Odpovídáte na názor k článku Korekce Meltdown Lite pro Zen 5, Intel Xe3 v Mesa 24.3. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
> Technologie (Transmety) nakonec konkurenční nebyla, Intel i AMD zvládali překládat přímo v HW procesorů rychleji.
Ne tak úplně. Ale on brzo přišel Pentium III, který byl taky úsporný, ale rychlejší. Takhle dopadly všechny konkurenční architektury - byly lepší než Intel, ale Intel je další generaci dorovnal/překonal. A člověk neriskuje problémy s nekompatibilitou nebo nepředvídatelným výkonem.
Druhý problém Transmety byl její princip: Aby obešla licenci na x86, tak emulace byla na softwarové úrovni (podobně jako dnes emulace x86 na procesorech ARM a RISC-V). Ta emulace byla moderně JIT, Just-in-Time kompilace. Takže první spuštění kódu bylo rychle převedené, ale pomalé. Kódové stránky v RAM se profilovaly, a když zjistil, že je volaná častěji, tak ji překompiloval optimalizovaněji až nejoptimalizovanějí.
Takže třeba softwarové přehrávání MPEG bylo po pár snímcích rychlé a úsporné. Stejně tak hraní hry, kde se provádí kód pro další snímek znovu a znovu. Ale běžné klikání ve Windows bylo pomalé, protože to byl jednorázový kód nebo opakovaný až na vstup uživatele po nějaké době.
EDIT: Podobně FX!32 na Alphě. První spuštění pomalé, druhé už překompilované.
29. 10. 2024, 21:00 editováno autorem komentáře