To se mi nezdá. Já mám sice v mailu historii jen od roku 2003, ale mám tam vykopírované vždy stavy schránek ke konci roku, někam do 2017 i se spamem. Prostým pohledem vidím, že spamu je tam stále zhruba stejně, ale celkový počet mailů v podstatě lineárně stoupá, asi na desetinásobek. Hodně se změnila struktura spamu. Evidentně se zlepšily filtry, protože přibližně jednou za dva týdny se objeví "novinka", kterou označím jako spam ručně a pak je čtrnáct dní pokoj.
Co prakticky zmizelo (zhruba s rokem 2015), jsou taková ta hlášení serveru, že mail nebyl doručen. Evidentně to v té době admini hromadně povypínali. ;o) Dneska je to jen pár případů do roka.
Samozřejmě, že nemám přehled o tom, co se ztratilo cestou a nebylo doručeno, ale nezdá se mi, že by se to dělo nějak častěji.
A když vezmu pracovní mailserver, tak tam bývaly problémy zhruba před pěti lety (různé blacklistace), ale teď je to už relativně stabilní - pominu-li přechod na MSO 365 řešení, které tam dělá slušnou špičku.
Takže mi to přijde spíš psychologické, zhruba ve smyslu: bejvávalo dobře
.