Nikoliv. Dle legislativy České republiky je možné, reklamovat transakci až 13 měsíců od data realizace transakce. Jednotlivé karetní společnosti (např. VISA), mají extra podmínky, ale Vás, jakožto klienta, to zajímat nemusí (např. podvodná transakce, kdy Vy nemáte 3D Secure (resp. issuer - banka vydávající platební kartu) a obchodník naopak je 3D Secure... tak v tomto případě banka analyzuje předmětný incident a vrátí vám peníze v hodnotě transakce (může i nemusí - podle analýzy). Jiná situace je v případě, že Vy jste 3D Secure, ale Merchant 3D Secure není (např. Aliexpres). V tomto případě máte peníze jisté, banka pošle Chargeback ACQ Merchanta, kdy ACQ Vaší bance pošle peníze v hodnotě transakce (45 dní) a následně ACQ vymáhá peníze v hodnotě transakce po Merchantovi, tj. subjektu, u kterého se fraud odehrál.
Ony kartové mezibankovní reklamace jsou úžasné a zajímavé zároveň :). Pokud Vás to zajímá, public verze VISA Core Rules, je k dispozici zde: https://usa.visa.com/dam/VCOM/download/about-visa/visa-rules-public.pdf