Steam/Proton i na Linuxu, tak by třeba přešli. Ostatně Steam Deck je úspěšná věc a přitom běží na upraveném Archu. Fakt mám z Valve radost. Když přišly W8 a hrozilo, že budou věci jen přes jejich obchod, že MS de facto odřízne Steam, tak začali brutálně razit přechod na Linux a nyní bych po těch X letech řekl, že mají téměř hotovo a už jen průběžně ladí. Samozřejmě díky tomu, že AMD je skvělá a dala světu Mantle -> Vulkan jako vždy zdarma (stejně jako FreeSync žejo, případně cokoli co je v GPUOpen).

    Jistě i proto dal MS své W10 tak levně, vždyť z té miliardy licencí je dobře polovina bezplatný upgrade z W7/W8. A W11 jsou taky vlastně levné, případně jako upgrade z W10. A druhotné licence se fakt koupí za pár kaček (což nepochybě ale MS dost štve).

    Tak ano, otázka je, co na těch W11 hráči vidí. No, ono tam prostě fungují věci IHNED, cokoli od AMD, cokoli od NV je primárně pro Windows, případně současně pro konzole (tedy PS5/FreeBSD a XBOX/cožetopou­žívají?). Prostě zvyk a jistota "nějaké funkčnosti". Na Linuxu hned tak FSR či RTX a DLSS v nejnovější verzi nebude fungovat, bez ohledu na to, že jsem ještě neviděl RTX demo, které by 1) zlepšovalo vizuální požitek z hry a současně 2) nevypadalo stylem "tohle by šlo udělat i rasterizací".