Tak zásadní bug je, že se to neumí přihlásit a spravovat playlisty. V tu chvíli je mi taková věc naprosto k ničemu..
"Zhruba +7 W v klidu, resp. +15 W při úkonech v GUI vyústí u Haswell stroje v 1kWh nárůst spotřeby za zhruba"
Heh, dnes to mame i s domacim ukolem pro ctenare.
Jako brecet nad tim, ze to ma vyssi spotrebu, kdyz to na vystupu produkuje 2x vetsi fps je ponekud divne.
To si nekdo myslel ze lze zlepsit FPS a nehnout spotrebou?
Jediny co tady lze vytknout je vyssi idle spotreba - ale tam muzou byt i jine faktory, pokud to nebylo mereni provedeno v jednom OS, jen ruzne UI frontendy (treba instalovany pro 2 ruzne uzivatele, nebo updatnuty bez rebootu).
To si nekdo myslel ze lze zlepsit FPS a nehnout spotrebou?
Tak pokud předpokládáš, že je všechno napsané naprosto perfektně tak asi ne... Ale perfektní to není, takže něco zrychlit a přitom zachovat stejnou spotřebu přece není nic neobvyklého. Optimalizace je v popisu práce každého vývojáře.
Ale tady nejde o neoptimalnost algoritmu (ze to dela praci, kterou by nemuselo), ale o jinou omezujici podminku:
Problem dual vs triple bufferingu je, ze se renderuje dalsi frame az pote co se buffery vymenili po Vsyncu - tj. kdyz budes stridat buffery co 40ms, ale render time je 42ms, tak celych 38ms se idluje a ceka az bude znova volnej buffer. Tudiz budes mit spotrebu 42/80, neco tesne nad 50% zplne vytizene gpu, protoze se holt nic nedela - nic delat nemuze.
Lidi s iGPU Intel si stěžují, že mají problémy se spotřebou. Intel zase něco poladil ve stavech, ve kterém se GPU nachází.
Dále by měl přijít nějaký patch pro ovladač dotýkající se i starších grafik, který má v některý případech pomoci s výkonem v některých případech. Žel nemohu dohledat, co jsem kde četl.
KDE6.0 mi jelo na AMD Athlonu X4 2009 2GB DDR2 RAM velmi dobře. Grafika nejspíš AMD integrovaná v desce.
Jelo to pěkně i s browserem.
28. 6. 2024, 15:01 editováno autorem komentáře
"animace lze povypínat, ale tím tento desktop ztratí část svojí elegance."
Tohle osobně nechápu. Na animacích nic elegantního není. Jakékoli animace jsou z principu těžkopádné. Protože dělají navíc zbytečnou práci.
Elegantní řešení je především snadné a rychlé.
Co se vzhledu týče, tak elegance je věc názoru. Nedá se změřit.
Ano, jsem ajťák co rozhodně není elegán.
Klidně si vezmu ponožky do sandál.
Je to velmi praktické. Nohy se nepotí a zároveň vám není zima. A nemáte chodidla obalená prachem.
29. 6. 2024, 05:35 editováno autorem komentáře
Človeče, tak teraz si ma zmiatol...
Už som Ti išiel dať Like za nezmyselnosť animácií na pracovnom DE.
A zrazu, že ponožky v sandáloch?
Uff, je to veľmi kontroverzný comment :)
Mna by ani nepadlo na tak starom stroji merat odber, tam som rad ze vsetko funguje a pokial to funguje tak nic neriesim.
Vtipný je, že ten odběr v idle není v žádných recenzích, všichni nadávají jak Intely 12xxx žerou v zátěži, ale že sestava s Ryzenm 5900x žere v idle 60W si nikdo nevšiml (no dobře, kdybych neměl 2 plotnové disky a grafiku, tak bych se možná dostal na 40-45W, ale to je pořád 4x tolik než bych považoval za ideál. Akorát nějaký bloger si dal práci s tím, že zjistil, že na vině je paměťový kontroler, co v idle žere násobně víc než procesor.
Ale obecně je to mnohem lepší než dřív, kdy sestava s Athlonem XP 1700+ žrala v idle 100W a v zátěži 140W a Pentia4 byla asi 30% horší a k tomu pomalejší.
Jinak je zajímavé, že není idle jako idle, stačí mít puštěný prohlížeč nebo skype, discord, ... a tím že tyhle věci mají nastavené nějaké časovače a probouzí procesor řádově 100x za sekundu, tak při zátěži procesoru 1-3% už je spotřeba třeba vyšší (třeba o 5-25W dle CPU)
29. 6. 2024, 13:15 editováno autorem komentáře
na stary stroj kde ee. vlastne pre mna je kde nevhodne kdekolvek.
bud wm alebo ak nutne potrebujem DE tak xfce.
k spotrebe.
zalezi na hw. mne dava v maxime pc odber 230W, na zasuvke, pri Zaklinacovi 3 alebo Deus Ex: Mankind Divided.
je tam haswell Intel Core i5-4460, 2 x 1TB HDD, 16GB ram DDR3, Asus GTX 750 Ti 2GB a br mechanika.
os je MX linux 23.3 (debian bookworm)