Kecy. Uz tim argumentem "mlada generace si zvykla platit tu a tam za predplatne" se Lukacovic odkopal.
Regulace ohledne sberu dat a cookies tretich stran nic nemeni na tom, ze dopadnou na vsechny. Jedina vyjimka je Google, ktery cely ten bussiness s perzonifikovanou reklamou a sberem dat o uzivatelich rozjel, aby ziskal konkurencni vyhodu a opanoval trh s reklamou (coz se podarilo). Ted mu cookies tretich stran kradou zisky a mizivemu podilu ostatnich prodejcu perzonifikovane reklamy umoznuji prezivat.
Ted ma majoritni browser, a majoritu zakazniku pouzivajicich jeho reklamni system, takze holt na ostatni nemusi zbyt ani ty drobky, staci zasah v jeho browseru.
Cili vyjma Google budou vsichni nabizet uz jen neperzonifikovanou reklamu.
Moznosti jsou dve - vyuzit moznosti EU, W3C a IANA, a postupne zavest stejne podminky pro vsechny. Zadny sber dat o uzivatelich, zadne mechanismy a'la cookies, nic takoveho na strane browseru - k reklame (neperzonifikovane) maji pristup vsichni, a lide si ji objednavaji od provozovatele nejvice navstevovanych webu primo, nebo pres jejich partnery (nikoliv vsak rukojmi).
V prekryvnem obdobi pokuty za nedodrzeni, a zisk z nich rozdelit dle navstevnosti.
Tim by se narovnal trh, lide by prestali byt smirovani, a Seznam by vydelaval na "svych" odkazovanych webech podle jejich navstevnosti - pokud mu tedy podobne jako Google nejde o prodej reklamy zobrazovane na cizich webech :-)
Na rovinu, seznam jako vyhledavac pouziva minimum lidi, starnou a umiraji. Kdo zvlada anglictinu, pouzije Google. Na tom "predplatne" vubec nic nezmeni - jen nastvete ty zbyvajici seniory (duchodce), co neumi anglicky. Zadni mladi zvykli na predplatne na seznam davno nechodi.