Mmm, s tim 'podvodem' bych si dovolil nesouhlasit. Paprsky jsou nastrojem pro priblizne reseni Maxwellovych rovnic (nebo treba elastodynamickych rovnic). Paprskova teorie prave vymezuje za jakych podminek to funguje (a proc to funguje - matematicky).
Teorie by mohla pomoct prave tam, kde jevi soucasne metody ponekud zdlouhave (photon mapping, particle tracing - co jsem pochopil, metody budovane dost intuitivne). Myslim, ze pojmy typu 'paprskova trubice', 'dynamic ray tracing', 'ray centered coordinates' by mozna mohly pomoct. Co si pamatuju, znam-li drahu paprsku - intenzitu muzu vyresit rovnici a nemusim strilet paprsky vedle a pak interpolovat apod. - melo by to byt efektivnejsi.
Ale samozrejme souhlasim s tim, ze dulezita je rychlost - usit vypocet/modelovani na miru problemu (zanedbat nepodstatne).
Ohybani paprsku se samozrejme v geofyzice uvazuje. Dost se toho udelalo jiz v 70. letech, sponzorovali/sponzoruji to "naftarske firmy" - klade se duraz prave na praxi a efektivitu. Pro pocitacovou grafiku to muze byt teda docela podnetne.