Názor k článku Kim Dotcom bude vydán do USA, herní engine Godot s podporou Waylandu od ja. - > V Linuxu je to takto rozdělené. Ono je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 8. 2024 1:18

    ja.

    > V Linuxu je to takto rozdělené.

    Ono je to tak rozdelene vsade. Vo windows je to dwm, na macos quartz compositor. Akurat tam k tomu nie je verejne api (uz sa opakujem).

    > Ale pokud aplikace používala běžný GUI toolkit (Gtk, Qt, ...), tak např. ta podpora HiDPI, a dokonce i MultiDPI, byla v základu.

    Nie, nebola. X11 mal pokus o definiciu dpi displeja, ale vacsina aplikacii s tym nevedela pracovat, maximalne menit koeficient medzi pt a px fontov. Ostatne assety zobrazovali tak, ako boli (t.j. povecsinou 96 dpi), cim boli okna viac-menej rozbite; ani layout manager v niektorych toolkitoch to nevedel zachranit.

    > mohl přetáhnout Gtk/Qt aplikaci na druhý monitor a on jí změnil meřítko, pokud ten monitor měl jiné

    Az na taky detail, ze v Xinerama a xrandr vsetky screeny museli mat rovnake dpi (a rovnaku farebnu hlbku). Xinerama bol totiz hack, ktory z jednotlivych monitorov poskladal jeden, rozlozeny cez viacero monitorov ("screen" v x11 hantyrke), ktory mohol mat diery, ak mali rozlicne rozlisenia.

    Rozlicne dpi a farebne hlbky mohli mat displeje ("display" v x11 hantyrke), ale medzi jednotlivymi displejmi sa nedali pretahovat okna. Aplikacia musela zrusit a pozatvarat vsetky zdroje na jednom displeji a znovu ich povytvrat na inom. Historicky jedina aplikacia, ktora toho bola schopna, bol Xemacs.