No tak jsem prostě po skoro 30 letech nastavil v prohlížeči jinou startovací stránku než Seznam.cz a záležitost považuju za vyřízenou. Platit hodlám pouze za věci nezbytné a potřebné, protože jinak bych se nedoplatil.
Je možné, že v budoucnu bude na Internetu vše pouze za peníze, ale doufám že ta doba je ještě dostatečně daleko, abych to já už řešit nemusel.
P.S.: zajímal by mě nějaký objektivní graf návštěvnosti, jestli se na něm ten jejich paywall nějak projevil.
"nejsou zásadně velké částky v přepočtu na osobu, tedy optikou jedné ceny" a v tom je ta past. Za jednu sluzbu to neni velka castka. Jenze! Za spoustu sluzeb clovek plati pravidelne. Za videobsah pokud chce mit pristup ke vsemu relevantnimu tak protoze treba fotbal (excluzivita O2, vynecham proc se nekdo kouka na fotbal dobrovolne, kdyz se ten cas da vyuzit jinak), nebo nejaky serial nebo filmy (Netflix, Disney, HBO, Apple, kazdy ma nejakou excluzivitu). Pak nekolik novin protoze kazde maji nejake jine zamereni, nebo politicky bias (N, seznamzpravy, iDnes, Hospodarky a dalsi). Pak chce pravidelny prispevek nekolik Youtube tvurcu, nebo na X. Na socialni siti najdu zminku o clanku, ktery by me zajimal, ale je na mediu ktere nepredplacim, protoze pravidelne nectu (New York times, The Washington Post napriklad).
A uz jsem v tom v radu vyssich tisic mesicne a to ani nesponzoruju zadnou "celebritku na OF" a podobnych sitich.
Tohle je taky neudrzitelny model. Udrzitelnejsi je rozdeleni na tvurce obsahu a "ucetniho". Proste prostrednik, ktery podle nejakeho dohodnuteho klice rozdeli platbu podle skutecne konzumovaneho obsahu. Jasne chapu, ze vetsina tech sluzeb potrebuje "svoje" pravidelne abonenty, ale nechapu proc odmitaji prijem od nahodnych kolemjdoucich, co zajima na NYtimes 1 clanek v roce, v souctu to mohou byt zajimave davy a zajimave penize.
Věřte, že by spousta firem chtělo být v té pozici "prostředníka" paywallu. Taková pozice se pár firmám vyplatila v poskytování reklamního systému, vyhledávání, rezervace hotelů, sociálních sítí atd. Ale nevím, jestli po zmíněných zkušenostech, se do něčeho podobného budou poskytovatelé obsahu hnát.
10. 5. 2024, 17:58 editováno autorem komentáře