Ok, s tou garancí to napíšu to:
ČR: pokud je výpadek, je povinen ho nahlásit zákazník (což je však nemožné, protože v době výpadku je podpora obvykle nedostupná) a výpadek se začne „počítat“ až od tohoto nahlášení i kdyby trval už druhý den.
ZAHRANIČÍ: na konci měsíce hostér zjistí, že nedodržel garantovanou dostupnost a automaticky poskytuje např. slevový kupón. Zákazník nic hlásit nemusí.
V obou případech se mluvím o low-end hostinzích a samozřejmě není to tak všude, ale s tím co jsem se setkal, tak to tak většinou bylo.
Co se platebního období týče tak:
1) zvýšené náklady se mohou promítnou do ceny – opět je v zahraničí běžné, že pokud zvolím platby v kratších intervalech platím měsíčně více než při ročních
2) nejde ani tak o to, že platím na rok dopředu, ale o to, že když chci v půlce předplaceného období odejít, tak mi není vrácena poměrná zbývající část peněz
čímž se dostáváme do (možná) právního problému a to, že v podmínkách je uvedeno, že smlouva je uzavírána na dobu neurčitou, ale platbou se „zavážu“ k roční smlouvě, která je v případě dřívějšího odchodu „sankcionována“ zbývající částkou do konce platebního období.