Myslim, ze jsem sliboval, ze pokud se psani o tvorbe hry stane pritezi ve snaze vysvetlit principy ClanLibu, upustim od nej a prejdu k malym, nudnym ale nazornym prikladum.
Preci jen ucit na rozsahlych projektech je dost problematicke uz proto, ze ctenari mohou zacit ztracet souvislosti.
Stat se to muze dokonce i autorovi, avsak tohle neni uplne ten pripad, jelikoz hru jsem napsal a v pripade zajmu ji mohu poskytnout ke stazeni klidne i se zdrojovymi kody (ktere vsak nejsou zdaleka dokonale). Kazdopadne kodu je v ni rozhodne vic nez radku v celem tomto tutorialu ...
Co se tyce toho nudneho prekladu manualu, tak to bych se vas rad zeptal, kde jste sehnal manual, ktery prekladam? Ja jsem takovy manual nikde nenasel. (Dokonce ani samotni tvurci knihovny ho zrejme nenasli, jelikoz chteji ode mne anglicky ekvivalent tohoto tutorialu.)
V zakladech sice cerpam z ClanLibovskych overview, ale pokud si srovnate jejich obsah a obsah techto clanku, zjistite, ze to opravdu neni totez.
Takze si ani nemyslim, ze si to kazdy muze precist jinde sam (treba v cizim jazyce). Jestli jste takovy manual nasel - sem s nim :-).
Pokud vam prisel popis trid CL_Quad a CL_Point straslivy, omlouvam se, urcite je to moji nesikovnosti. Me slo proste o to, aby ctenari vedeli, ze tyto tridy existuji a ze si je nemusi psat sami a aby kvuli jejich pouziti nemuseli hledat a prochazet zdrojove kody.
Berte to tak, ze jsem taky jenom clovek a ze serial se jmenuje Knihovna ClanLib a ne Tvorba hry v knihovne ClanLib.
No, jde o to, ze treba mne by prisla tvorba hry daleko zajimavejsi. Kdyz jsem mluvil o manualu, mel jsem na mysli skutecne overview na strankach ClanLibu (dnesni dil viz. http://www.clanlib.org/docs/overview/sound_overview.html). Je to sice strucnejsi nez text tady, ale dle meho nazoru dostatecne.
Pokud jde o predchazejici dva dily, ty se daly shrnout do jednoho odstavce. Uplne stacilo rict, ze ty tridy jsou. Metody (vzhledem k jejich jednoduchosti) by snad byl kazdy schopny najit v dokumentaci.
No vidite, tak to mi davate docela zajimavy namet :-). Me by asi taky vic bavilo psat o tvorbe hry, ale ten serial by se musel jmenovat trochu jinak ... zkusim se zeptat, jestli by Root nemel o neco takoveho zajem.
Co se tyce tech poslednich clanku, tak to je vas pohled na vec a nejspis je to prevazujici pohled, protoze opacny nazor sem nikdo nenapsal.
Muj pohled vychazel z me vlastni zkusenosti, ze nez bych hledal v dokumentaci navic neceske informace o tak jednoduchych tridach, tak bych si je radej napsal sam a pak bych casem zjistil, ze to byla ztrata casu a ze v kontextu pouzivani knihovny se mi stejne bude vice hodit pouzit ClanLibovske verze. Proto jsem se snazil clanky pojmout tak, aby to vypadalo opravdu co nejjednoduseji a melo to ten efekt, ze nikdo nezopakuje moji chybu.
S vasim srovnanim se sound_overview souhlasim - taky to byla do jiste miry predloha pro tyto clanky. Podivate-li se ale o ty tri clanky zpet na tvorbu menu, jsem presvedcen, ze nenajdete overview, ktere by tam popisovane veci obsahovalo.
Snazim se o uplnost a neco je proste jednoduche a neco tak jednoduche neni a nekdy mam cas stravit spoustu hodin prochazenim zdrojaku knihovny a nekdy ne.
Tak mi prosim ty dva hrozne clanky odpuste. Ja zase pouvazuji o psani o tvorbe hry, i kdyz to nezalezi jen na me.