Dobry den,
neznate naky odkaz (existuje-li) na porovnani rychlosti zobrazovani 3D scen OpenSource produktu jako je napriklad ClanLib, CrystalSpace, Alegro ... (chybejici doplnte)? Preferuji multiplatformni knihovny (tedy Linux i Windows).
Je mi jasne ze by se nejspis musela napsat shodna aplikace s odlisnou implementaci 3D operaci ale clovek nikdy nevi, neni to jiste nemozne.
Dekuji za link & pripadne zkusenosti ;)
Navazuji na diskusi u predchoziho dilu. Procetl jsem si od te doby ruznou dokumentaci, konference a taky zdrojaky SDL. Vysledky meho usili:
Samotna XFree86 verze 4.x podporuji hardwareovou 2D akceleraci (pomoci XAA), ale jeji vyuziti je omezene. Vztahuje se pouze na pixmapy a XCopyArea() a udajne funguje jen pokud se nedela zadne "klicovani", tzn. pro pravouhle objekty.
Vzhledem k tomu se nikdy nikdo nepokousel do SDL doprogramovat podporu hardwareove 2D akcelerace pro X11 (win verze SDL akcelerovana je). Vsechny blity probihaji softwareove! Takze SDL neni v oblasti 2D nic rychleho. Pokud jde o par objektu, tak se to da snest, ale ma-li napr. rolovat cela obrazovka, tak je to vesmes nepouzitelne. Pokud znate "vnitrnosti" SDL, muze to trosku pomoci, ale na softwareove povaze vsech blitu to moc nemeni.
Takze se ptam, jak blituje ClanLib? Taky softwareove? Nebo pouziva XCopyArea() a diky tomu je (snad) ve 2D rychlejsi nez SDL?