Názor k článku Kompresní algoritmy v souborech ZIP: Deflate, Implode a srovnání od D.A.Tiger - To porovnani xz a zstd me zajima. Vytvarim...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 9. 2021 10:42

    D.A.Tiger

    To porovnani xz a zstd me zajima. Vytvarim samospustitelne archivy u kterych mi zalezi hlavne na rychlosti dekomprimace a kompresnim pomeru. Rychlost komprimace neni zas az tak dulezita (ale i zde plati cim rychlejsi, tim samozrejme lepsi). Zde mi vychazeli do ted nejlip kompresni algoritmi typu LZMA: Pomala komprimace, rychla dekomprimace a slusny kompresni pomer.

    Zkusil jsem tedy vymenit xz za zstd. Vstupni adresar ma velikost 345.4MB a jedna se o data vseho mozneho druhu, vcetne binarnich (soucasti je dokonce i ISO soubor). Meril jsem beh celeho skriptu, ve vypisu vsak uvadim jen radek s archivatory, protoze maji naprosto zasadni vliv na rychlost provedeni skriptu, nedelal jsem tedy zadny propracovany benchmark, jen jsem chtel videt jak by si oba zpusoby staly v praxi.

    Koprimace :
    'tar -cvf - . | xz -9 -c - > ../${PRODUCT}' -> 1m 48s -> 251.2MB
    'tar -cvf - . | zstd -19 - > ../${PRODUCT}' -> 1m 44s -> 258.2MB
    to neni zadny zazrak.
    Decomprimace:
    'tail -n+$ARCHIVE $0 | tar --xz -xC $GAME_ROOT' -> 0m 14s
    'tail -n+$ARCHIVE $0 | tar --zstd -xC $GAME_ROOT' -> 0m 02s
    Toz to je ovsem jina pisnicka.

    Tak ted jsem docela na vazkach.... Co se tyce dekomprimace, je zstd naprosto bezkonkurencni. Rozdil v rychlosti extraxce byl poznat i bez mereni. Oproti xz opravdu bleskovy. Zas na druhou stranu, na (myslim, ze ) srovnatelnem kompresnim levlu vychazelo xz lepe...

    16. 9. 2021, 10:46 editováno autorem komentáře