Ahoj, to je pravda, ale prozatím jsou všechny příklady psané pro kombinaci Qt 4 + PySide (1) a Python2/3 (kupodivu velké změny prozatím nebyly zapotřebí). Co jsem vysledoval, tak v průmyslu na Qt 5 nepřechází, ale určitě se nebráním v dalších článcích použít Qt 5 + PySide 2 a tím pádem i QtQuick 2.x (x=3 tuším). Co myslíš, už na to dozrál čas?
PySide 2 je stale vo vyvoji. Ak by to bolo mozne venoval by som tomu skor buduce samostatne clanky. Zmenil sa aj ekosystem, v suvislosti s tym by bolo super v clankoch sa venovat viac aj veciam okolo distribucie balickou, to je tiez velka a dolezita tema. Inak dakujem za skvele clanky.
Qt4 ma standardni podporu do 19. prosince 2015 [1].
"We are now extending the standard support for 1 more year, meaning that it will not reach end of life until 19th December 2015."
[1] https://blog.qt.io/blog/2014/11/27/qt-4-8-x-support-to-be-extended-for-another-year/
Pokud jsem se dobre koukal na ty priklady, tak z PySide je tam v podstate jenom vytvoreni okna a spusteni QML enginu, na to ale staci v pohode qmlviewer (v Qt5 qmlscene).
Ten seznam se pořád natahuje s tím, jak seriál pokračuje. Rootovský redakční systém nemá (prozatím) možnost nějak rozumným způsobem udělat jednu přílohu se všemi odkazy, který bych potom jen slinkoval.
Změně se nebráním, čtenáři by si to měli sami rozhodnout:
1) postupně rostoucí seznam odkazů relevantních v rámci celého seriálu
2) jen odkazy relevantní pro jeden článek
Klidně můžeme od příště použít #2, jen se prosím vyjádřete řekněme do středy odpoledne, to články uzavírám :-)
mozna doplnim, ze je mozne vytvorit i 'gumove' objekty, takze napriklad pri tvorbe hry muze byt HUD s pevnou velikosti a ostatni se prizpusobi rozliseni a velikosti okna. Priklad odvozeny z clanku - r2 nema nastaveni sirky ani vysky, ale gumove se lepi na krajni sloupecky. Ty sice maji vysku, ale roztahuji se na vysku okna
Rectangle {
id: main
width: 320
height: 240
color: "lightgray"
Rectangle {
id: r1
width: 10
height: 100
color: "red"
anchors.left: parent.left
anchors.top: parent.top
anchors.bottom: parent.bottom
}
Rectangle {
id: r2
color: "yellow"
anchors.left: r1.right
anchors.right: r3.left
anchors.top: parent.top
anchors.bottom: parent.bottom
}
Rectangle {
id: r3
width: 10
height: 100
color: "blue"
anchors.right: parent.right
anchors.top: parent.top
anchors.bottom: parent.bottom
}
}
Zkousels Kivy? https://kivy.org/ Taky zajímavej framework a jestli píšeš i pro mobilní zařízení, tak asi lepší, než se snažit v QML/HTML 5 o multitouch ovládání (IMHO - mě se to nedaří :-)