K aktuálnímu Seznamu - na té kampani mi asi vadila jedna věc. Předplatné nemělo sloužit k tomu abych reklamu neměl, ale aby nebyla cílená. V mém okolí to vyvolalo diskuzi - platit za "jinou" reklamu? Kdyby byla zvolená kampaň "Zaplať a nebude reklama" (ano, vím, že je to v plánu), bylo to mnohem lepší. Spousta lidí to nepochopila. Podle nich chtěl Seznam peníze za přístup, protože z pohledu uživatele pořád dostával reklamu (cílená vs necílená, tomu nerozumí). Jinými slovy - platím 79,- za reklamu...
A pak se tam vkrádá ta věc - inflace a zdražování. Dnes chce seznam 79,- a za rok bude chtít 89,- a tak dále. To u běžných lidí hraje prim. Doba přeplatného byla běžná - platilo se za Abíčko, za noviny (u nás Mladá Fronta, později MF Dnes), pak jsem odebíral Level a Score a pak National Geoographic. A pak začaly další služby jako YouTubeMusic, GitHub, Netflix, Deník N a kopa aplikací v telefonu.... Vlastně o tomhle se v článku mluví. Lidé asi nemají problém platit za obsah. Příčí se jim platit za "základní" služby tj. vyhledávač či sociální síť, mapa, jízdní řády.
Jenže pamatujete si, že tu byla doba, kdy se platilo za přístup k internetu? Nejenom připojen modemem, ale za to, že mne někdo pustil ve vytáčeném připojení k internetové bráně?
Takže pak může docházet k takovým věcem, jakože (nejenom) Toyota nabízí mapové podklady v autě na infotainment v řádu několika tisíc? A pak přijde BMW s tím, že máte v autě vyhřívané sedačky, ale fungují vám až po zaplacení měsíčního paušálu?