o kokainu potrebujete vedet, ze je pod kontrolou british east india company, stejne jak bylo opium o opiove valky s cinou, kdy vznesena britanie a vzneseni lordi a ctihodne damy usrkavajici caj v londynskych klubech bohatly na TEA CLIPPERECH, ktere ale nevozili caj ale opium spinavym cinskym chudakum. Do dnes je obchod s drogami v dobrych rukou a bude tam pokud budeme budete vy a vyse rodina majetkem rodiny rotshshildu ;))))
btw. vite jaky ritual delal evelyn rotshshild 11 zari v tech dvou patrech totho luxusniho hotelu s vyhledem na world trade centrum a kdo zmackl knoflik na zlatym podnosu
Hele, Redkvicko, obchod s drogami je jiste v dobrych, ba co dim, jiste nejlepsich rukou, o tom nikdy nikdo nepochyboval. Nicmene to, ze to v tech nejlepsich rukou muze byt, je dano tim, ze existuje poptavka. A tu poptavku vytvareji blbecci, kteri do sebe ty drogy cpou, namisto aby se sli rovnou nejak ekologicky zasebevrazdit. Jedine, co se s tim da delat, je prestat odebirat drogy a soudruzi obchodnici utrou smrkanec. Vzhledem k tomu, ze vetsina lidstva ma hlavu tak akorat na to, aby ji neprselo do krku, eventuelne k ukladani nabozenskych poucek, tak se toho hned tak nedockas. Smir se s tim, ze lidstvo je z vetsi casti stado nemyslicich ovci, prestan se rozcilovat a get life. Abys neco zmenil, musel bys napred donutit lidstvo zacit myslet. To je prace vskutku sysiphovska, kdyz nemas k dispozici ani polovinu medii, ktere vlastni soudruh Murdoch. Prskanim na rootu se moc daleko nedostanes, kdyz uvazis, kolik je ve svete analfabetu, kteri by si te neprecetli, ani kdyby umeli cesky.
BTW, z hlediska nejake vyrazne zmeny jsou, ve svetovem meritku, Cesi tak akorat na urovni statisticke chyby. Doporucuji ti orientovat se na fora v jinych jazycich, napriklad mandarinska cinstina, anglictina, hindstina, arabstina, spanelstina, portugalstina, patrne by staly za uvahu i nektere dalsi jazyky, vyskytujici se v Indii.
je mne uplne u predele jak se „spravne“ pise Rotten Schild – RED SCHIELD, kdyz se ty kurvy stejne prejmenovali a puvodni jmeno pred Rotschildama bylo BAUER a pred tim buhvico… hej, kdyz te tak zajima jak se co zpravne pise, chekni toto :
NE/W-\/OR[L]D-\ER
NE\W-/\OR[L]D-/ER
NE{W->}{OR[L]D->}ER
NE{W#}{OR[L]D#}ER
NE/W#\/OR[L]D#\ER
muzes nad tim premyslet az budes stat ve fronte na ockovani co je tam napsany spatne :))))
CIA Plane Crashes in Yucatan Carrying 3.2 Tons of Cocaine
Salvador Astucia – Opium Lords Israel the Golden Triangle and the Kennedy assassination
_www.turzin.netau.net/book/index.php?input_book_id=110&input_page=9&input_highlight=&submit=SHOW
kurva ctete nejaky knihy jelita :
Michael Levine – The Big White Lie The Deep Cover Operation that exposed the CIA sabotage of drug war
Alfred McCoy – The Politics of Heroin CIA Complicity in Global Drug Trade
a co kdyz me to vubec nezajima? Me je ukradeny kdo pasuje kokain. ja ho neberu a nikdo z mych znamych taky ne, tak proc by me melo zajimat, kdo jim bohatne?
A pros bych mel cist knizky, o kterych nevim, zda vubec jsou nekjak fakticky podlozene, nebo to je obycejne bekotani „globalni spiknuti, ovladaj nas vlady a ufoni, kdo tomu neveri je ovce!“?
ten problem je bohuzel hlubsi nez si myslis, pokud zitra bude default CZK, tak to pocitis at chces nebo nechces, takze plky o tom, ze te nezajima, kdo a jak kormidluje smradlavy prachy kolem je alibistickej picokokotismus a musel sem pouzit tenhle termin se na mne nezlob … zavirani oci nad vecma kolem je jeste hrosi nez ignorace nasich rodicu myslicich si snad, ze je vse v poradku, pokud to tusis a ignorujes, ses bohuzel zodpovednej a az budes zitra vriskat tak cau …
Me se taky problemy zhorsily – myslel jsem ze s terapii prastim. Busilo mi srdce a bylo blbe od zaludku jeste dalsi den. Sel jsem k 2. doktorovi pro nezavisly posudek a ten rekl ze je terapie OK. Ze kdyz je mi blbe, ze to mam diskutovat (po lidsku) s terapeutem nebo lidma co to vzbuzujou.
Tak jsem diskutoval, vyresilo se to, a vymysleli jsme super zpusob jak sladit emoce a rozum. Psychoterapeut rikal, ze jsem objevil velice prinosnou vec, same jadro poruchy :)
No – nemuzu si to ted vynachvalit :)
To mě bušilo srdce víc než rok od doby té psychoterapie a dodnes na zpomalení srdce beru prášky. Ta psychoterapie je fakt nebezpečná věc.
Mají jakousi podivnou víru, že to musí přestat a že člověk jednou něco zjistí a pak se mu uleví. No, u mě to nepřestalo a tento úzkostný stav trval dlouho. Ptal ses mě, jak vypadá úzkost, teď to sám víš. Až na to, že u tebe se ta terapie povedla a odeznělo to, u mě ne.
Psychoterapeuti jsou netolerantní hajzlíci, nenáviděj, když je někdo blbej a snaží se ho přesvědčit, že je chytrej. Nedá se s nima bavit. Jsou to zabedněnci, kteří si prostě tu myšlenku, že jsem blbej nedokážou připustit.
Dr. House je jen jeden a nedá se o něm říct, že je zabedněný. :-) Určitě by tě vyndal cizopasníka z mozku nebo jiné části těla a bylo by ti fajn. :-)
Navíc má také určité problémy ve vztazích k ženám. To je o důvod víc, zajít si na jeho lekce psychoterapie.
Bohužel je jen mírně !(interaktivní).
Díky několika málo inteligentům odcházejí diskuze na rootu do věčných lovišť. Možná by stálo za zvážení, zda by nebylo lepší zcela irelevantní příspěvky odstraňovat (a banovat IP, ze kterých jsou zasílány). Myslím tím veškeré poruchy osobnosti, první, druhý až n-tý apod. Dříve se člověk v diskuzích mnohé i dozvěděl, teď to začíná být stoka.. a to mě mrzí.
Takze: Pred-anticke civilizace se snazili morcata chovat, ale pak prisli filosofove a zacali do toho stourat, ze je to neucinny a ze morcata jsou taky zivy bytosti.. No hruza, neco jako ted globalni oteplovani.
Bohuzel v davnoveku si chytrych lidi vazily, coz uz dnes „nastesti“ neplati a dulezite jsou nazory lidi, ktery dokazou kopnout mic a valet se na hristi, kdyz ho zkosej. Nebo meli to stesti, ze maj obrovsky kozy, ci majetek zdedeny po otci.
Tak zpet k antikum a jejich problemu s morcaty – filosofove navrhly (myslim ze to byl Diogenes – co byste cekali od chlapka co bydli v sudu), ze kdyz se morcata nebudou hybat a budou se pestovat v zemi, dostanou pak lepsi chut. Od te doby se morcata pestovala ;)
Dekuji za pozornost a doufam, ze jste to necetli… Hezky vikend vsem!
Jak to tady tak sleduju, připomíná mi to jeden „rozhovor“…určitě si všichni pamatujete audio soubor, který koloval po netu a je na spoustě „rádoby“ vtipných webech…„kam myslíte, že to směřuje?“ (mám pocit, že to bylo ohledně slovenska)..a odpoved? „do riadnej pi…“ domyslí si každý sám..tohle, co se děje na rootu pod diskusemi a taky to, že někteří (promiňte mi to ajťáci) si tady hned po půlnoci hrajou na prvního druhého a patnáctého a někteří tady mají notně sjeté mozkové buňky (od narození či jako následek užívání drog – nechci jmenovat) se mi začíná notně příčit…kdysi sem četl root.cz s oblibou (ač nejsem linuxář – ukamenujte mě), tak sem rád a s oblibou četl články, které měly něco do sebe…komixy sem bral jako zpestření sobotního odpoledne, když sem si sedl ke kafi a cigárku..ale to co se tady děje poslední dobou mě fakt točí a předpokládám, že root.cz za určitý čas přestanu číst…toť můj názor a čekám, co za „novinky“ na mě vytasíte…borci…přestaňte si hrát na „hovada“ a začněte se prosím už konečně chovat normálně…myslím, že by to rootu jako takovému prospělo víc než bezduché „dětinské“ příspěvky o ničem…kdo to dočetl až do konce je borec…sem se teda rozepsal…wau :-D…teď mě omluvte, jdu si zasou*ožit a spát…dlouhá a náročná noc…
take prislovie sice nepoznam, ale myslim, ze viem, co myslis :-D
ja vsak mam iste dovody, preco utocim na hofereka. je to osobne – takze sorry vsetkym, ze to riesim verejne v diskusii na roote (jeden prispevok vsak hadam nikoho nezabije medzi tou hromadou BLEK-ov). je to takto naujcinnejsie.
From: Phil Jones <p.jones@uea.ac.uk>
To: ray bradley <rbradley@geo.umass.edu>,mann@virginia.edu, mhughes@ltrr.arizona.edu
Subject: Diagram for WMO Statement
Date: Tue, 16 Nov 1999 13:31:15 +0000
Cc: k.briffa@uea.ac.uk,t.osborn@uea.ac.uk
Dear Ray, Mike and Malcolm,
Once Tim's got a diagram here we'll send that either later today or
first thing tomorrow.
I've just completed Mike's Nature trick of adding in the real temps
to each series for the last 20 years (ie from 1981 onwards) amd from
1961 for Keith's to hide the decline. Mike's series got the annual
land and marine values while the other two got April-Sept for NH land
N of 20N. The latter two are real for 1999, while the estimate for 1999
for NH combined is +0.44C wrt 61–90. The Global estimate for 1999 with
data through Oct is +0.35C cf. 0.57 for 1998.
Thanks for the comments, Ray.
Cheers
Phil
Prof. Phil Jones
Climatic Research Unit Telephone +44 (0) 1603 592090
School of Environmental Sciences Fax +44 (0) 1603 507784
University of East Anglia
Norwich Email p.jones@uea.ac.uk
NR4 7TJ
UK
Ty vole turzine, sice ses jinak asi magor(doufam), ale s tvym nazorem ohledne globalniho oteplovani 100% souhlasim a uz dlouho povazuji to za nejvetsi podvod nasi doby. Coz vyse zminena ukradena korespondence dost potvrzuje. Jo a dik za song, fakt se mi libil ;-) Jo a prej vam v kamence opravili silnicu…
http://www.guardian.co.uk/…eaked-emails
nekdo ukradl maily a data asi 150MB z nejakyho anglickyho ustavu na vyzkum globalniho oteplovani, svete div se, ty kurvy co tam makaji se bavi otevrene o tom jak budou falsovat data,
jak budou ukazovat data ze srpna v listopadu aby to vypadalo ze se to otepluje, plus kdo za co
dostane kolik penez, penez na granty na vyzkum globalniho oteplovani
http://blogs.telegraph.co.uk/…bal-warming/
ma to 150MB,
pokud ma nekdo chut se na tu spinu podivat
cely je to uplne vsude :
http://rapidshare.com/…009.rar.html
http://www.megaupload.com/?…
http://www.mediafire.com/?…
http://www.zshare.net/…365e1290a67/
http://www.badongo.com/file/18502650
http://depositfiles.com/…es/u4hik7k3j
http://hotfile.com/…009.rar.html
http://www.2shared.com/…..I2009.html
Hele, Kedlubno, me je 44. Kdyz jsem byl maly kluk, byval v Praze snih. Nekdy jiz touhle dobou, ale vetsinou jsme chodili sankovat alespon o vanocich. Dnes o vanocich kolikrat i prsi. Kdyz byl muj tata maly kluk, byvaly v Krusnych horach, kde bydlel, i tri metry snehu, nekdy byly zasypane cele domy a lide dolovali okolo nich tunely, aby se jim z toho snehu namacely. Vim o lidech, kteri si pamatuji, jak byval snih i v zemich, jako je Irsko nebo Belgie, kde dnes je prakticky neznamym fenomenem na vetsine uzemi.
Byvaly doby, kdy na jare vydatne prselo, pak bylo leto a pak prselo na podzim, ale mene, nez na jare. Dnes jara byvaji sucha, casto byva i vedro, ze v breznu delam v zahrade jen v kratasech a jsem zpoceny, jak prase. Pak casto nasleduje studeny a destivy kveten, behem ktereho shnije vse, co jsem do zahrady zasadil. Nasleduje leto takove, ze si clovek rika, ze na jare bylo tepleji. Nebo treba tyden temer mrzne a pak uderi vedra a sucha. Na podzim prsi, jak kdych krava chcije. Po podzimu zase prsi, pak treba prijdou suche mrazy, mesic po te, co melo byt vse zmrzle a zasnezene.
Na druhou stranu, v rade evropskych mest ziji v prirode papousci a floridske zelvy, ktere by tam drive neprezili. Na zapade Evropy se jizni, teplomilne druhy krevet rozsiruji na sever a vytlacuji odtamtud puvodni druhy, ktere se zase stehuji na sever, do studenejsich vod.
Rada zapadnich mest byva stizena desti, vyvolavajicimi zaplavy a prudkym vetrem, ktery lame a vyvraci stromy. Casto na jare ale s klidem i nyni, napriklad nedavno v Irsku a Anglii. V Anglii tez zaznamenali poskozovani historickych budov v dusledku zvyseni srazek a urovne spodni vody.
Arktida i Antarktida taje, za chvili budeme budovat lednim medvedum pontony, aby meli na cem bydlet. Na Sibiri taje zem, ktera byla zmrzla po tisice let. A uvolnuji se z ni tuny kyslicniku uhliciteho, ktery, pokud maji klimatologove pravdu, veci moc neprospeje.
Jak tomu tedy chces rikat, kdyz to neni globalni oteplovani? A to jeste asi mame kliku, ze se zatim nedostavilo ocekavane periodicke zvyseni slunecni aktivity.
BTW, kdybych byl klimatolog, nalezite bych vse nafukoval, v ramci toho, co mi publikum jeste sezere. Nejmene 20 let treba trvalo, nez nekdo zacal brat vazne problem freonu. Politici vedcum diplomaticky vzkazovali, at je polibi v rit, ze maji jine starosti, jako budovani dalnic a zvysovani spotreby, abychom se vsichni meli jeste lepe. Prumyslnici se jim smali do oci a rikali, ze nemaji dukazy, cemuz politici pritakavali a brali uplatky (od prumyslniku, ne vedcu). Dnes mame stada slepych ovci v horach v Chile, v mori cervene rasy, ktere kdysi byvaly zelene a v Australii deti v cepicich s hodne dlouhym ksiltem a vzadu s rouskou az na ramena, aby nedostaly rakovinu kuze. Vem si take, jak dlouho trvalo, nez se, navzdory vselijakym loby s haldou „vedeckych dukazu“ v ruce, podarilo propasovat do obecneho vedomi, ze koureni je skodlive. Klimatolog tedy nema jinou moznost, nez prezentovat data nejhorsim moznym zpusobem. Jinak se s nim nikdo nebude bavit ani o fotbale, natoz pak o pocasi.
Nechci zde zakladat flamewar o globalnim oteplovani, ale obavam, se vase tvrzeni postavene „za mych mladych let“ a „ja pamatuji“ nejdou pouzit jako nevyvratitelny dukaz teorie, v jejimz muze byt velmi negativne ovliveno cele lidstvo – at my bohati, tim ze budeme platit nesmyslne „zelene“ projekty, tak lidi v africe, kterym nebude povoleno stavet napr. levne uhelne elektrarny i kdyz by do nich meli spoustu uhli. Ale o tom psat nechci.
Vam unika jedna vec- i nekteri skeptikove nepopiraji jiste klimaticke zmeny. Pouze tvrdi, ze se jedna o naprosto prirozeny jev zpusobeny slunecni aktivitou a jeji periodicitou (coz je jiste zvlastni, ze nejaka pidihvezdicka mnohokrat vetsi nez cela zeme ovlivnuje nase klima vic nez cely mocny lidsky rod).
„Arktida i Antarktida taje, za chvili budeme budovat lednim medvedum pontony, aby meli na cem bydlet.“
Jo, to ze se na jedne strane lamou ledovce, to ukazou vsechny zpravy, ze se ovsem zaledneni na druhe strane zvetsilo za posledni rok nejvic za deset let se uz moc nerika.
Vite, vas (bez urazky) stupidni argument mohu odpalit uplne stejnym. Gronsko ve skutecnosti znamena Greenland, zelena zeme. Kdyz ji vikingove objevili, byla pokryta travou. Dnes je tam led. Mozna ted pochopite, ze vas argument „kdyz jsem byl maly, byl v praze snih“ je relevantni jak noha. A verte, ze tzv. skeptici nejsou posuci typu turina, ale vedci a profesori, kteri na rozdil od Manna&spol. data PUBLIKUJI a NEUPRAVUJI data a kdyz se podivate na filme Great global warming swindle, tak zjistite, ze i ti, kteri nesouhlasi s vlivem cloveka na klima, jsou podepsani pod prohlasenim rikajici opak. Proc? podivejte se na film. Nejhorsi na tom vsem je, ze lide jako vy (alarmiste) nasprosto ignoruji faktickou diskuzi a vsechny, kdo o tom chteji kriticky diskutovat, okamzite stiraji. Zkuste se nad tim zamyslet.
„BTW, kdybych byl klimatolog, nalezite bych vse nafukoval“
Dobre ze nejste, ale stejne je to jedno, takovych je tam dost…
Ja tady nic nedokladam nejakym „za mych mladych let“. Pouze poukazuji, ze pocasi se za poslednich par desitek let zmenilo smerem k vyssim teplotam. Je-li to globalnim oteplovanim, nemohu ani dokazat ani vyvratit. Lide, kteri jsou starsi, nez ja, pouze potvrzuji tendenci k oteplovani.
Co se tyce te pidihvezdicky, vsimnete si, ze je jiz delsi dobu v hlubokem solarnim minimu, presto je pocasi teplejsi, zacatek noveho slunecniho cyklu je jiz nekolik let opozden. Clovek by cekal spis opak, ne?
Jak je to se zalednenim, nevim. Nejaky link o narustu zaledneni by nebyl?
Ano, v Gronsku dokonce tehdy rostlo divoke vino. Ovsem pokud vim, zeleny byl akorat jih.
Skeptiky zadne osobne neznam, nemohu posoudit, jaci jsou to vedci. Vim ale, ze snad nejvice se mava Bjornem Lomborgem, ktery ani neni klimatolgem, ale profesorem statistiky. Statisticky vyvratil snad jiz uplne vsechno, vcetne existence AIDSu. Klimatologove sice poukazuji na zavazne nedostatky v jeho praci, vcetne chybnych vstupnich dat, to ale nikdo nechce slyset, protoze to, co rika Lomborg, je mnohem hezci. A jiz to, kdo tim Lomborgem hlavne mava (napriklad G W Bush), zadava duvody k neduvere.
Kdybyste byl klimatolog a z vypoctu vam vysly spatne zpravy a prace kolegu je jenom potvrzovaly, nafukoval byste take. Bylo by vam totiz jasne, ze vas jinak nikdo nebude poslouchat.
„Ja tady nic nedokladam nejakym „za mych mladych let“.“
Jejda, a ten prispevek o jedno vys jste nepsal vy? Tato veta ma tedy znamenat co?
„Hele, Kedlubno, me je 44. Kdyz jsem byl maly kluk, byval v Praze snih. Nekdy jiz touhle dobou, ale vetsinou jsme chodili sankovat alespon o vanocich. Dnes o vanocich kolikrat i prsi. Kdyz byl muj tata maly kluk, byvaly v Krusnych horach, kde bydlel, i tri metry snehu, nekdy byly zasypane cele domy a lide dolovali okolo nich tunely, aby se jim z toho snehu namacely.“
Ja to chapu jako argument proti turzinovu tvrzeni podlozeny zivotni zkusenosti o vanocich. Jak to mam chapat jinak, netusim.
„Je-li to globalnim oteplovanim, nemohu ani dokazat ani vyvratit“
Ale vy nechapete,ze to je to nejdulezitejsi?? Ze pokud za narust teploty nemuzeme, nema cenu s tim cokoliv delat (protoze s tim stejne nic neudelame) a ty miliardy, ktere zaplatime my vsichni (z donuceni) jsou prave ten nejvetsi podvod, o kterem turzin pise. A proto bych cekal trosku lepsi diskuzi a ne jen „globalni oteplovani je fakt, protoze kdyz jsem byl maly, byl snih a ted neni ty ses kedlubna“.
„Co se tyce te pidihvezdicky, vsimnete si, ze je jiz delsi dobu v hlubokem solarnim minimu, presto je pocasi teplejsi, zacatek noveho slunecniho cyklu je jiz nekolik let opozden. Clovek by cekal spis opak, ne?“
Ale? Hezky jste si nabehl. Muzete mi to nejak dokazat? Ja si slunecni aktivity zas tak moc nevsimam (nevim jak to delate vy). Aktivita slunce je umerna poctu slunecnich skvrn. Podivejte se zde na grafy poctu slunecnich skvrn (a intenzit slunecnich cyklu): http://en.wikipedia.org/…/Solar_cycle
a zjistite, jaky blabol jste napsal.Poslednich par cyklu bylo skutecne intenzivnich a az ten posledni (24.), ktery sice oficialne zacal, ale de facto nezacal je nejaky divne slaby. A nikdo, nikdo, nevi proc. Zde si zkuste neco nastudovat, mozna se budete divit:
http://www.euroekonom.cz/…y-clanky.php?…
„Ano, v Gronsku dokonce tehdy rostlo divoke vino. Ovsem pokud vim, zeleny byl akorat jih.“
Vidite, ted je tam led, tak nevim, co blbnete.
„Jak je to se zalednenim, nevim. Nejaky link o narustu zaledneni by nebyl?“
Tady: http://www.motherjones.com/…ing-skeptics
V Arktide se zmensuje, na Antarktide zvetsuje. Staci pouzit google. A rovnou jsem nasel clanek, ktery vam i „zelene“ vysvetluje, ze ten narust na Antarktide je ve skutecnosti v dusledku otepleni. Hehe, klidne tomu verte, ale ten narust je fakt. To jste netusil,ze?
„Kdybyste byl klimatolog a z vypoctu vam vysly spatne zpravy a prace kolegu je jenom potvrzovaly, nafukoval byste take. Bylo by vam totiz jasne, ze vas jinak nikdo nebude poslouchat.“
Hehe, vy jste to moc nepochopil. Z tech emailu prave vyplyva, ze spatne zpravy nevysly a oni se domlouvaji, jak ty vypocty upravit, aby spatne vysly. A to vazeny pane neni zvelicovani, to je proste pdovod. A proc? Protoze pred dvaceti lety byla klimatologie naprosto okrajova a nezajimava veda, dneska je ta naprosto nejdulezitejsi a je kralovsky financovana. Klimatolog, ktery v dnesni dobe bude tvrdit, ze se neni ceho bat si pod miliardy na grantech reze vetev. Chapu, ze malokdo odola.
> Ja to chapu jako argument proti turzinovu tvrzeni podlozeny zivotni zkusenosti o vanocich. Jak to mam chapat jinak, netusim.
Zkuste to chapat jako duvod k tomu, abych bral tvrzeni skeptiku s podezrenim.
> Ale vy nechapete,ze to je to nejdulezitejsi?? Ze pokud za narust teploty nemuzeme, nema cenu s tim cokoliv delat (protoze s tim stejne nic neudelame) a ty miliardy, ktere zaplatime my vsichni (z donuceni) jsou prave ten nejvetsi podvod, o kterem turzin pise. A proto bych cekal trosku lepsi diskuzi a ne jen „globalni oteplovani je fakt, protoze kdyz jsem byl maly, byl snih a ted neni ty ses kedlubna“.
Vzhledem k tomu, ze k dokazani toho, co se stane, bychom museli umet cestovat do budoucnosti, budeme se muset spokojit s vice, ci mene verohodnymi teoriemi. Nekdo si vybere skeptickou teorii, protoze je levnejsi a zni hezky. Nekdo si vybere teorii oteplovani, protoze, i kdyz nejsou 100% dukazy, je to opatrnejsi. V okamziku, kdy se pocasi zacne zvrtavat ve stulu pocasi na Venusi, uz je totiz pozde zaradit zpatecku. Ony miliardy mozna jsou, mozna nejsou podvodem. Lide, jako my se tezko nekdy dozvime pravdu, ta je v nasi spolecnosti cennosti peclive strezenou vselijakymi politickymi a financnimi zajmy. Lide, jako my, maji narok tak na televizni propagandu.
Ze globalni oteplovani je fakt, jsem nikdy nenapsal? Pouze vlastni pozorovani mi rika, ze neni sprochu, na nemz a tak dale. A myslim si, ze je lepsi byt opatrny, abychom jednou nezjistili, ze jsme byli tak skepticti, az jsme v pruseru, ze ktereho neni cesta zpet. Ostatne, pokud strach z klimaticke katastrofy donuti nekoho k hledani alternativnich zdroju energie a novych technologii a to napriklad prelitim alespon casti armadnich rozpoctu do uzitecnejsi oblasti, nikomu to neuskodi, i kdyby to vedlo pouze k tomu, ze ve mestech bude znovu mozno dychat. Drive nebo pozdeji k tomu lidstvo bude donuceno a to i bez globalniho oteplovani. Narustajici spotreba ropy nemuze dlouho trvat. Vemte si, ze by Indie a Afrika zacaly spotrebovavat tolik ropy, co Evropa nebo dokonce USA. A Cina treba jiz zacina.
Ano, v Gronsku je jiz dlouho led. Dokazuje to neco? Vime proc tam ted je led a drive ne? Co treba vyssi sopecna aktivita nekde v oblasti, ktera pozdeji pominula.
Vas link v podstate rika, ze vyssi srazky na Antarktide jsou dusledkem globalniho oteplovani a ze pouze kompenzuji rychlejsi odtavani. Pokud vim, plocha zalednene oblasti se zmensuje, i kdyz jinde je treba vrstva ledu vyssi. To samo o sobe by mohlo mit zajimavy dusledek zastaveni termohalinniho vymeniku, coz by pravdepodobne byl pruser, trvajici az tisice let a s vaznym dopadem na globalni klima. Jednou by lide take mohli v zime pres La Manche jezdit na lyzich. Problem se zmenou klimatu neni jen o tom, kolik je kde ledu. Napriklad zachovani cinnosti termohalinniho vymeniku je velmi dulezity faktor, o kterem se vetsinou nikde moc nemluvi.
A jeste dodam, proc me tohle vsechno tak hrozne excituje- vy zijete v domeni, jak podporou techto nesmyslu pomahat zachranovat planetu a mozna se toho oteplovani i opravdu bojite. A jste ochoten platit za to, abyste to odvartil. Hodne platit. V poradku, slechti vas to. Ale me toto s prominutim se**. Proc, protoze jsem nucen platit spoustu penez vykukum a zajmovym skupinam, ktere maji moc dobre spocitane, proc tuto hysterii podporovat. A nejhorsi je, ze vetsina tehle projektu, ktere MUSITE platit, situaci jeste zhorsi (resp. mnohem vic zhorsi neco jineho). Chete priklady?
Biopaliva-uzasna vec, budeme vyrabet paliva z repky, protoze CO2, ktery se spalenim vytvori se znovu navaze v nove repce. Hezke. Az na to, ze kdyz si spocitate, kolik plochy byste musel osadit repkou, abyste pokryl spotrebu byt jen evropy, tak zjistite, ze samotna plocha evropy by nestacila. No tak se bude pestovat v zemich tretiho sveta, ti maji mista dost a jeste to zadotujem. Co na tom, ze oni kvuli tomu vykaci spoustu lesa a ze kdyz budou pestovat repku pro nase auta (je to dotovane, tudiz vyhodnejsi), tak tam ti chudi pochcipaji hladem, protoze nebudou mit obili na chleba. No a pak nejaky stoural prijde s tim, ze kdyz se do vypoctu bilance zahrne i palivo na zaseti sklizeni, bude situace mozna jeste horsi, nez kdyby se spalila ropa. Ale co, par lidi se napakuje a lidi jako vy budou spokojeni.
Vetrniky-take hezka, zelena vec. Az na to, ze to zabiji ptaky, odletuje z toho led, nefunuje kdyz je nejvic potreba(nefouka kdyz je horko(klimatizace), a kdyz mrzne(topeni)). A tak trochu hyzdi krajinu. Jedte z Brna nebo z Blavy do Vidne a pokud jste clovek, ktery ma k prirode alespon nejaky vztah, zblejete se. Ale co, vykupni cena je garantovana, majitele jsou spokojeni, lide jako vy taky. Dokud nezacne dochazet k blackoutum.
Solarni elektrarny-to je snad jeste horsi. V nasich zemepisnych podminkach tato elektrarna nevyrobi za zivot vic energie nez sama doda. Uzasny zdroj, vidte? Ale o tom se moc nemluvi, vyrabi to v cine a na taiwanu, tak o tom moc nebudeme mluvit a tady si budeme chrochat, jak je to ciste a ekologicke. A s tou vykupni cenou… Investori si mlaskaji, jakej je fotovoltaika zlatej dul. Ze napr. poslednich 14 dni nesvitilo slunko? Ale co koho to zajima ze nevyrabime, cena je garantovana platit musi vsichni tak co.
Usporne zarovky-taky napad. Sice maji hnusne svetlo, jsou mnohem drazsi a pri castem vypinani a zapinani odejdou stejne rychle jako normalni, ale uspori spoustu CO2. Hmm, v nasi domacnosti, kde mame pracku, susicku, klimatizaci, dve PC tvori spotreba svicenim tak 5%. Z toho usetrim 80%. Super. Az na to, ze jsme nahradili relativne cisty proces vyroby klasickych zarovek bez nebezpecnych materialu masovou vyrobou neceho, v cem je takovy mnozstvi bordelu (napr. jedovata rtut). Ale co, Philips a OSRAM jsou spokojeni, vy take, jenom ja tady nadavam na hnusny svetlo z usporek a vim, ze tim pomaham rvat rtut do prostredi. Fakt skvely.
Takze vidite, ze diky takto povzbuzovane hysterii se schvaluji naprosto nesmyslne projekty, vsichni je MUSIME platit a prirode to ublizi jeste mnohem vic, nez kdyby se nedelalo nic. Takze tak.
Taky bych si to mel po sobe precist, nez to odeslu.
„V nasich zemepisnych podminkach tato elektrarna nevyrobi za zivot vic energie nez sama doda“
Melo samozrejme byt:
V nasich zemepisnych podminkach tato elektrarna nevyrobi za zivot vic energie nez se spotrebovalo na jeji vyrobu
> V nasich zemepisnych podminkach tato elektrarna nevyrobi za zivot vic energie nez se spotrebovalo na jeji vyrobu
Coz je mytus mozna nekdy z doby zacatku solarnich panelu, kdy se pouzivaly akorat do kosmickych sond. Soucasne panely vyrobi potrebne mnozstvi energie za par let i v ceskych podminkach. Viz treba: http://www.ecn.nl/…default.aspx?…
Tak je mozne, ze je uz dnes lepsi, ten link na me zas tak duveryhodne nepusobi (dost bych pochyboval o nezavislosti zadavatele), ale tak mozna mate pravdu. Na druhou stranu, 3,5roku navratnost a cca 30let zivota, to je bilance 1:10. To se mi porad zda hodne hodne ubohy. Mimochodem, kde se ty panely vyrabi? Taiwan, Cina. Vzhledem k nemalemu objemu techto panelu energie dana na jejich dopravu pres pul sveta nebu zanedbatelna a tuhle biltanci muze dost zasadne zhorsit.
Ano. A usporne zarovky patrne vedou ke zvyseni globalni spotreby energie tim, ze jejich vyroba je energeticky narocnejsi. Nikdy jsem nevidel solidni analyzu, na ktere by bylo postaveno rozhodnuti prejit na usporne zarovky. Nemuzu se zbavit podezreni, ze suma energie spotrebovane zarovkou a energie spotrebovane na jeji vyrobu je u uspornych zarovek vyssi, nez u klasickych. Pouze ta spotreba energie na vyrobu se presunula do Ciny, zatimco spotreba na sviceni v Evrope klesa. Hura, Evropa se chova ekologicky.
Podobne paliva z „ekologickych“ zdroju nejsou schopna ani zajistit sebereprodukci. Bere se v uvahu jen to, jak je ekologicke jezdit na repkovou naftu nebo kukuricny alkohol. Nejak se ale zapomina na to, kolik ropy se spotrebuje na obdelavani poli a vyrobu pesticidu a hnojiv, ktera tez neprobiha bez spotreby energie.
No, hlavne, ze se koza nazrala a vlk zustal cely.
Led zarovky uz nejake mam. Z jejich svetla moc nadseny nejsem, zase to neni nic jineho, nez svetlo z luminoforu. Do koupelny dobry, jinak nic moc. Jedina, ktera se mi opravdu libi, je svicka mignon, velikosti klasickeho ekvivalentu. Idealni do solne lampy, ve ktere mi vzdycky obycejne zarovky do tydne vyhori, asi kvuli prehrivani.
S tymi uspornymi ziarovkami same hluposti.
- hnusne svetlo maju tie lacne, skus zajst do OBI a nechaj si predviest ine druhy a uvidis ze maju velmi prijemen svetlo
- castym vypinanim/zapinanim usporky uz netrpia
- sviceni spotrebuje v beznej domacnosti 20%, usporne ziarovky vam prinesu cez 10% v pohode. Kazdy kto si tieto „hluposti“ nakupil ti to potvrdi
- nebezpecne materialy v usporkach? To uz tiez neplati. Mas take ktore ziadne ortutove zluceniny neobsahuju.
Aby som to zhrnul. To ze sa usporky dostali do mody zacali sa inovovat a dosahuju vo vsetkych parametroch vysledky o ktorych ty z neakych dovodoch nechces pocut.
PS: No a podobne by som mohol vyvracat dalsie tvoje prispevky ale nema to zmysel. Stejnak to nechces pocut.
„nebezpecne materialy v usporkach? To uz tiez neplati. Mas take ktore ziadne ortutove zluceniny neobsahuju.“
Ale, a co tam teda je misto rtuti? To co pises proste neni pravda. Zarivky proste obsahuji rtut. Tecka.
„castym vypinanim/zapinanim usporky uz netrpia“
Hmm, jenom tvrzeni, ja (a mnoho jinych lidi) ma opacnou zkusennost. Pises slovicko „uz“. Uz od kdy? Ty prave vyrabene? No, vzhledem tomu, ze ty, ktere se prave ted vyrabi jsi vic jak dva roky mit nemohl tak muzes tezko soudit (pokud jenom nepapouskujes tvrzeni vyrobcu). Vzhledem k tvemu tvrzeni o bezrtutovych zarivkach tohle povazuji taky jenom za kec.
„hnusne svetlo maju tie lacne, skus zajst do OBI a nechaj si predviest ine druhy a uvidis ze maju velmi prijemen svetlo“
Me se jejich svetlo nelibi a nelibi se mi, ze mi to nekdo prikazuje pouzivat.
„sviceni spotrebuje v beznej domacnosti 20%“
Mozna u vas. Ja jsem zvykly zhasinat tam kde nejsem a vetsinou si u prace nebo u televize stejne svitim lampickou. Pocitace, televize, pracka, susicka, mycka, klimatizace me vezmou mnohem vic.
„To ze sa usporky dostali do mody“
Nedostaly se do mody, jsme donuceni je pouzivat. A vtom je sakra rozdil.
„No a podobne by som mohol vyvracat dalsie tvoje prispevky ale nema to zmysel. Stejnak to nechces pocut.“
Ano? Zkus to. Ale ne, zase jenom kec.
Já teda mám zkušenost se zářivkou velmi dobré. Už je to přes 8 let co jsem si dal žářivku do lampičky u počítače. Rozsvěcel jsem ji denně. Až dneska začíná poblikávat. To byla první zářivka, co jsem si koupil tak dávno. Jinak mi žádná jiná neodešla nikdy.
Nechci nějak rýpat, ale to je má zkušenost, jinak Tvé příspěvky se mi líbí. Jsou poučné (když dáš k tomu i odkazy)
No jo denne. V lampicce u pocitace ji mam taky, vecer ji jednou rozsvitim a v noci zhasnu – je kryta papirem, jeji svetlo mi nevadi . Jenomze na chodbe, v koupelne a na zachode ji rozvsecuji mnohokrat denne. Omylem ji mam na chodbe (kdyz jsem kupoval svetlo do predsine, omylem jsem vzal to na usporky a nez jsem se dostal k jeho instalaci, uz jsem jej nemohl vratit) a nez se rozblika, chodbu prejdu a zase ji vypnu. Sluzba na nic. Ja proste nevim, proc to muselo byt shora prikazany, protoze na mnoha mistech je klasicka zarovka temer nenahraditelna. A myslite, ze ted kdyz budou normalni zakazany, ze se jeste nekdo pretrhne s vyvojem?
Jo a abyste mel predstavu, co je vlastne uvnitr usporky:
http://pavouk.org/…p/index.html
A jeste pripoctete jedovatou rtut v trubici. Hezky, kdyz to srovnate s klasickou zarovkou, ve ktere je sklo, plech a troska woframu. O ekologicke likvidaci kazde z nich si iluze teda nedelam-sam nevim, kam bych ji mel odvezt. Vy sni udelate co?
Jinak k cemu vic chcete linky? Ze vetrniky se toci jenom obcas a kdyz se netoci tak se netoci vsechny a naprosto zhyzdi krajinu? Jedte z Brna nebo z Blavy do Vidne a uvidite sam, kolik se jich mota a jak si tim rakusaci znicili krajinu. Ze je fotovoltaika vyhodna jen pro majitele solarnich farem? To same – obrovska zabrana plocha, mizivy vykon, kdyz nevyrabi jedna, nevyrabi vsechny. Ale platime to vsichni.
Bilanci o biopalivech si muzete precist i v mainstreamu, sama neomylna EK priznava, ze je to horsi, nez cekali:
http://aktualne.centrum.cz/…clanek.phtml?…
Je pravda, ze vybojky dnes nesviti tak hnusne, jak byvalo zvykem. Ta kvalita svetla ale porad jeste neni takova, jakou ma normalni zarovka a asi tezko kdy bude. Spektrum ma ke spojitosti hodne daleko, luminofor se spojitym spektrem je v nedohlednu, pokud kdy bude. Patrne ne kazde spektrum vyhovuje kazdym ocim, nejsme vsichni stejni. A tak se pri vybojkovem svetle da treba krajet mrkev nebo cist, ale zkuste si treba opravovat hodinky a neoslepnout.
K zivotnosti bych mel vyhrady. Rada mi jich odesla podstatne drive, nez nejakych tech deklarovanych 4000 hodin. Ucinily tak po te, co jiz nebyly v zaruce, napriklad v mistnosti, kde jsem je zapinal tak jednou tydne na par minut, protoze jsem vetsinou svitil jinou lampou. Nebo po te, co jsem jiz nebyl schopen najit uctenku. Ne vzdy se jednalo o levny smejd. Naopak, napriklad svinsky draha zarovka s bilym dennim svetlem LifeLite, ktera mela odsviceno nejvyse par desitek hodin. Par jsem jich rozebral, casto v nich vyhori tlumivka. To by se i dalo opravit, ale zkuste si sehnat novou. S oblibou se v nich take nafukuji kondenzatory, asi nesnasi tu pracovni teplotu. A i kdyby se nenafoukly, drive nebo pozdeji vyschnou. Mam tu take jednu vybojku, kde krome nafoukleho kondenzatoru, vyhorel i kus plosnaku a vytavila se z nej pecka cinu.
Temi nebezpecnymi materialy bych si nebyl jist. Mozna tam treba jiz nedavaji rtut, ale sam luminofor je urcite porad jeste pekne svinstvo. Resi se to tzv. recyklaci, kdy se zarovky, televize a dalsi kramy vyvezou do Ciny, kde to manici na ulici roztloukaji kladivy a vytloukaji a vytavuji z toho pouzitelne materialy. Co jim upadne, jde do spodni vody. Spousta se toho vycoudi do atmosfery. Rakovina a jine problemy proliferuji na nikdy nevidanem meritku.
A jste ochoten platit za to, abyste to odvartil. Hodne platit. V poradku, slechti vas to. Ale me toto s prominutim se**. Proc, protoze jsem nucen platit spoustu penez vykukum a zajmovym skupinam, ktere maji moc dobre spocitane, proc tuto hysterii podporovat.
Ja zase ze svych dani musim platit spoustu neekologickych a me z duse odpornych projektu, jako je treba vystavba dalnic a podobne. Kvuli vykukum, kteri podnikaji ve stavebnim prumyslu a umi si moc dobre spocitat, proc podporovat hysterii o tom, ze potrebujeme vice silnic. Zivot je pes.
No jo, jenomze ty silnice jsou vazne potreba. Pocet aut a kamionu roste, s tim (bohuzel) nice nenadelame. Podivejte, ja v tom s vami nebudu ve sporu, me to taky vadi z principu. Myslim, ze by lidi meli vice jezdit vlakem a vic zbozi dopravovat po zeleznici nez kamiony. Jenomze to nedelaji, bohuzel. A bud postavime dalnice, kam tu dopravu svedem, nebo nechame ty kamiony a vubec vsechna auta projizdet vesnicema a mestama. Vadi vam dalnice pres cesky stredohori? Jako me v principu taky, ale soucasny stav, kdy ty kamiony z nemecka prejizdi jeden kopec za druhym je stokrat horsi, nez kdyz tam bude dalnice, ktera to protahneme tunelama. Jako ukazte mi jedinou stavajici dalnici u nas, ktera je zbytecna (vzhledem k zatizeni stavajicich tahu). Me taky stve dalnice, ktera jednou povede z brna na sever, protoze ted jsou tak krasny mista, ktery asi padnou. Ale kdyz mam vzit rodinu a jet autem do orlicek po stavajici svitavske radiale, je to cesta pro sebevrahy. Tak co mam delat.
Ne? Opravdu je nutne pit v Parizi vodu z Italie nebo zaplavit zimni trh v cele Evrope jahodami z jizniho Spanelska, ktere chutnaji jak nakysla voda, jsou plne chemikalii a pri padu na zem skacou? Navic jejich samotne pestovani je lokalni ekologickou katastrofou samo o sobe, pri kterem si desitky ilegalu nici zdravi nadosmrti.
Opravdu je nutne kazdy vyrobek petkrat prevezt mezi ruznymi zememi Evropy, kdy se po kazdem prevozu zvysi „pridana hodnota“? Takze treba Nemec si koupi v obchode nemecke hrebiky, ktere se ale mezi tim staly napriklad francouzskymi, belgickymi, holandskymi, danskymi, aby nakonec skoncily opet v Nemecku, ovsem s danskou nalepkou?
Mas pravdu, neni to nutne. Taky se mi to nelibi, ale co chces delat? Zavest centralni planovani? Urad, ktery bude rozhodovat, kde se bude co vyrabet? Snad se to casem spravi, ale v soucasne dobe tu mame hromadu aut, nemuzem jim jejich jezdeni nijak zakazat (rozumne), tak je nejmensi zlo je aspon vyvest z mest na dalnice. Lepsi recept v soucasne chvili nemam :-(
Jako myslici spotrebitel mohu uprednostnovat lokalni zbozi vsude tam, kde mohu. Tedy napriklad ne zbozi z PRCu, i kdyz je levnejsi. Stejne to vetsinou je smejd, ktery se mi akorat vymsti (nejsem tak bohaty, abych mohl kupovat levne zbozi).
Je to dulezite i z toho duvodu, ze kazda kacka, kterou poslu jinam, bude jinde a ne doma. Casto do konce ani ne v Evrope, natoz pak v Cechach. Viz treba vsichni ti, kteri jezdi ve Fordu. Nejen, ze je to ausus, ale jeste penize skonci v zemi, po ktere mi nic neni.
Mohu tak, samozrejme, cinit pouze za svou osobu, nemohu mysleni pozadovat od spoluobcanu, kteri maji misto mozku TV Nova.
Ja se globalniho oteplovani nebojim. Me to muze byt uplne jedno. Ja to tu, s nejvetsi pravdepodobnosti, nejak doklepu. Neni to muj problem, ale mozna jiz problem pristi generace.
Co se tyce nahrazkovych technologii, o kterych pisete, tak s vami mohu leda tak souhlasit. Je to vytloukani klinu klinem nebo predstirani, ze se neco dela, aby byli vsichni hezci a nebyli podezirani z necinnosti. Pricemz jsou taci, kdo si na tom vydatne nahrabou. Co byste chtel? Lidstvo ma vzdy nepredstavitelne castky na veci, bez kterych by se obeslo a ktere jsou zalezitosti moci nebo prestize. Nema ale obvykle na to, aby zaplatilo vyzkum toho, na cem mozna zavisi jeho preziti.
„Co byste chtel? Lidstvo ma vzdy nepredstavitelne castky na veci, bez kterych by se obeslo a ktere jsou zalezitosti moci nebo prestize.“
Mate pravdu. Ale me to proste vadi. Vadi me, ze se lze proto, aby se mohlo legalne krast a jeste ke vsemu se misto zlepsovani situace zhorsuje. Ja to pocitim zatim (jenom) na penezich, chudaci v africe primo na sve existenci. Chci diskuzi a poradne promysleni zasadnich kroku, ne zelene (dnes spis karbonove) nabozenstvi.
Nemuzete pozadovat diskusi od civilizace, ve ktere vetsina lidi jsou budto nemyslici hovada, travici veskery volny cas cumenim na televizi nebo analfabeti, travici cas od vidim do nevidim drinou na poli. Diskuse vyzaduje informace a vzdelani. Zlomek armadnich vydaju by zajistil alespon zakladni vzdelani pro uplne kazdeho cloveka. Ovsem k tomu nedojde, vojenskoprumyslove loby takovy presun financi nikdy nedovoli. Navic lidstvo neciti zadnou sounalezitost s lidmi od jinud, kazdy si hraje na vlastnim pisecku a cilem je vzdy akorat to, jak lidi od jinud co nejvice vyzdimat.
Vse je tedy v rukou moralnich prostitutu, kteri si rikaji politici. Snad jedine vetsi prisun zen do politiky by mohl vyvolat alespon malou zmenu. Zatimco vetsina muzu je v politice motivovana svymi mindraky z posramoceneho ega a maleho penisu, jsou zeny motivovany obavami o zajisteni budoucnosti svych deti, k cemuz treba hvezdne valky nepatri.
citace – „Hele, Kedlubno, me je 44. Kdyz jsem byl maly kluk, byval v Praze snih. Nekdy jiz touhle dobou, ale vetsinou jsme chodili sankovat alespon o vanocich“
No, stejne demagogicky ted muzu rict ja, ze ve 13.stoleti v Gronsku vzkvetalo zemedelstvi, on uz i ten nazev mozna i tobe napovi Green = zelena land = zeme. A co z toho vypliva? NIC.
Zeme prochazi ruznyma cyklama a odbodi o kterem se bavis ty (44 let) nebo ja par stoleti, je z tohoto kontextu zcela bezvyznamny. Napr v prubehu 18 stoleti na nakou dobu „nefungoval“ golfskej proud a prisla zase mini doba ledova a tak dale a tak dale …
Co z toho vypliva nevim, jen doufam, ze to nedoplivne az ke mne.
O vzkvetajicim zemedelstvi bych pochyboval, Gronsko neni Ukraina. Rekneme nejake zemedelstvi, jinak leda tak pestovani dobytka. Pozdeji vice a vice rybolovu, kdyz se zacinaly projevovat dusledky eroze a bliziciho se zaledneni. Na vzkvetajici zemedelstvi je v Gronsku malo slunecniho zareni, ledaze by tehdy byl severni pol nekde v Africe.
Tohle jsem četl už před týdnem na Zvědavci, ale tam byla ještě navíc jedna důležitá větička: „Upozorňuji ale, že dosud není zcela jisté že všechny e-maily jsou autentické.“ Kromě toho, globální oteplování je určitě pro tyhle „vědátory“ dobrý byznys, ale v žádném případě podvod.
S tím Grónskem je to sporné, sice Grønland znamená Zelená země, ale je to také název jednoho velmi úrodného kraje v Dánsku, a v té době byl zvolen záměrně, v rámci PR pro podporu přistěhovalectví. Prostě ty lidi tak trochu podvedli, jako každá reklama ;-) Faktem je že v desátém století bylo Grónsko podstatně zelenější než v šestnáctém.
Od roku 1000 do 1500 probíhalo postupné ochlazování, k tomu se přidalo minimum sluneční aktivity, kdy Švédi přitáhli až do Prahy, protože na severu neměli co žrát a přistěhovalci v Grónsku vyhynuli. Tahle sluneční perioda má přibližně 400 let, takže právě teď se pohybuje někde kolem minima. Jenže místo ledu se do Skandinávie (a do Tater) šíří klíšťata, kterým chladno rozhodně dobře nedělá.
Těch period sluneční aktivity je spousta, ta výše zmíněná, co prý zatím nenastala, má jedenáct let: 1945, 1956, 1968, 1979, 1989 2001, 2012… No, uvidíme. Někdy před rokem a půl jsem četl zprávu o první velké sluneční skvrně, a že je to předzvěst začínajícího růstu aktivity, pár měsíců na to naopak jinou, podle které astronomové na skvrny marně čekají a že je to divné. Vyberte si. Aspoň že se tam zmínili o tom, že ten vzrůst může přijít náhle a bude o to větší.
A za sebe, sice jsem mladší, ale poslední pořádnou zimu jsem zažil 1985/6, pak to dlouhá léta stálo za houby, potom přišlo pár výjimek, a zrovna letošní téměř dvacetistupňový listopad teorii o globálním oteplování zase zrovna nevyvrací :-D Kromě toho, globální oteplování je výraz pochybných pisálků s nedokončeným vzděláním, ve skutečně odborných kruzích se používá termín globální změny podnebí který to vystihuje mnohem lépe: posuny ročních dob, posuny klimatických pásem, vymírání a stěhování živočišných druhů…
Co z toho je pravda, to uvidíme během příštích dvacet až třiceti let na vlastní oči, osobně bych se tu dost nerad dočkal kombinace tundry a monzunových dešťů. Na druhou stranu, slunečné Vánoce mi zase nejsou tak úplně proti mysli, protože sníh moc nemusím.
„Upozorňuji ale, že dosud není zcela jisté že všechny e-maily jsou autentické.“
No, co vim, tak nikdo z dotcenych ty vyroky nepoprel, spis tvrdi, ze je spatne chapeme.
„Tahle sluneční perioda má přibližně 400 let, takže právě teď se pohybuje někde kolem minima.“
Minima? A to mi ukazete kde?
http://en.wikipedia.org/…/Solar_cycle
http://en.wikipedia.org/…_Numbers.svg
Ja naopak tvrdim, ze to minimum bylo pred 400 lety a ted jsme se dostali do maxima. A jak jste sam napsal, mel by zacit 24. dvanactilety cyklus, ale nezacal (oficialne ano, ale zadne skvrny na slunci nejsou), nikdo nevi proc a nekteri dokonce predpovidaji, ze prijde mala doba ledova.
Nepopřel, nepotvdil… Já jsem s žádným z nich nemluvil. Před 400 lety byl hluboký propad, kde se sběhlo víc minim najednou, už jsem psal že těch slunečních period je spousta ;-) Prostě jedna z nich má 400 let, a ta se teď blíží minimu, takže by podle neodborníků co o tom melou měla nastat malá doba ledová. Jenže ona nenastala, právě naopak! Podívej se z okna, já zrovna teď vidím docela vydařený duben…
24. dvanáctiletý? A to jako od kdy? Od vzniku Slunce to určitě nebude. A navíc má momentálně průměr jen jedenáct let, viz popis u toho obrázku: Several periodic cycles are evident, most notably the 11 year (131 ± 14 month) cycle. Ovšem o to víc působí na lidi, viz ty letopočty :-D
A také se na tomhle obrázku dá rozpoznat další perioda, která má kolem 200 let, na tom vyšším vidím dvě další – nějakých 1900 a 7500 roků. Ale je to dost dlouhá doba k tomu abysme mohli něco přesného usuzovat? Lidský život na to rozhodně dost dlouhý není! I tak si ale myslím že se dožijeme dost zajímavých věcí – už brzy.
„Nepopřel, nepotvdil… Já jsem s žádným z nich nemluvil.“
Hmm, argument jak noha. Byl Hitler vrah? Nevim, nemluvil jsem s nim.
Proboha, alespon si prectete ten clanek na te wikipedii.
„24. dvanáctiletý? A to jako od kdy? Od vzniku Slunce to určitě nebude“
Jejda, to fakt nema cenu. Opravdu je ted 24.cyklus, stavte se na hlavu, proste je to tak pocitane, prectete si wikipedii, dozvite se, jak je to cislovane. A zadna doba ledova nastat nemela(v tom je prave ten problem), prohlidnete si ty grafy, 20. stoleti ma naopak velmi vysokou slunecni aktivitu. To nejsou kecy, v tech grafech mate realna mereni a zadne minum tam neni. Kde ho vidite? Vy vubec nechapete, co se vam snazim rict. Poslednich nekolik cyklu (temer cele 20.stoleti) je slunce velmi aktivni. Tecka. Jenomze poslednich par let(asi tri), jeho aktivita klesa a nikdo, nikdo nevi proc. Mozna to nic neni, mozna je to zacatek doby ledove. A neusuzuji tak neodbornici v diskuzich, ale nekteri odbornici, kteri slunce zkoumaji. Neni to z me hlavy.
„Byl Hitler vrah?“ – nebyl, měl na to lidi. Na tohle téma s ním rozprávět nepotřebuji a ani nehodlám. Stejně tak není sporu o to že bombardování Drážďan, Hamburku nebo Tokia byly válečné zločiny, nebo že Norimberský proces byl protiprávní. Ale klidně podepíšu že dostali o co si řekli a viset jich tenkrát mělo podstatně víc!
„V Arktide se (led) zmensuje, na Antarktide zvetsuje.“ – co jsem to psal o posunu klimatických pásem? :-D Takže ještě jednou: nikoliv globální oteplování, ale globální změny podnebí.
„24.cyklus“ – takže já zase ocituji tu Wikipedii: Until recently it was thought that there were 28 cycles in the 309 years between 1699 and 2008… Prostě si nějaký strejc vymylel že zrovna tomu svému oblíbenému cyklu dá číslo 1, stejně jako letopočet číslujeme podle údajného narození jednoho židovského truhláře. Jenže těch cyklů už předtím byly miliony, a ty mě zajímají víc než posledních pár! To je stejné jako dělat statistiku jen podle posledních tří měsíců, to by mi vyšla naprosto nesmyslná katastrofa globálních rozměrů, ne?
„Jenomze poslednich par let(asi tri), jeho aktivita klesa…“ – když se pořádně kouknu, tak právě podle těch grafů klesá sluneční aktivita posledních čtyřicet let. A to jsem se jen kouknul, nepočítal jsem to. V těch grafech je navíc celková aktivita, kde se ty periody sčítají, nedá se usuzovat jen z jedné nebo dvou. Některé trvají i miliony let!
„…spatne zpravy nevysly a oni se domlouvaji, jak ty vypocty upravit, aby spatne vysly.“ – Jenže ony ty zprávy špatné vyšly, jen nevyšly tak špatné jak je třeba. Oteplení o dva stupně a zvýšení hladiny moře o půl metru za sto let nikoho nevytrhne, ale když řeknu že se oteplí o deset stupňů a hladina se zvedne o čtyři metry v příštích pětadvaceti letech, tak to třeba obyvatele Londýna začne setsakra zajímat! Zvlášť že už teď jim tam stoupá spodní voda málem až do přízemí (a v Benátkách do prvního patra). A že to už nejde zastavit? Jde, ale znamenalo by to okamžitou likvidaci veškeré civilizace a většiny populace.
„…tak je nejmensi zlo je aspon vyvest z mest na dalnice.“ – tak to je stejný nesmysl jako že je ekologické vyrábět svinstva v Číně. Ta auta na dálnici spotřebují stejně nebo i víc paliva, ale protože to ve městě nebudou čuchat, tak je to ekologické?
Myslím že v téhle diskuzi bude mít smysl pokračovat tak za dvacet let (doufám že to bude možné), protože to už budeme všichni znát následky. Tedy aspoň my, kteří budeme moci srovnávat s dnešním stavem.
A co ochlazování vrchní vrstvy oceánů? Je důležité nezapomenout, že oceán má gigantickou tepelnou kapacitu, takže jakákoliv změna se nikdy neprojeví okamžitě.
http://www.scienceweek.cz/…rke-iid-8190
Problém není globální změna klimatu, problém je v tom, jak se Mezivládní panel pro změny klimatu (IPCC) při OSN staví k připomínkám z druhé strany barikády. O tom, jak pan Briffa dospěl k určitým závěrům a že po něm nikdo nechtěl původní surová naměřená data si dohledejte informace sami, pokud o ně stojíte. Dozvíte se zajímavé věci.
Klima se měnilo, mění a měnit bude. Tečka. Může za to člověk? A jak moc? Nikdo doopravdy přesně neví. Všechna „ekologická“ řešení stojí za pendrek. K čemu bude „ekologické“ palivo, když jeho výroba je nesmírně energeticky náročná a místo obilí na jídlo pěstujeme řepku? Nebylo by efektivnější používat úsporné motory? Obzvlášť když stejně na dálnici nesmíte jet více než 130 km/h (OK, v Německu mají jen doporučenou..). Je nefér (a nesvobodné) zakázat neekologické motory (nové 12 válcové 6 litrové benziňáky nebo staré wartburgy)? Je fér (a svobodné), že bohatí jezdí v autech, co příliš žerou/chudí jezdí v autech typu wartburg? Proč nevyužívat ve městech hromadnou dopravu a ucpávat města popojíždějícími kolonami aut… A dalo by se pokračovat.
V první řadě je problém v lidech a v tom, že mají úplně zdeformované hodnoty, hlavy vymyté reklamou, přihlouplými časopisy a televizními pořady. A tahle skupina obyvatelstva (většina?) pak jen papouškuje, co jim v televizi/rádiu/novinách řeknou/napíšou. Nemají vlastní názor, nemají chuť o tom přemýšlet a dohledávat si další informace.
Přemýšlel jste někdo někdy o albedu? O tom, jak ho ovlivňuje např. kácení lesů? Nebo o tom, že teploty měřené ve městech jsou vyšší než na venkově, protože beton a asfalt mají celkem velkou tepelnou kapacitu? Zamyslete se nad Maunderovým minimem. Pamatujete, že téměř před čtyřiceti lety „vědci“ chtěli stavět vesmírná zrcadla, která by odrážela sluneční paprsky na Zemi, aby se zastavilo ochlazování? Když přišli na to, že by to bylo moc drahé, tak chtěli pokrývat ledovce sazemi, aby kleslo jejich vyzařování dopadající energie. Z toho mám trochu pocit, že je problém, když se Země ochlazuje, ale i když se otepluje a pokaždé se najdou vědci, kteří ví proč a hlavně co s tím. [všechny informace lze jednoduše dohledat pomocí Vašeho oblíbeného vyhledávače]
Peníze (nebo spíš jen potisknutý papír, v jehož směnitelnost se věří?) dnešní doby bankovního systému částečných rezev jsou naším největším morem. Než mě někdo označí nějakým ideologickým označením, ať si nejdříve zjistí, jak tento systém funguje. A pak ať mi zkusí vysvětlit, jestli se tedy banky chovají jako zloději nebo jestli je v pořádku, že banka dostává úroky z peněz, které vytvořila pouhým připsáním nějaké částky v jejich databázi.
Nejsem janek, jsem exot. Všichni mí známí to vědí a počítají s tím :-D
Naopak ty jsi nevěřící tomáš – a dobře děláš, pokud pochybuješ. Ale musíš pochybovat především o svých pochybách, na to nikdy nezapomínej! V okamžiku kdy budeš přesvědčen o své pravdě jsi na nejlepší cestě kázat bludy. Viz velký hradní genialisimus klimatologie :-P
Zajímavé, že to je vidět i v této diskusi, která se nese tradičně v odlehčeném a recesistickém tónu.
I tady se objevuje skupina věřících – obětí klausovské zjednosušené „ultraliberální“ ideologie – která je pro svoji víru ochotna nevidět, neslyšet a vpodstatě si svět přizpůsobovat tak, aby byl s onou vírou ve shodě. Podobně to dělali a dělají fanatičtí komunisté.
A tak než přiznat, že současný ekonomický systém neefektivně využívá zdroje planety a v rámci jakéhosi neustálého nesmyslného růstu spěje k sebedestrukci (pokud nebude provádět nutné korekce), raději se hledají nejrůznější krkolomná zdůvodnění, že tomu tak není. Raději se hraje na jednu ze základních lidských vlastností – snahu odsouvat problémy do neurčita a pocit „po nás potopa“. Momentální okamžitý zisk je prostě bližší než budoucí problémy na které zadělá jiným.
Nejsem ani ekologistický aktivista, ani zapálený „zachránce světa“, ale kromě toho, že jsem Falešnej BLEK. mám vcelku slušné přírodovědné a technické vzdělání, které mně dává trochu s nadhledem vidět do záležitostí jako jsou např. uzavřené systémy a teorie řízení. A jsem proto zděšen, jakým šarlatánům (často si říkají analytici a ekonomové) je dnes stále ještě i navzdory negativním zkušenostem popřáváno sluchu. Nemůže to dobře skončit, pokud nedojde ke změnám v myšlení…
„I tady se objevuje skupina věřících“
Predpokladam, ze tim myslite me (a delate ze me skupinu, hehe). Je to hrozne vtipne, ja si presne toto myslim o tech druhych. A debata, kterou tady trosku vys vedu je toho dukazem. Nezlobte se, ale ten kdo v te diskuzi daval fakta jsem byl ja a moji oponenti predvadeli to, cemu prave rikate vira. A nejvtipnejsi je, ze sam jste toho dukazem. Reagoval jste na nektery z faktu – slunecni aktivita, podvody klimatologu, zalednovani antarktidy? Ne, jenom jste me ohodnotil jako obet klasovske ideologie. A velmi, velmi jste se netrefil :-D. O, jak je to snadne, zaskatulkovat oponenta, aniz byste na nej reagoval a jeho fakticke poznamky prohlasit za slepou viru. To je jedna z veci, ktera me na tzv. alarmistech tak irituje.
„že současný ekonomický systém neefektivně využívá zdroje planety a v rámci jakéhosi neustálého nesmyslného růstu spěje k sebedestrukci“
Rekl kdo? Vy? Al Gore? Santa Klaus? Podivejte, mozna speje, mozna nespeje. Ale ja nehodnotim soucasny ekonomicky system, jestli jste si nevsiml, ja tvrdim, ze teze, ze globalni oteplovani je vinou cloveka a my musime dat miliardy, abychom mu zabranili, je lziva. Tecka.
„mám vcelku slušné přírodovědné a technické vzděláni“
Ja myslim taky. A?
„A jsem proto zděšen, jakým šarlatánům (často si říkají analytici a ekonomové“
Hmm, ja fakt nevim, kde bych se tady ohanel nejakymi ekonomy nebo analytiky. Jste opravdu ve spravne diskuzi?
Podívej příteli, já netvrdím, že bych celou tu věc s Climategate naprosto zavrhoval a popíral a ani nejsem žádný zelený mozek. Nicméně: napadáním ostatních diskutujících a jejich zesměšňováním si sympatie příliš nezískáš. FB se pokoušel promluvit rozumně, ani nezkoušel tvrdit něco ve smyslu „Climategate je podvrh“. Ale když už se tak oháníš fakty, tak co o nich vlastně víš. Znáš osobně toho hackera, který získal ona data? Jejich pravost byla ověřena. Jak, kým (ok, na tohle asi odpověď je – jak jsem říkal, nepopírám CG)? Zaledňování antarktidy? Asi jsi o tom četl hromadu studií. No a na každou z nich je 10 dalších, které tvrdí opak. Kde je více peněz? V těch grantech na výzkum oteplování, nebo ve druhém táboře (který by na diskreditaci ekologických iniciativ a všech zelených názorů jen získal)?
Jsem ochoten veřit, že tu došlo k jisté manipulaci s daty. Ale tvrdit, že to dotiční udělali z čistě sobeckých důvodů a že celá věc je kvůli tomu podvrh je nesmysl. Není možné kvůli tomuto skandálu totálně zavrhnout péči o životní prostředí. A pokud někdo na základě hrozivých statistik o oteplování získal grant, tak není možné automaticky předpokládat, že si to poslal na svůj účet ve Švýcarsku. A proto, milý příteli, se laskavě vyvaruj reakcí jako je tvá poslední – zní jako „Vybombíme Irák, mají atomovky!“ (ok, špatná analogie)
„Nicméně: napadáním ostatních diskutujících a jejich zesměšňováním si sympatie příliš nezískáš“
Ja nekoho napadam a zesmesnuji? Muzete uvest kde? Popravde me nejvic urazil prispevek na ktery jsem puvodne reagoval, ktery me naprosto bez argumentu zaskatulkoval jako obet V.Klause. Jednak byl prazdny, skatulkujici a vubec obecne stirajici (a ani nemel odvahu mi to napsat primo), jednak me oznacil jako obet V.Klause (je jednak uplne mimo a druhak by panu prezidentovi pripisoval mnohem vetsi schopnosti nez ma-to bych se do teto diskuze vubec nepoustel, kdybych mel jako zdroj jeho ;-). A pak me jeste hodil do jedne kategorie se slepymi fanatiky a komunisty. To vam neprijde urazlive? Me to urazilo dost, zvlast kdyz nic z toho nepodlozil argumentem. Nadruhou stranu se tim sam hezky zaradil presne do te skupiny, kam hazel me.
„Není možné kvůli tomuto skandálu totálně zavrhnout péči o životní prostředí.“
ZKus si precist moje nazory vsechny a pochopil bys, ze me podsouvas neco, co jsem nenapsal. Ja v zadnem pripade nezavrhuji peci o zivotni prostredi, ale pred cim varuji je, ze se v ramci hysterie a strachu budou schvalovat projekty naprsoto nesmyslne, ktere nic nevyresi, situaci v jinych ohledech jeste zhorsi a par lidi na tom zbohatne. Opakovat se nebudu, prescti si diskuzi vyse.
„A proto, milý příteli, se laskavě vyvaruj reakcí jako je tvá poslední“
Obavam se, ze vubec netusim, co mas na mysli. Moje posledni reakce byla:
„A jsem proto zděšen, jakým šarlatánům (často si říkají analytici a ekonomové“
Hmm, ja fakt nevim, kde bych se tady ohanel nejakymi ekonomy nebo analytiky. Jste opravdu ve spravne diskuzi?
Tvoje reakce na moji posledni reakci mi vubec nedava smysl. Muzes mi prosim vysvetlit co jsi tim myslel?
Diskuze se nám zvrhla do vzájemného napadaní a pseuodborných „pindů“ alá pátá cenová. BLEKu. pomóc, zachraň to tu nějakým přispěvkem, který ukáže opravdovou úroveň. A vy ostatní chlapci, co si tu honíte ega, už konečně vystříkněte a dejte pokoj.
Fakt se BLEK.ovi nedivím, že dělá bordel po celým netu ve všech diskuzích, co se zvrhávají ve ventilaci vůastního pokřivevého nebo alespoň frustrovaného ega. Středověk měl svého Enspiegela, který se vysmíval onezenosti, naše doba má BLEK.a Hacknu se do systémů Vatikánu a zanesu BLEK.a mezi svaté, akorát přemýšlím, kdy by měl mít svátek. Hoďte mi sem návrhy, kdy bude svatého BLEK.a
Rozčílili jste mne, musím si vzít prášky proti zuřivosti, mám strašlivou psychózu, samozřejmě mi ji diagnostikovali v blázinci, jak jinak.
je ten turzin je hloupej a ma „konspiracni halusky“
divej pako, sou lidi co maji uplne stejny „halusky“ :
William Jasper – Global Tyranny Step By Step – BOOK ID:35
www.turzin.netau.net/book/index.php?…
Allan Watt
www.turzin.netau.net/book/index.php?…
Webster Griffin Tarpley – Barack H Obama The Unauthorized Biography – BOOK ID:74
www.turzin.netau.net/book/index.php?…
The First Global Revolution (1991) published by the Club of Rome, an oligarchical think tank, we find the following statement: In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that pollution, the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill…
jeste ze hawrane ty ses ten chytrej a nemas ty skarede konspiracni „halusky“, mas tam pekne v te sve prazdne palici nalitou Reuters indoktrinaci a vis ze cokoliv jinak jsou fuj odporne homosexualni konspiracni teorie ;))))
:-)
Mi jsou tebou citovaní jedinci docela fuk. V rámci svobody slova ty máš svoje názory, já, když dovolíš, svoje. Ty budeš tvrdit, že mám vymytý mozek, já si budu myslet to samé o tobě …
ps: je mi jasné, že wiki je produkt žido-bolševicko-ilumináto-zahrádkářsko-včelařského spiknutí …
pps: ty máš něco proti 4% menšině?
Tak nějak jsem to myslel, BLEK. si podle mne dělá srandu, ale TurZin je psychouš doopravdy. I když líčí to tu milej BLEK. dost realisticky, například, že se lidem s poruchou neříká, že mají poruchu, terapeut záměrně mlží, protože kdyby psychopatovi řekl, že je psychopat, tak mu klient uteče. Tak jestli on nakonec fakt nemá poruchu.
Tak je docela zajímavé, že v diskuzi ke komiksu o vánočních obyčejích se člověk může zúčastnit i války o globální klima. Každý příspěvek měl něco do sebe.
Osobně úplně nevím, co si o globálních změnách klimatu myslet, zda je za ně lidstvo odpovědné, či nikoliv. Začínám se přiklánět k názoru, že není. Sluneční aktivita a minulé doby ledové ukazují, že změna klimatu není nic až tak neobvyklého. Taky si ale myslím, že o to tak docela neběží. Běží o to, že neustále před něčím zavíráme oči a krásně si tím zjednodušujeme život. S nárůstem automobilové dopravy nic neuděláme. Tohle opatření by bylo příliš drahé. Globální oteplování neexistuje, tak co bychom si dělali hlavu.
Možná neexistuje, ale co docela určitě existuje, je naše ekologická stopa, kterou po sobě během života zanecháme. Zplodiny z auta, kterým si vozíme zadek do práce. Zplodiny z kamionu, který nám dovezl chléb vezdejší z horoucích pr*elí a ještě přitom otrávil život lidem ve vesnicích, kterými projel. Odpadky na všech možných i nemožných místech. Smrdící stoky, které snad kdysi bývaly řekami. Vzduch, který se skoro nedá dýchat. Krajina zasekaná developerskými projekty – parodiemi na bydlení snů. Okraje města zaneřáděné logistickými, obchodními a jinými nezbytnými centry. Narovnané toky + zpevněné plochy = záplavy. Eroze půdy. Vysychající zdroje vody. Mizející lesy. Vymírající zvířata, kterým zabíráme jejich životní prostor. A teď mi zkuste říct, že za nic z toho lidé nemůžou. A ještě k tomu dodejte, že se s tím nedá nic dělat.
Nevím jak vy, ale já se osobně cítím zodpovědná za to, co přírodě dělám. Možná je to tím, že jsem příliš zaostalá na nynější civilizaci, která už žádnou přírodu ke svému životu nepotřebuje a stačí jí klimatizovaný vzduch, obchodní pasáže, zábavní podniky, krytá sportoviště, nové mobily a Facebook. Možná se mýlím a každý potřebuje ke svému štěstí aspoň občas posedět pod košatým stromem, dýchat čistý vzduch, koupat se v čisté řece. V tom případě by se měl každý zamyslet nad tím, jak právě on může přispět ke snížení svého negativního dopadu na životní prostředí.
Osobně mi příliš netrhá žíly, když třídím odpad, chodím pěšky, jezdím na kole, nebo vlakem. Když nekupuju ovoce a zeleninu ze Španělska, ale z Čech, v nejlepším případě od sedláka zpoza kopce. Když si nekoupím každý půlrok nový mobil nebo nějaký nesmysl do šatníku. Když nejezdím autem do pětihvězdičkového hotelu, ale na kole pod stan. Zkuste to taky, je to docela fajn. Vyžaduje to ovšem změnu pohledu na životní úspěch. Spokojíte se s málem, i když byste si mohli dovolit daleko víc.
Ahoj Mari. Po pravde jsem sem uz nic psat nechtel (uz me to stalo dost casu ;-),ale nakonec jsem se jeste k jednomu prispevku odhodlal. Proc? Protoze ackoliv by z diskuze vyse mohlo vyplyvat, ze jsem nekdo, komu je zivotni prostredi ukradene, je presny opak pravodou a pod to co pises se podepisuju. Me taky vadi, ze se nici krajina, mesta se rozlizaji, ackoliv je v nich spousta chatrajicich tovaren – Brno je hezky priklad. Stejne tak urbanisticka brecka hal, silnic, starych vesnic a novych setelitu kolem Prahy je k zbliti. S nicenim krajiny a erozi taky souhlas (bratr dela vyzkumy erozi, tosku vim, ze to neni drobny problem). Taky tridim odpad a stve me, ze pobliz bytu nemame zadne poradne tridene kontyejnery – zatim aspon pet lahve, sklo a papir. Taky me hrozne vadi imbecilove na motorkach a ctyrkolkach v lesich, kde z cest delaji oraniste a uz ani tam se pak clovek nemuze citit bezpecne. A kdo me zna vi, ze kdyz muzu nekam dojet na kole, tak jsem nejradsi. Se vsim cos napsal naprosto souhlasim a vadi mi to.
To ale vubec nepopira muj nazor o nesouhlasu s globalnim oteplovanim. Proc? Protoze tvrdim, ze diky umele vyvolanemu strachu a hysterii, se schvaluji miliardy na projekty, ktere nic nevyresi, ale naopak situaci zhorsi v jinych oblastech. Psal jsem o biopalivech, zarovkach, vetrnicich, muzes si to najit.
Za vsechno, o biopalivech:
http://aktualne.centrum.cz/…clanek.phtml?…
Neco takoveho by se (dle meho nazoru) po klidnem uvazovani neschvalilo. Ale pod tlakem alarmistu ano a jake jsou dusledky si muzes precist. Nestve te, ze je strach z neceho (co navic asi ani neexistuje) zneuzivan k prosazovani takovych prasaren? Me jo, kdyby se za ty penize postavily cyklostezky a daly kontejnery na tridenej odpad do kazde ulice, opravily se tovarny uprosted mesy, aby se nemusely stavet krychle na jejich okrajich, prospelo by to prirode mnohem vic nez toto, co (jak se nakonec ukazalo) ji dalo na prdel vic, nez kdyby se nedelalo nic. No a kdyz se jeste dozvis, ze ten „hokejkovy graf“ byl ve skutecnosti vymysleny, pak uz neni moc co dodavat…
Ahoj masi, souhlasím s tebou. Však jsem taky hned v úvodu uvedla svou pochybnost o „globálním oteplování“ způsobeném lidmi. Možná ho způsobili, možná to prostě patří k životnímu cyklu Země. Ale všímáš si, že se všichni jen dohadují, kdo má pravdu, místo aby se zajímali o skutečné problémy, za které lidi můžou? Samozřejmě k jejich vyřešení nestačí pouze třídit odpad, atd. K tomu je potřeba globální změna myšlení a chování, abych tak řekla. Ale přemýšlivější a šetrnější přístup každého člověka k životnímu prostředí je přinejmenším dobrý začátek této změny. Naši političtí zástupci se musí řídit společenskou poptávkou a dokud bude touha jen konzumovat, budou i oni propagovat konzum a zaštiťovat se přitom různými pseudovědeckými teoriemi.
Jenže to by bylo potřeba změnit přístup k penězům. Dnes, zdá se mi, jsou totiž peníze až na prvním místě mnohem více než dříve a jim (a jejich dobývání) se podřizuje všechno. Téměř nikdo nekouká vlevo ani vpravo, jen dopředu na tu horu peněz, kterou chce mít, aby měl obrovský a luxusní dům/byt, auto, zahraniční dovolenou a značkové oblečení, které se vyrábí za pár kaček/dolarů a za desetinásobky se prodává. Co se týče cen nového bydlení, tak tam je to s tím předražením podobné + se ještě můžete minimálně půl roku dožadovat různých oprav a podobně, protože je to odfláknuté. Že většině lidí tyto věci přinesou jen falešný pocit štěstí, si nechtějí připustit.
Žijeme zkrátka pořád v kastovní společnosti, která se dělí na „ty nahoře“ a nás, otroky. Jen dnes žijeme pod rouškou jakési svobody a volnosti, ale nevolníci jsme pořád. Z naší „nadprodukce“ živíme spoustu vyžírků. Problém je v tom, že ta nadprodukce už nestačí živit stále se zvyšující spotřebu vyžírek. Hodnota peněz klesá a jednou za čas se prostě „připraví“ krach, kdy skupinka těch nejvyšších se zmocní zase o něco většího kusu všeho, co tu je.
Kdo nezná historii, je odsouzen k tomu, aby si ji prožil znovu – Wall Street Crash, Great Crash, Stock Market Crash of 1929, Black Thursday. „Máme“ (uvozovky kvůli té angličtině) čtyři názvy pro něco, co byla tragédie na burze z důvodu nadhodnocení akcií. Paralelu se současností, předpokládám, každý zná :-) Dá se sem také zařadit boj proti oteplování, které bylo před 40 lety boj proti ochlazování (Orwell, 1984 a boj proti Euroasii a Eastasii – „Vždy jsme bojovali proti Euroasii/Eastasii“). A vsadím boty, že až se to zlomí a začne se ochlazovat, že se začne bojovat zase proti ochlazování. Jak se říká – důvod se vždycky najde.
Dokud bude většina lidí zahazovat svoji přirozenou inteligenci (selský rozum) a měnit ji za televizi, přihlouplé časopisy a podobně, tak se zkrátka nic nezmění.
Děkuji za hezký příspěvek, je to docela škoda, že nenapíšete něco častěji. Možná by ustaly ty exhibice o poruchách osobnosti a zdejší diskuse by se daly dokonce i číst.
Já v podstatě žiju podle Vámi uváděných zásad, nemám například ani řidičský průkaz, ale jednak to není tak jednoduché (kde chcete vzít tu českou zeleninu, v obchodě není a nemohu přece obcházet vesnice s batohem na zádech a snažit se něco koupit od sedláků zpoza kopce) a pak, problém je někde jinde a pár procent ekologicky smýšlejících to nevyřeší. Kapitalistický ekonomický systém je založen na šíleném kolotoči výroby a spotřeby a ještě vyžaduje hospodářský růst, aby vůbec jakž takž fungoval. Kdyby ve větším rozsahu lidé přestali ty blbosti nakupovat, projeví se to hospodářskou krizí a nárůstem nezaměstnanosti, což také není zrovna ideální. Navíc obrovskou „ekologickou stopu“ za sebou zanechávají nikdy nekončící války. Vy házíte poctivě kelímky od jogurtu do kontejneru na separovaný odpad a v Iráku přeletí stíhačka a vypustí více CO2 než Vy za několik let. Viz třeba tohle : „By the end of 2007, according to a report from Oil Change International by Nikki Reisch and Steve Kretzmann, the Iraq War had put at least 141 million metric tons of carbon dioxide equivalent into the air, as much as adding twenty-five million cars to the roads. The Iraq War by itself added more greenhouse gases to the atmosphere than 60 percent of the world's nations. . . .“.
Já osobně o vlivu člověka na podnebí naši planety nepochybuji, ale nezdá se mi reálné, že se na tom něco změní. Možná se dočkáme jen dalších parodií typu biopaliva. Budoucnost ekosystému téhle planety vidím proto černě.